פרק חדש: דוויין ווייד רכש אחוזים מהבעלות על יוטה ג'אז

דוויין ווייד | Jason Koerner/Getty Images for LYFE Brand

מי שהפך לאגדת NBA במדי מיאמי היט, יחזיק בנתח מהקבוצה שרושמת את המאזן הטוב ביותר בליגה העונה: "זה הרבה מעבר לחלום שהיה לי". כדורסלן העבר ייקח חלק פעיל בארגון ובמחוז בכלל

קבוצות: יוטה ג'אז
(גודל טקסט)

אחרי קריירה מפוארת ב-NBA, שכללה שלוש טבעות אליפות במדי מיאמי היט, דוויין ווייד פותח בפרק חדש כבעלים של אחת מהקבוצות בליגת הכדורסל הטובה בעולם. ווייד רכש חלק מהבעלות על יוטה ג'אז ומתכנן לקחת חלק פעיל בניהול המועדון ובמחוז בכלל, יחד עם ראיין סמית' – מי שמחזיק בנתח הגדול ביותר של הבעלות על הארגון מאז חודש דצמבר האחרון. כידוע, יוטה מחזיקה נכון לעכשיו במאזן הטוב ביותר בליגה העונה וקרובה להבטיח הופעה חמישית ברציפות בפלייאוף.

השוטינג גארד בדימוס הצטרף לשורה של שחקני עבר המחזיקים בבעלות חלקית על קבוצות NBA, ביניהם מייקל ג'ורדן (שארלוט הורנטס), שאקיל אוניל (סקרמנטו קינגס) וגרנט היל (אטלנטה הוקס). "זה הולך הרבה מעבר לחלום שהיה לי לשחק כדורסל ב-NBA", אמר ווייד ל-ESPN, "ראיתי את שאק עושה את זה בסקרמנטו, את היל עושה את זה באטלנטה ואת ג'ורדן בשארלוט. אם השותפות הזו תהיה דומה אפילו בקצת ליחסים שלי עם ראיין, יהיו הרבה מאוד דברים שארצה להיות מעורב בהם".

כדורסלן העבר בן ה-39, שפרש ממשחק פעיל ב-2019, התייחס למעורבות בקהילה אליה הוא שואף: לצערי, אנשים בקהילה שלי לא מקבלים הזדמנות כזו ואני לא מקל ראש בה. כדי לחולל שינוי אמיתי, צריך להיות בצמרת – וראיין יודע את זה. אני אסיר תודה כלפיו ויודע שאני מביא המון לשותפות הזו, מעבר לידע שלי ולכישורים שלי בכדורסל".

על פי ESPN, ווייד פגש את סמית' בקורס גולף זמן קצר אחרי הפרישה והשניים התחברו במהירות. אגדת מיאמי היט התעניין בעסקיו של סמית' בתחום הטכנולוגיה ורואה בו כמנטור. האחרון היה זה שהציע את הרעיון לצרף את ווייד לקבוצת הבעלים, לפני שרכש את יוטה ג'אז תמורת 1.66 מיליארד דולר באוקטובר 2020. עדיין לא ברור מה הסכום שהשקיע ווייד במועדון, אך על פי חוקי ה-NBA הוא חייב להיות שווה לפחות 1% מהשווי שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי