שייך לטופ: הנתון בו ג'ו אינגלס מוליך את ה-NBA

ג'ו אינגלס | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

אקס מכבי תל אביב הקולע היעיל ביותר בליגה הטובה בעולם. מדד שמקלל אחוזי שדה, שלוש ועונשין מצא שהאוסטרלי במקום הראשון. גובר שני, דוראנט רביעי ואיפה סטף?

קבוצות: יוטה ג'אז
(גודל טקסט)

יוטה ג'אז רושמת עונה נפלאה ומוליכה את המערב. אחד משחקניה הבולטים הוא, כידוע, ג'ו אינגלס, אקס מכבי תל אביב. הלילה (בין רביעי לחמישי) האוסטרלי קלע 14 נקודות, קטף 5 ריבאונדים וחילק 7 אסיסטים ב-94:126 על סן אנטוניו, ומסתבר כי הוא מוליך את הליגה הטובה בעולם בנתון מרשים במיוחד.

טבלת ה-"True shooting percentage", שקלול של אחוזי שדה, שלוש ועונשין, שהמהווה את המדד היא מהימן ליעילות הקליעה, התפרסמה, ואינגלס מוליך אותה בגאון עם מדד של 690. במקום השני נמצא רודי גובר (684), קווין דוראנט רביעי (677), סטף קרי עשירי (658). בעשירייה השנייה ניתן למצוא בין השאר את זאיון וויליאמסון וניקולה יוקיץ'.

מדובר בנתון התשיעי בטובו בתולדות ה-NBA. לאינגלס העונה 50.3% אחוזי קליעה מהשדה, 46.9% מהשלוש ו-84% מהעונשין, והוא יכול עוד לשפר את הנתון. ממוצע הנקודות של האוסטרלי למשחק עומד על 12.3.

בדרך כלל, המצטיינים בנתון הזה הם הביג-מנים, בעיקר סנטרים, ועל כן הדבר מרשים עוד יותר מבחינת אינגלס. אקס מכבי ת"א סיפר: "דיברו איתי על זה, ובכנות, חיפשתי את זה פעם בגוגל כדי לנסות להבין על מה מדברים. לא היה לא שום מושג על זה עד שקראתי את זה. לא הבנתי. לעזאזל, תנו לי להמשיך לזרוק ולראות אם זה ממשיך להיכנס", אמר אינגלס.

סטף קרי | Harrison Barden/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי