"דונצ'יץ' כמו ג'ורדן – כאילו יש לו לייזר במצבים האלה"

לוקה דונצ'יץ' | Tom Pennington/Getty Images

הסלובני שקלע שתי שלשות אדירות בחצי הדקה האחרונה והוביל את דאלאס ל-107:110 - זכה לשבחים אדירים ממאמנו. "הוא שחקן מזן נדיר. קשה להסביר איך המוח שלו עובד". הכוכב: "זה הרגיש לי טוב". וגם: המספרים המטורפים

(גודל טקסט)

דאלאס כבר איבדה יתרון מבטיח של 11 נק' וכמעט שלוש דקות לא קלעה סל. היא נקלעה לפיגור 105:104 מול הסלטיקס אלא שאז לוקה דונצ'יץ' צלף שתי שלשות מדהימות, אחת ממש עם הבאזר בדרך לניצחון 107:110. "זו הייתה אחת התצוגות המרהיבות ביותר בשנים האחרונות ב-NBA", נכתב על הסלובני ב-"ESPN". הסטטיסטיקה שלו תראה 31 נק, 10 ריב' ו-8 אס' ב-38 דק'. היו לו אפילו מספרים מרשימים בעבר, אך זו הייתה התעלות אדירה במאני טיים.

ריק קרלייל המאמן המנצח אמר: "עשינו כמה טעויות אבל אהבתי את הדרך בה שמרנו על המצב, דאגנו שהבחור הנכון יקבל את הכדור ברגע האחרון". על פי מחקר של "ESPN Stats & Information", רק שחקן אחר קלע שתי שלשות ב-30 השניות האחרונות של המשחק ב-25 העונות האחרונות. דן דיקאו עשה זאת עבור ניו אןרלינס פליקנס לפני למעלה מ-15 שנה.

המאמן פרגן בענק לכוכב שלו והציג את שמו בשורה אחת עם אגדות ה-NBA: "היכולת של לוקה כמו גם מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס, לארי בירד, קובי בראיינט ואחרים – היא מדהימה. יש להם את המיקוד הזה, כמו לייזר במצבים האלה – קשה להסביר אך המוח שלהם עובד. הוא מזן נדיר מאוד של שחקנים. הוא לא רק מדויק כמו לייזר, יש לו גם רצון עז ואת היכולת להשתפר".

לוקה דונצ'יץ' חוגג עם חבריו | Glenn James/NBAE via Getty Images

דונצ'יץ' עצמו קפץ בטירוף באותו המהלך יחד עם שאר השחקנים אך לאחר משחק נשמע מאופק יותר: "זה הרגיש לי טוב בידיים, הייתי קצת עייף אבל זה נכנס וזה מה שהכי חשוב. לפעמים אתה הולך לפספס את זה, כפי שקרה לי במשחק האחרון נגד פורטלנד. ולפעמים אתה הולך לעשות את זה ואין מאושר ממני".

לפתע דאלאס, שהייתה על סף התפוררות עם רצף של שישה הפסדים עד תחילת פברואר – ניצחה בשישה משבעת המשחקים האחרונים שלה. במהלך אותה ריצה דונצ'יץ' קלע 34.0 נק' למשחק עם 48.3% לשלוש וממוצע של 8.1 ריב' ו-8.6 אס'. "אנחנו בדרך הנכונה כרגע בעיקר בזכותו, הוא משפיע על כל הקבוצה. עלינו להמשיך כך", פרגן ג'יילן ברונסון שתרם 22 נק' מהספסל. מעבר לכך, זה היה המשחק המאה בקריירה שלו עם לפחות 20 נק', 5 ריב' ו-5 אס'.

בראד סטיבנס, המאמן המפסיד, היה מתוסכל כמובן וכינה את המהלך האחרון: "מגוחך". הוא לא הבין איך אף שחקן לא הגיע לעזור בשמירה מול דונצ'יץ'. "קמבה ווקר היה שפ, גם ארון ניסמית'". לאחר מכן הוא התמתן: "לא אהיה קשה מדי עם החבר'ה שלנו בגלל שתי הזריקות של דונצ'יץ'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי