הוציאו קיטור: על ההתפוצצות של דאלאס ודונצ'יץ'

לוקה דונצ'יץ' | Noah Graham/NBAE via Getty Images

בניצחון המוחץ 103:113 על גולדן סטייט, המאבריקס רשמו את הריצה השנייה בגודלה ב-20 השנים האחרונות ב-NBA, כשהיריבה לא קלעה במשך כמעט 10 דקות. הסלובני היה על סף השוואת שיא של נוביצקי בזכות רבע שלישי אדיר

(גודל טקסט)

דאלאס מאבריקס שחררה קיטור. אחרי הפסד חוץ מאכזב למדי מול סקרמנטו קינגס, הקבוצה הטקסנית המשיכה לתחנה הבאה בקליפורניה והביסה הלילה (בין שלישי לרביעי) 103:113 את גולדן סטייט ווריירס, בהובלתו של לוקה דונצ'יץ' שסיפק תצוגה אדירה נוספת והשכיח את חסרונם של קריסטאפס פורזינגיס וג'וש ריצ'ארדסון. עבור המאבס, שמדורגים במקום השישי בטבלת המערב, מדובר בניצחון קריטי במאבקי המיקום לפלייאוף, שכן בזכותו שמרו על פער של משחק אחד מפורטלנד טרייל בלייזרס.

דונצ'יץ' קלע 15 מ-23 הזריקות שלו מהשדה וסיים עם 39 נקודות ב-28 דקות בלבד, כאשר את כל 12 הדקות האחרונות במשחק הסלובני ראה מהספסל לאחר שהפציץ 23 נקודות ברבע השלישי, אשר בסיומו דאלאס הובילה ב-39 הפרש. לוקה קלע את כמות הנקודות השנייה בגובהה אי פעם לשחקן של דאלאס שמשותף לפחות מ-30 דקות, כשהוא נופל בנקודה בלבד מה-40 שרשם דירק נוביצקי תוך 29 דקות נגד יוטה ג'אז ב-2012. בנוסף, מדובר ברבע הכי פורה בתולדות המועדון, כשנוביצקי במקום הראשון עם 29 נקודות ברבע אחד ומארק אגווייר שני עם 24.

המשחק הוכרע למעשה כבר ברבע הראשון, אותו המאבס ניצחו 12:36, לאחר שגולדן סטייט נתקעה על 12 נקודות במשך תשע דקות ו-38 שניות – הבצורת הארוכה ביותר שנרשמה מזה כמעט 12 שנים. באותן דקות דאלאס קלעה 28 נקודות ללא מענה והשלימה את הריצה השנייה הכי גדולה שנרשמה ב-NBA בשני העשורים האחרונים. קליבלנד רצה 0:29 נגד מילווקי ב-2009 וגם ניו יורק רצה 0:28 ב-2017, נגד טורונטו.

דונצ'יץ' הסביר שההפסד לילה לפני כן היה הגורם שדירבן אותו ואת חבריו: "כולם היו עצבניים כי לא שיחקנו בדרך הנכונה אתמול. אני חושב שזה היה העניין", אמר הסלובני. חברו לקבוצה, מקסי קליבר, הוסיף: "זה הרגיש מטורף. ברור שיצאנו עם האנרגיות הנכונות, אבל הם פשוט לא הצליחו לקלוע שום זריקה, אפילו את הפנויות שבהן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי