60 נקודות לטייטום בקאמבק המטורף של בוסטון, לברון חזר והפסיד

ג'ייסון טייטום | Maddie Malhotra/Getty Images

הכוכב השווה את שיאו של לארי בירד, הסלטיקס מחקו פיגור 29 במחצית בדרך ל-140:143 על הספרס בהארכה. "המלך" שב מפציעה, אך האלופה הובכה מול סקרמנטו. פיניקס השתוותה ליוטה בפסגת המערב, ניצחונות לפילי ופורטלנד

(גודל טקסט)

פלייאוף ה-NBA מתקרב והקבוצות שיגיעו אליו עם שאיפות גדולות מתחילות להעלות הילוך, כאשר הלילה התקיימו שמונה משחקים שהניבו סיפורים גדולים: ג'ייסון טייטום סיפק הופעה שתיכנס לספרי ההיסטוריה של בוסטון סלטיקס, והוביל אותה לקאמבק מטורף שהסתיים בניצחון על סן אנטוניו ספרס. בלוס אנג'לס, לברון ג'יימס חזר מפציעה לחמישיית הלייקרס, שהובכה בהפסד לסקרמנטו קינגס. בנוסף, פיניקס סאנס גברה על יוטה ג'אז בקרב צמרת במערב, ברוקלין נטס נוצחה ללא קווין דוראנט, פילדלפיה 76' חגגה בביתה.

בוסטון סלטיקס – סן אנטוניו ספרס 140:143

משחק שהולך לפנתאון. הירוקים-לבנים מחקו פיגור בן 29 נקודות במחצית, שווה לקאמבק השני בגובהו אי פעם, וכפו הארכה בדרך לניצחון מטורף על הספרס, כאשר ג'ייסון טייטום השווה את שיא המועדון של לארי בירד וקלע 60 (!) נקודות, כולל 31 ברבע הרביעי ובהארכה ושתי קליעות עונשין שסגרו עניין כשנותרו ארבע שניות לסיום המשחק. ג'יילן בראון הוסיף 17 נקודות עבור הסלטיקס, שרשמו ניצחון שני ברציפות ונותרו במרחק משחק וחצי מהמקום הרביעי במזרח. הספרס, שהובילו ב-32 הפרש ברבע השני, קיבלו 30 נקודות ו-14 אסיסטים מדמאר דרוזן, כשלוני ווקר ודז'ונטה מארי קלעו 24 כל אחד.

פיניקס סאנס – יוטה ג'אז 100:121

יומיים לאחר שהבטיחה מקום בפלייאוף לראשונה מזה 11 שנים, פיניקס הראתה שהיא לא מתכוונת לעצור כאן. הסאנס השלימו סוויפ עונתי על יוטה והשתוו אליה בפסגת המערב, בתום משחק שבו הובילו כמעט לאורך כל הדרך. הג'אז, מצדם, הפסידו בפעם השלישית בארבעת המשחקים האחרונים. דווין בוקר דייק ב-13/19 מהשדה בדרך ל-31 נקודות, מייקל ברידג'ס הוסיף 18. בויאן בוגדנוביץ' בלט ביוטה עם 22, אך יתר החברים שלו לא עשו מספיק כדי לחפות על חסרונם של דונובן מיטשל ומייק קונלי, שנעדרו משחק שביעי ושני ברציפות בהתאמה.

בוקר חוגג. פיניקס לא עוצרת | Michael Gonzales/NBAE via Getty Images

לוס אנג'לס לייקרס – סקרמנטו קינגס 110:106

זה היה אמור להיות לילה משמח עבור האלופה. לברון ג'יימס חזר מהיעדרות של כחודש וחצי ופתח בחמישייה, אבל הלייקרס התקשו יותר מדי מול שכנתם למחוז קליפורניה, שכמעט ואיבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף. המארחת פיגרה ב-15 נקודות כבר ברבע הראשון ולמרות שבהמשך השלימה מהפך ועלתה לפלוס 11, ברבע האחרון היא נעצרה על 18 נקודות וספגה 30 בדרך להפסד חמישי בששת המשחקים האחרונים, שמרחיק אותה עוד קצת מיתרון ביתיות בפלייאוף. לברון שיחק 32 דקות ובהן קלע 16 נקודות, הוריד 8 ריבאונדים ומסר 7 אסיסטים, אך גם החטיא ניסיון לשלשה שהייתה קובעת מהפך בשניות הסיום. אנתוני דייויס הוסיף 22 נקודות ו-11 ריבאונדים. בסקרמטו בלט הרוקי המצוין טייריס הליברטון, שקלע 23 וחילק 10 אסיסטים, כאשר רישון הולמס סייע עם 22 נקודות ו-9 כדורים חוזרים.

קליבלנד קבאלירס – וושינגטון וויזארדס 112:93

הוויזארדס גברו על הקאבס בפעם השנייה השבוע, הודות לטריפל-דאבל נוסף של ראסל ווסטברוק שרחוק עוד ארבעה מלהשתוות לאוסקר רוברטסון כשיאן כל הזמנים. וושינגטון רחוקה חצי משחק מאינדיאנה שבמקום התשיעי, כאשר שארלוט השמינית ביתרון של משחק וחצי על הקבוצה מבירת ארה"ב. בראדלי ביל הוביל את הקלעים עם 19 נקודות, ווסטברוק רשם 15, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים וראול נטו תרם 17 נקודות. קולין סקסטון הוליך את קליבלנד עם 22.

לברון ג'יימס. הפסד מביך ללייקרס | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

ברוקלין נטס – פורטלנד טרייל בלייזרס 128:109

אחרי שהפגיז 42 נקודות על אינדיאנה, קווין דוראנט נאלץ לנוח ובלעדיו מוליכת המזרח שמטה רצף של ארבעה ניצחונות, בזמן שהבלייזרס רשמו את השלישי הרצוף שלהם. סטיב נאש הבהיר כי ג'יימס הארדן "עדיין רחוק מחזרה לפעילות ואין טעם לתהות האם ישוב לפני תום העונה הסדירה". מי שכן שיחק הוא קיירי אירווינג שהוביל את הנטס עם 28 נקודות, אך לא מנע הפסד חד צדדי למדי. דמיאן לילארד קלע 32, מתוכן 22 במחצית השנייה, בנוסף ל-9 אסיסטים עבור פורטלנד. יוסוף נורקיץ' הוסיף דאבל-דאבל של 23 ו-11 ריבאונדים.

פילדלפיה סבנטי סיקסרס – אטלנטה הוקס 104:126

ניצחון שלישי רצוף למארחת, שהביסה את אטלנטה בפעם השנייה בתוך שלושה ימים ותוך כדי העניקה מנוחה יקרה מפז לג'ואל אמביד, בן סימונס ושאר שחקני החמישייה. ההוקס ברחו ליתרון של 11 נקודות ברבע הראשון, אבל ב-12 הדקות שלאחר מכן טוביאס האריס וסימונס הריצו את פילי ל-20:42 ובנו פער מבטיח, שהחזיק במחצית השנייה והספיק כדי להנחיל לאורחת הפסד שלישי ברציפות. דווקא דווייט הווארד הוביל את קלעי הסיקסרס, עם 19 נקודות ו-11 ריבאונדים. סימונס, אמביד והאריס הוסיפו 18 כל אחד. טריי יאנג חזר באטלנטה אחרי היעדרות בת ארבעה משחקים וקלע 32, לצד 11 אסיסטים.

שיקגו בולס – מילווקי באקס 108:98

ללא יאניס אנטטוקומפו שנפגע בקרסול לפנות בוקר של יום שישי, הבאקס התאוששו מהפסד מביך ליוסטון ושמרו על פער של 3.5 משחקים מהמקום הראשון במזרח, בעוד הבולס נוצחו בפעם השנייה ברציפות. כריס מידלטון וברוק לופז קלעו 22 נקודות כל אחד, בובי פורטיס סיפק דאבל-דאבל של 16 ו-14 ריבאונדים. קובי ווייט רשם 21 עבור שיקגו, ניקולה ווצ'ביץ' הוסיף 17 והוריד 15 כדורים חוזרים.

תוצאה נוספת: ממפיס גריזליס – אורלנדו מג'יק 75:92

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי