"הוויזארדס צריכים לתת את הכדור לאבדיה ולאפשר לו לזרוח"

בראדלי ביל, דני אבדיה | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

אחרי שבלט נגד אורלנדו, התקשורת קטלה את וושינגטון על שימוש לא נכון בישראלי: "ברוקס שם אותו בפינה שיעמוד ויחכה. הוא יכול להיות כל כך טוב עם מאמן שיאמין בו ובשיטה הנכונה". השחקן התייחס למחווה ליום השואה

(גודל טקסט)

דני אבדיה סיפק הלילה (בין רביעי לחמישי) את אחת ההופעות הכי טובות בקריירת ה-NBA הקצרה שלו, עם 16 נקודות וחמישה ריבאונדים בניצחון של וושיגנטון וויזארדס על אורלנדו מג'יק, שבו הרוקי הישראלי קלע ארבע שלשות מתוך שבעה ניסיונות מחוץ לקשת ורשם את מדד הפלוס/מינוס הגבוה ביותר בקבוצתו: 19+. הכתבים המסקרים את הוויזארדס מיהרו להתייחס היום ליכולת של אבדיה והטיחו לא מעט ביקורת בקבוצה, על כך שאינה ממצה כראוי את הפוטנציאל של אבדיה.

בפודקאסט 'Locked on Wizards', העיתונאי בן מהיץ' דיבר על ההופעה של הפורוורד הלילה: "לדני הייתה 'מיני-פריצה' נגד אורלנדו. אבדיה היה זקוק לזה באופן נואש, הוא לקח 10 זריקות! הוא נראה טוב כשהוא זורק. שחקן צריך לקחת זריקות כדי להראות למה הוא מסוגל. הוא שחקן מוכשר מאוד עם הרבה יכולות וזו הסיבה שהוויזארדס לקחו אותו בבחירה התשיעית בדראפט, הוא היה מתוכנן להיבחר בטופ 5. כפי שהוכיח, הוא שחקן בגובה 2.05 מ' שמסוגל להוביל את הכדור ולקלוע. האינסטינקטים שלו מאוד טובים והוא פשוט עושה את המהלכים הנכונים".

על הטעויות של וושינגטון בפיתוח של אבדיה אמר מהיץ': "הוא הראה שהוא מסוגל לתרום עוד בתחילת העונה ואז הוויזארדס הפסיקו ללכת אליו והפכו אותו לשחקן שעומד וזורק, מה שהוא מעולם לא היה אמור להיות. אבל הוא הראה שהוא מסוגל לקלוע, הוא קלע ארבע שלשות ביום רביעי".

העיתונאי הוסיף המלצה לוויזארדס: "כנראה שהעונה של וושיגנטון לא תסתיים בפלייאוף, אז המטרה צריכה להיות שדני אבדיה ורוי האצ'ימורה ימשיכו להתפתח ולהראות שהם מסוגלים לתרום ברמה גבוהה. אולי לא בעונה הזו, אבל כן בעונה הבאה ובאלו שאחריה, כי הקבוצה זקוקה לעמודי תווך ורוי ודני הוכיחו שהם יכולים להיות כאלה. הלילה דני נראה בטוח בעצמו, אסרטיבי וכשהוא משחק עם ביטחון, הוא שחקן מעולה ונכס לקבוצה. הוויזארדס צריכים להמשיך לבנות עליו ולוודא שהם מוציאים ממנו את המקסימום, כי הוא מלא בכישרון. הוא לא סופר-אתלטי, הוא לא יעשה מהלכים מרהיבים, אבל הוא עושה מהלכי מפתח. הוא חוסם טוב, הוא מוביל את הכדור מצוין בפיק אנד רול ביחס לגובה שלו וגם הוכיח שהוא מסוגל לקלוע מרחוק, אז הוויזארדס צריכים לתת יותר את הכדור לדני אבדיה ולאפשר לו לזרוח".

בפודקאסט אחר, העיתונאי קווינטון מאיו התבטא בנרחצות על השימוש הלקוי באבדיה: "ראיתי משחקים מלאים של מכבי ת"א. היכולות שלו כפליימייקר, הוורסטיליות שלו והמהירות שלו ביחס לגובה – אלו התכונות שהפכו אותו לפוטנציאל להיבחר בטופ 3 בדראפט. הוויזארדס בעצמם הכריזו בקול תרועה שהם עקבו אחריו תקופה ארוכה ושהוא יכול להתפתח ל'חד קרן' (שחקן שטוב בהמון היבטים). דני הוא סוג כזה של שחקן – הוא יכול להוביל כדור, לשמור, לקלוע. סקוט ברוקס פשוט שם אותו בפינה שיעמוד ויחכה, כמו כל השאר".

מאיו סיים בנימה ביקורתית: "מה שמשגע אותי, זה שבדומה לטרוי בראון, הוא יכול להיות כל כך טוב עם מאמן שמאמין בו ועם השיטה הנכונה! ואני יודע שהמאזינים שלי בישראל מסכימים איתי, כי לישראלים נמאס מהצורה שבה הקבוצה משתמשת בדני. הם רוצים לשחרר את דני. הוא כל כך מוכשר, הוא 'קילר'. בקרוב יהיה כאן אורח מיוחד שיעיד ממקור ראשון עד כמה אבדיה מעולה באימונים. דני יהיה שחקן מיוחד, רואים את תוצאות העבודה שלו על הקליעה. אני לא יכול לחכות שהצעירים בקבוצה יגשימו את הפוטנציאל שלהם".

אבדיה עצמו התבטא בסיום המשחק בנוגע למחווה שלו לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה – כתיבת המילה 'יזכור' על נעלי המשחק שלו: "הלב שלי היום היה עם המשפחה היהודית שלי בישראל ובעולם, שזכרה את אחד הדברים הנוראיים שקרו לעם שלנו", אמר אבדיה, "יש דברים שיותר חשובים מכדורסל ואני מרגיש שהשואה היא אחד מהם. עשיתי הכל כדי לייצג ולהראות שאנחנו לעולם לא נשכח את היום הזה. כתבתי את המילה 'יזכור', שמשמעותה שנזכור את ששת מיליוני היהודים שנרצחו ולעולם לא נשכח מה קרה. זה חשב מאוד וזה חלק מהתרבות שלנו. אני מרגיש מבורך שזכיתי לעלות למגרש ב-NBA עם הנעליים האלה ולייצג את כל הקהילה היהודית בעולם. היה נהדר להשיג ניצחון טוב, במיוחד בערב כזה. זה היה חשוב ונהניתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי