ברוקס הגן על אבדיה: "גם יאניס התקשה מאוד כרוקי"

דני אבדיה, גורדון הייוורד | Patrick Smith/Getty Images

מאמן וושינגטון וויזארדס התייחס להופעה החלשה של הישראלי ונתלה באילן גבוה: "אם מסתכלים על ההיסטוריה הרי שזה טבעי. אלה השחקנים הטובים בעולם. אנטטקומפו קלע 6 נק' תחילה, ואז 12 ואז 17". וגם: הביקורת בארה"ב

(גודל טקסט)

עונת הבכורה של דני אבדיה בליגת ה-NBA, הליגה הטובה בעולם, יודעת, כצפוי – עליות ומורדות. אחרי הופעה טובה בניצחון 124:132 על אינדיאנה פייסרס ביום שני, הלילה (בין שני לשלישי) הגיע משחק חלש עם 1 מ-10 מהשדה ו-6 עבירות בין היתר בהפסד של וושינגטון וויזארדס 114:104. בזמן שבארה"ב טוענים שהיה זה אחד ממשחקיו החלשים ביותר העונה, מאמנו, סקוט ברוקס, עומד לצידו ודורש סבלנות כשהוא הכניס למשוואה אפילו את יאניס אנטטקומפו ה-MVP  המכהן.

"אם מסתכלים על ההיסטוריה הרי שזה מקובל. לא תמיד יש ורדים ורגעים טובים לשחקני הרוקי. זה משחק מסובך וזו לא ליגה קלה. אלה השחקנים הטובים בעולם", הבהיר ברוקס. "השחקנים הטובים ביותר, התחרותיים ביותר והספורטאים הטובים ביותר התאספו. יש 450 ספורטאים בעלי מוטיבציה אדירה להתחרות בכל לילה. הוא עושה את הצעדים שלו לאט לאט".

ברוקס הוסיף :"זה נורמלי. אני לא אומר שהוא יהיה ה-MVP, אבל יאניס כזה. להרבה טירונים יש עליות ומורדות. הוא קלע 6 נק' בממוצע למשחק לדעתי, ואז 12 נק', ואז 17. עכשיו הוא השחקן הטוב בעולם כנראה. ככה זה בליגה הזו – צריך לצמוח לאט לאט".

דני אבדיה, קודי מרטין | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

אבדיה מעמיד ממוצעים של 6.1 נק' ו-4.6 ריב' למשחק עם 42.5 אחוז מהשדה העונה. ב-" Nbcwashington" נכתב כי אולי זה טבעי בייחוד לאור הממוצעים שלו במכבי ת"א ביורוליג – 4.0 נק' ו-2.6 ריב'. "לאבדיה יש דרך ארוכה והוא כנראה לא יגיע לרמה של אנטטקומפו, אבל צריך לתת לו זמן. אולי הסבלנות תשתלם כפי שהשתלמה למילווקי", נכתב באתר.

בן מהיץ' החליט להתעסק אף הוא בסוגייה והתרעם על כך שאבדיה לא קיבל את הכדור מספיק על אף שבראדלי ביל וראול נטו נעדרו. "חשבתם שהוא יקבל את הכדור? תחשבו שוב. וושינגטון העדיפה פויט-פורוורד בגובה 2.06 על אף היכולות הלא קיימות שלו כקלע שלשות". מאט מודרנו, בלוגר נוסף, היה חריף בתגובה ואמר: "הוא צריך לשפר את הכל. אחרי מה שראינו ממנו בקדם העונה, לטעמי היה נכון להשתמש בו ל-7-8 דק' מהספסל". הוא עוד טען כי אבדיה היה נק' התורפה במשחק ההגנה ולמאמן אין ברירה אלא לספסלו להבא.

ברוקס הגיע למשחק בסגל חסר ללא שחקני רוטצייה רבים והרגיש שהוא היה זקוק לתרומה התקפית נאה יותר משלוש – הוויזארדס קלעו רק עשרה מ-37 הנסיונות שלהם (27%). "לא עשינו זאת הערב. היינו צריכים להצליח יותר מהשלוש". המאמן התייחס גם לפצועים דוויס ברטאנס ואיש סמית': "הם מגבירים את הפעילות שלהם ואת קצב האימונים אך איני יודע מתי יחזרו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי