אוקלהומה סיטי ספגה את ההפסד הביתי הגדול בהיסטוריה: "זה מביך"

דומנטאס סאבוניס | Zach Beeker/NBAE via Getty Images

הת'אנדר פיגרו בהפרש השני בגובהו אי פעם והושפלו 152:95, המנצחת אינדיאנה רשמה ציון דרך שלא קרה מאז 93' וסאבוניס הפך לראשון מאז 98' שמגיע לטריפל-דאבל עם 20 נקודות במחצית הראשונה: "לא היה לי משחק כזה קל"

(גודל טקסט)

אוקלהומה סיטי ת'אנדר היא אמנם קבוצת "טנקינג" מובהקת, שחושבת בעיקר על בניית סגל איכותי לשנים הבאות מאשר על השגת ניצחונות כאן ועכשיו. אבל כשסופגים את ההפסד הביתי הגדול ביותר בתולדות ה-NBA, זה בוודאי לא נעים ואף רחוק מכך. אינדיאנה פייסרס הגיעה הלילה (בין שבת לראשון) לצ'סאפיק אנרג'י ארנה והלמה בקבוצה המארחת בתוצאה 95:125, כאשר ההפרש על הלוח לא היה הנתון הבולט היחיד שנרשם.

מאז 1993 לא קרה שקבוצה קלעה 150 נקודות ומעלה תוך כדי שהיא סופגת מתחת ל-100. אז זו הייתה סקרמנטו קינגס והלילה שחזרו זאת הפייסרס על חשבון הת'אנדר. הזוי לחשוב שהפער בסיום לא היה הגבוה ביותר שנרשם במהלך המשחק, שכן אינדיאנה הובילה ב-67 נקודות – ההפרש הגדול ביותר בליגה הטובה בעולם מזה 25 שנים ורק נקודה מתחת לפער הכי גדול שהיה אי פעם בסיום משחק NBA.

דומנטאס סאבוניס, שחזר הלילה מהיעדרות בת שישה משחקים בעקבות פציעה בגב, הפך לשחקן הראשון ב-25 השנים האחרונות שמשלים טריפל-דאבל עוד במחצית הראשונה כשבמאזנו לפחות 20 נקודות. את הערב סיים הכוכב הליטאי עם 26 נקודות, 19 ריבאונדים ו-14 אסיסטים ב-30 דקות על הפרקט.

"היה פסק זמן ברבע השני ומיילס (טרנר) אמר לי 'אתה צריך עוד שניים'. ואני עניתי 'מה?'. ואז הוא אמר לי", תיאר סאבוניס כיצד גילה שהוא קרוב לטריפל-דאבל לפני ההפסקה. רק שני שחקנים עשו זאת חוץ ממנו בחצי היובל האחרון: ניקולה יוקיץ' וראסל ווסטברוק (בשני מקרים). "פשוט המשכנו לשחק, שחקנים התפנו, אני ניסיתי למצוא אותם והם קלעו את הזריקות", הוסיף הביג-מן וכשנשאל האם חווה בעבר משחק כל כך קל, הוא השיב ש"לא, במיוחד לא ברמה המקצוענית".

חשוב לציין כי OKC עלתה עם סגל שהורכב ברובו מרוקיז, שחקנים המרוויחים שכר מינימום וכאלה שחתומים על חוזים ל-10 ימים, כשרק ביום רביעי האחרון הת'אנדר קטעו רצף של 14 הפסדים ואחרי הלילה הם סופרים 16 כאלה ב-17 המשחקים האחרונים.

"זה מביך, אני לא אנסה לסובב את זה", הודה המאמן מארק דגנולט בסיום, "אנחנו עדיין אסירי תודה לשחק כדורסל. המצוקה בוחנת את החיבור בקבוצה, בוחנת הכל. היא סוחטת אותך. מראה לך מי אתה. אמרתי לשחקנים אחרי המשחק, אתם צריכים להתאפס מנטלית, פיזית ורגשית מחר בבוקר. מה שחשוב זה להעביר דף ולהשאיר את הקבוצה מחוברת ולמקד אותה במשחק הבא. את המשחק הזה צריך 'לשטוף' מאיתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי