"אבדיה הוכיח שהוא קולע הרבה יותר טוב ממה שחשבו"

דני אבדיה | Will Newton/Getty Images

ב-NBC החמיאו לישראלי וערכו השוואה בינו לבין הרוקי של שארלוט הורנטס, לקראת המשחק של וושינגטון נגדה: "יכול ללכת בדרכו של לאמלו בול", נכתב על הפורוורד. וגם: הנתונים שלו לעומת האצ'ימורה

(גודל טקסט)

חובבי ה-NBA בישראל לא יצטרכו לכוון שעון מעורר לאמצע הלילה, לשם שינוי, כדי לצפות הערב (ראשון) בדני אבדיה משחק. וושינגטון וויזארדס והרוקי הישראלי יתארחו ב-20:00 אצל שארלוט הורנטס ואבדיה יתמודד עם אחד בוגר נוסף של דראפט 2020 – לאמלו בול, שנחשב למועמד בכיר לתואר רוקי השנה. לקראת המפגש בין השניים, באתר NBC ניתחו את תחילת דרכם בליגה הטובה בעולם ואת העתיד שמצפה להם.

בכתבה ציינו כי אבדיה מצליח במדי הוויזארדס על אף שמדד השימוש בו (כלומר אחוז המהלכים בהם הוא משתתף בדקות שלו על המגרש) נמוך בהשוואה לזה של רוקיז אחרים, וכי הוא השחקן השלישי הכי יעיל מבחינת אחוזי קליעה מהשדה מבין נבחרי הדראפט האחרון: "אבדיה הוכיח שהוא קולע הרבה יותר טוב ממה שנכתב עליו בדו"חות לפני הדראפט".

הישראלי זכה למחמאות על היכולת ההגנתית, הבנת המשחק שלו ביחס לגילו הצעיר (20) ובעיקר על כישורי המסירה שלו והיצירתיות בהיבט זה, במיוחד תוך כדי כדרור. יחד עם זאת, בניתוח הוסבר כי בזמן שבול צפוי להיכלל כמעט בוודאות בחמישיית הרוקיז של העונה, אבדיה יצטרך לקבל תפקיד מרכזי יותר על מנת להגיע למעמד שכזה.

אבדיה והאצ'ימורה. הישראלי זורק פחות | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

פורוורד וושינגטון הושווה לחברו לקבוצה, רוי האצ'ימורה שהפך אשתקד לשחקן הוויזארדס הראשון שנבחר לאחת משתי חמישיות הרוקיז של העונה מאז בראדלי ביל ב-2013. בעונה שעברה האצ'ימורה זרק פי שתיים יותר מהשדה (11.4 זריקות למשחק) בהשוואה לאבדיה (5.7) ובעוד הישראלי קולע באחוזים גבוהים יותר, היפני העמיד 13.5 נקודות בממוצע בתור רוקי, כאשר אבדיה עומד על 7.3 נכון לעכשיו. "יחד עם זאת", נכתב ב-NBC, "הוויזארדס עשויים להרגיש צורך להרחיב את תפקידו של אבדיה בהמשך העונה. הוא אחד השחקנים היעילים בקבוצה, כך שזה הגיוני לתת לו לזרוק יותר ולבדוק אם הוא מסוגל לקחת חלק גדול יותר בהתקפה".

באשר לבול, כאמור, אחיו של לונזו הרשים ב-23 המשחקים הראשונים שלו ב-NBA וממוצעיו עד כה עומדים על 13.6 נקודות, 6 אסיסטים, 5.8 ריבאונדים ו-1.4 חטיפות למשחק, זאת על אף שבניגוד לאבדיה, הוא הפך לשחקן חמישייה רק בשלושת המשחקים האחרונים. בהפסד ליוטה ג'אז אתמול הוא קבע שיא לרוקי בשארלוט, עם 34 נקודות וכשלוקחים בחשבון את גילו ומימדיו הפיזיים, (19, 1.98 מ') בארצות הברית בטוחים שמדובר ששחקן שיתפתח לאולסטאר לכל הפחות. למרות שנקודת הפתיחה של בול טובה יותר, הכתבה הסתיימה בתחזית מבטיחה מבחינת הישראלי: "אבדיה יכול ללכת בדרכו של בול".

לאמלו בול. מהמצטיינים במחזור הרוקיז | Jared C. Tilton/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי