דונצ'יץ' הושווה לבירד, קרי השווה שיא מועדון: על דו-קרב לפנתאון

סטף קרי ולוקה דונצ'יץ' | Glenn James/NBAE via Getty Images

מספרים יוצאי דופן וכדורסל מעולם אחר: כוכבי דאלאס וגולדן סטייט סחטו מחמאות ענקיות על הופעות אישיות אדירות בניצחון המאבריקס: "בכל פעם שהוא זרק, הייתי בטוח שזה נכנס", אמר הסלובני. המאמנים יצאו מגדרם

(גודל טקסט)

עשרה הפסדים מתוך 13 המשחקים האחרונים שלה עד הלילה (בין שבת לראשון) עוררו גל ביקורות גדול נגד דאלאס מאבריקס, שסומנה על ידי רוב הפרשנים כאחת מ-10 הקבוצות הטובות ב-NBA בתחילת העונה. בדיוק בטיימינג הזה סטף קרי התייצב באמריקן איירליינס סנטר וסיפק הופעה מטורפת שכללה לא פחות מ-57 נקודות, אבל לוקה דונצ'יץ' הגיב ביכולת אדירה והזכיר מדוע הוא נחשב למועמד לתואר ה-MVP כבר בעונתו השלישית בליגה ובגיל 21 בלבד.

זה היה דו-קרב מאלה שאי אפשר להוריד מהם את העיניים. כוכב גולדן סטייט ירה 11 שלשות והפך לשני בתולדות הווריירס (אחרי ווילט צ'מברליין) שרושם לפחות 55 נקודות ביותר ממשחק אחד באותה עונה, אך העילוי הסלובני של דאלאס השווה את שיא הקריירה שלו עם 42 נקודות, מסר 11 אסיסטים וצלף שבע פעמים מחוץ לקשת בדרך לניצחון 132:134.

לאחר המשחק, דונצ'יץ' הצביע על מה שהיה חסר לו בתקופה האחרונה, שבה קבוצתו קרטעה: "להתמודד עם סטף זה כיף. אני צריך ליהנות יותר מהמשחק כדי לחזור להיות מי שהייתי. פשוט צריך לחזור ליהנות מהמשחק". הגארד לא שכח להחמיא ליריבו: "מה שסטף עושה זה לא ייאמן. בכל פעם שהוא זרק את הכדור הייתי בטוח שזה נכנס. הדרך שבה הוא משחק את המשחק היא בלתי נתפסת ומהנה לצפייה, אפילו אם אתה בקבוצה היריבה".

דונצ'יץ'. חזר ליהנות מהמשחק | Glenn James/NBAE via Getty Images

זו הפעם התשיעית בקריירה שקרי קולע 11 שלשות והמשחק השמיני שלו בקריירה עם 50 נקודות ומעלה, אבל גם הרכז של גולדן סטייט ידע להחמיא למי שניצח את המשחק: "ללוקה נדלקו העיניים והוא קלע כמה זריקות גדולות הלילה. הוא פשוט מלוטש מאוד, הוא מראה את זה מאז עונת הרוקי שלו ורק משתפר. מי יודע כמה התקרה שלו גבוהה?", אמר קרי.

המאמנים לא נותרו אדישים להופעות יוצאות הדופן של כוכביהם. סטיב קר התמוגג מקרי: "עילאי. הזריקות שהוא קלע מגוחכות מבחינת רמת הקושי והקלות שבה הוא עשה זאת. הוא מעולם לא שיחק טוב יותר, אנחנו מדברים כאן על שחקן שנבחר פעמיים ל-MVP וזכה בשלוש אליפויות – מעולם לא ראיתי אותו ככה".

מאמן המאבריקס ריק קרלייל שיבח אף הוא: "כרגע, אני לא יודע אם יש שחקן שיותר קשה להתמודד איתו מאשר סטף קרי. בגלל מגוון הדרכים שלו להשפיע על המשחק והיכולת החריגה שלו לקלוע מכל מקום על המגרש. קל לאבד את הביטחון כששחקן קולע מתשעה מטרים על הפרצוף שלך, אבל החבר'ה שלנו התמודדו עם זה ומצאו את הדרך לנצח".

קרלייל, ששיתף פעולה עם לארי בירד בימיו כשחקן, השווה את דונצ'יץ' לאגדת בוסטון סלטיקס: "מגרש הכדורסל הוא הבמה שלו. שיחקתי עם לארי בירד ועם רג'י מילר – כששחקן יריב מרים את הרמה שלו לגבהים שקרי היה בהם, שחקנים מהסוג הזה מרגישים מוכרחים להתאים את עצמם. פשוט חופרים עמוק יותר. זה בדיוק מה שלוקה עשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי