הארדן מקנא? "לא ראיתי שחקן בלתי ניתן לעצירה כמו אמביד"

ג'ואל אמביד | Abbie Parr/Getty Images

דריל מורי, שכינה את המזוקן "סקורר יותר טוב מג'ורדן" בתקופתם המשותפת ביוסטון, הצהיר כי הסנטר שלו בפילדלפיה יותר מאיים התקפית: "ראיתי המון דברים, אבל כזה עדיין לא. גובר התייצב מולו וזה הסתיים הטבעה"

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

במשך כל השנים שבהן שימש כמנהל המקצועי ביוסטון רוקטס, דריל מורי הרבה לשבח ולהלל את מי שהיה הכוכב הראשי של הקבוצה – ג'יימס הארדן. מורי אף טען כי המזוקן הוא "סקורר יותר טוב ממייקל ג'ורדן", אלא שמתחילת העונה הנוכחית, לאחר שעבר לנהל את פילדלפיה 76', מסתבר שהוא גילה כישרון מאיים אף יותר.

מורי התראיין השבוע ל"ספורטס אילוסטרייטד" וטען כי ג'ואל אמביד, כוכב הסיקסרס שנחשב לאחד המועמדים המובילים לתואר ה-MVP בשלב זה של העונה, הוא כוח התקפי יותר גדול מהארדן: "אני נכנס לצרות כשאני אומר דברים כאלה, אבל הוא השחקן הכי בלתי ניתן לעצירה שראיתי מעולם. וראיתי המון, אתם יודעים את מי ראיתי. כזה דבר, עדיין לא ראיתי".

הקריירה הקצרה של אמביד עד כה התאפיינה בחוסר יציבות, אך בעונה הזו הסנטר מוביל את פילדלפיה לפסגת המזרח ביכולת אדירה. הקמרוני בן ה-26 רושם ממוצע שיא של 30.2 נקודות למשחק, בנוסף ל-11.6 כדורים חוזרים ו-3.3 אסיסטים, כשהוא מגיע לקו העונשין 11.6 פעמים בממוצע למשחק ומדייק ב-52% מהשדה בכלל ו-42% לשלוש בפרט.

מורי נתן כדוגמא לעליונות שלו את התצוגה המרהיבה שאמביד סיפק נגד יוטה ג'אז בשבוע שעבר, כאשר קלע 40 נקודות והוריד 19 ריבאונדים בניצחון 123:131 בהארכה, תוך כדי שהוא דורס את הסנטר היריב רודי גובר, מי שנבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה בעבר: "באותו ערב גובר התייצב מולו כ-2.5 מטרים מהטבעת וזה הסתיים בהטבעה. וגובר הוא חתיכת שומר, ולא הייתה לו תשובה". מקור המוטיבציה העיקרי של סנטר הסיקסרס באותו משחק היה טיעון שהשמיע אחד העיתונאים בפילי, שטען כי הקמרוני חושש מגובר: "נראה שממש ממש פחדתי ממנו, אז תמשיך לדבר", עקץ אמביד לאחר ההופעה הנהדרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי