כוכבי ה-NBA הגיבו להרשעת השוטר. וגם: מי הרגיז את לברון?

לברון ג'יימס | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

בית המשפט בארה"ב האשים ברצח את השוטר שהוביל למותו של ג'ורג' פלויד בשנה שעברה. טאונס, גובר ומג'יק ג'ונסון הגיבו. וגם: הציוץ התמוה של קבוצת הפוטבול שהרתיח את כוכב הלייקרס

(גודל טקסט)

בית המשפט במיניאפוליס קבע הלילה (בין שלישי לרביעי) כי השוטר דרק שובין אשם ברציחתו של ג'ורג' פלויד. הפרשה שהובילה לשלל מהומות, מחאות ומחוות בארצות הברית ובשאר העולם, טלטלה את המדינה ושמה במוקד תשומת הלב את משבר האמון בין המשטרה לבין האוכלוסייה האפרו-אמריקאית. בעקבות האישומים נגד שובין (רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה), כוכבי הווה ועבר ב-NBA ניצלו את כוחם ברשתות החברתיות כדי להביע את שביעות רצונם מכך שהצדק יצא לאור.

לברון ג'יימס, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, קרא לנטילת אחריות:

קארל אנתוני טאונס, כוכב מינסוטה, בה התרחש האירוע: "צדק ונטילת אחריות! דברים שלא חשבתי שאראה. יש עוד הרבה עבודה לעשות, אבל זו התחלה מעולה בדרך לרפורמה שהמדינה הזאת צריכה".

סנטר יוטה ג'אז, רודי גובר: "בואו נקווה שיום אחד צדק לכול יהיה עניין שבשגרה ולא סיבה לחגיגה".

בנוסף, גם ספורטאים מהענפים אחרים הביעו את דעתם. אלוף העולם בפורמולה 1, לואיס המילטון הבריטי, צייץ: "צדק לג'ורג'! אני מתקשה להסביר את תחושותיי כרגע. דרק שובין נמצא אשם. זהו רגע ענק, מותו של ג'ורג' אינו לשווא".

הטניסאית נאומי אוסקה, שידועה כאחת שלא מתביישת להתבטא בנושאים חברתיים, התקשתה לחגוג את האירוע: "התכוונתי לצייץ משהו חגיגי אבל אז נעשיתי עצובה מכך שאנחנו חוגגים משהו שאמור להיות בהיר כשמש".

אחד המשפטים שליוו את מחאת השחורים היה "I Can't Breath", אותו אמר פלויד החנוק לפני שאיבד את הכרתו. קבוצת הפוטבול, לאס וגאס ריידרס, צייצה לאחר ההרשעה את המשפט המנוגד "I Can Breath", שעורר זעם רב במדינה. גם לברון ג'יימס, איך נאמר, לא אהב במיוחד את התגובה:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי