דני אבדיה ביצע שתי טעויות וחטף מבראדלי ביל: "סתום את הפה"

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

וושינגטון וויזארדס רשמה ניצחון שני ברציפות, הרוקי הישראלי היה שותף לשלוש שניות ביזאריות בהן הרגיז את חבריו: "זה שיעור בשבילו", נכתב בתקשורת המקומית. וגם: על חזרתו המרגשת של ג'ון וול לבירה

(גודל טקסט)

בפעם השנייה העונה הצליחה וושינגטון וויזארדס לרשום ניצחון שני ברציפות. זה בסך הכל הניצחון השמיני של דני אבדיה וחבריו העונה, אבל הוא היה מתוק במיוחד עבורם – כי הלילה הם ניצחו את יוסטון רוקטס וג'ון וול, מי שהיה כוכב הקבוצה במשך עשור, דרש לעזוב ובלית ברירה הוחלף בראסל ווסטברוק.

הלילה בוושינגטון נרשם איחוד מרגש בין וול לבראדלי ביל, החברים הטובים שתמיד היו שם אחד בשביל השני. הפעם, בניגוד לשנים קודמות, זה קרה כשהם לובשים מדים שונים ואין קהל ביציעים, אבל דבר אחד לא השתנה: הם דחפו אחד את השני כמעט לקצה.

אז ביל הפגיז 37 נקודות כדי להוביל את וושינגטון וויזארדס ל-119:131, ניצחון שני ברציפות ושמיני העונה לאחר 25 משחקים, ואילו וול קלע 29 נקודות ומסר 11 אסיסטים בביקור הראשון שלו ב-DC, המקום בו חי בעשר השנים האחרונות. "דחפנו אחד את השני גם הלילה על הפרקט, אמרנו אחד לשני להיות טוב יותר, שמרנו אחד על השני. אנחנו אוהבים להתחרות, זה טבעי בשבילנו וזה דבר נפלא", אמר ביל, ששיתף פעולה עם וול במשך שמונה שנים, "אני לגמרי מצפה למפגשים מולו ולהתחרות נגדו עד סוף הקריירה שלי, עד כמה שזה נשמע מטורף", הוסיף.

ראסל ווסטברוק, מי שנחת בבירה כדי להחליף את וול, סיים עם 16 נקודות, 15 אסיסטים ו-13 ריבאונדים – טריפל דאבל שישי שלו העונה – וזאת בפעם הראשונה העונה בה לא זכה לנוח ושיחק יום אחרי יום. כשנשאל אם המשחקים בהם צפה מהצד עזרו לו, אמר: "אני לומד כשאני צופה במשחקים. אני לא סתם יושב רגל על רגל, אני מסתכל על החברים ורואה אותם באור אחר. כשאני חוזר לפרקט אני מיישם דברים שראיתי".

ג'ון וול, בראדלי ביל וראסל ווסטברוק | Cato Cataldo/NBAE via Getty Images

ומה באשר לדני אבדיה? הרוקי של הוויזארדס שיחק הלילה 20 דקות ובמהלכן קלע 5 נקודות, אבל היה שותף לרגע הזוי במיוחד. שלוש שניות לסיום המשחק, אבדיה נראה מוחא כפיים ורוי האצ'ימורה מיד מסר לו – אלא שהישראלי פשוט התחיל ללכת אחורה ונתן לכדור לצאת. היפני התעצבן על הישראלי על איבוד כדור מיותר מאוד. הרוקטס הוציאו כדור מהצד ואבדיה מיד התנפל וביצע עבירה. כשאבדיה התלונן בפני השולט כי לא ביצע עבירה, ביל צעק עליו "סתום את הפה".

ניל דלאל, שמסקר את וושינגטון וויזארדס, כתב כך על התקרית: "אבדיה ביצע עבירה מיותרת בסיום המשחק, התחיל להתלונן ובשלב מסוים גם ביל קם מהספסל וצעק עליו שיסתום את הפה. זה סיום מאוד מרושל ומוזר למשחק, בעיקר כי כי לא הייתה שום סיבה שהאצ'ימורה ימסור, אבל אבדיה מחא כפיים וזה גרם לאי הבנה. אחר כך הוא ביצע עבירה לא ברורה והתווכח עם השופט, מה שסקוט ברוקס וביל לא אהבו. בסופו של דבר כל זה לא משנה, כי זה עוד שיעור שאבדיה לומד בעונת הרוקי שלו".

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי