הדרך לשיא והברכה ממג'יק ג'ונסון: על הלילה ההיסטורי של ווסטברוק

ראסל ווסטברוק | Ron Hoskins/NBAE via Getty Images

אמן הטריפל דאבלים הפך לשיאן כל הזמנים ביחד אוסקר רוברטסון, והוקיר תודה למי שהחזיק בפסגה: "הוא זה שהעמיד את הרף". אגדת הלייקרס: "לא מעריכים אותו, זה ממש גדול". כל המספרים על ההישג של רכז הוויזארדס

(גודל טקסט)

במשך כמעט 50 שנה החזיק אוסקר רוברטסון לבדו בשיא הטריפל דאבלים לשחקן אחד ב-NBA. 181 משחקים כאלה סגר "ביג O", עם מספר דו ספרתי בשלושה טורים סטטיסטיים שונים. הלילה (בין שבת לראשון) הצטרף אליו ראסל ווסטברוק, שהשווה את אותה כמות כאשר קלע 33 נקודות, הוריד 19 ריבאונדים ומסר 15 כדי להוביל את קבוצתו לניצחון משמעותי מאוד על אינדיאנה פייסרס. ווסטברוק אף קלע פעמיים מקו העונשין וקבע את תוצאת הסיום, 132:133 בתום הארכה, והחבורה מבירת ארצות הברית עלתה למקום התשיעי במזרח על חשבון יריבתה הלילה.

כמה סמלי שזהו הטריפל דאבל ה-10 בקריירה של ווסטברוק נגד אינדיאנה, הקבוצה שספגה כזו שורה סטטיסיטית מ"ברודי" יותר מכל אחת אחרת בליגה הטובה בעולם. זוהי גם עיר הולדתו של רוברטסון, שצפוי לאבד את תארו כשיאן כל הזמנים באחד מהמשחקים הקרובים של וושינגטון, כי מן הסתם שווסטברוק לא מתכוון לעצור.

טירוף הטריפל דאבלים של "ראס" וקריאת התיגר על רוברטסון החלו בעונת 2016/17, כזכור, כאשר בימיו באוקלהומה סיטי ת'אנדר ווסטברוק רשם טריפל דאבל 42 פעמים, כאשר האחרון הגיע במשחק שנעל את העונה הסדירה ושבר את השיא של מי שכיכב ב-NBA בשנות ה-60' בטריפל-דאבלים לעונה אחת. ווסטברוק העמיד באותה עונה ממוצע דו ספרתי הן בנקודות, הן בריבאונדים והן באסיסטים, ומאז השלים עוד שלוש עונות כאלה, כולל זו הנוכחית – דבר שאף אחד לא עשה מעולם.

ווסטברוק רשם טריפל דאבל נגד כל אחת מ-30 הקבוצות בליגה, יותר מפעם אחת. רכז הוויזארדס סיים 41 משחקים שבהם הוביל את שתי הקבוצות בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים – שיא כל הזמנים. נתון נוסף שבו עקף את רוברטסון הוא כמות העונות שבהן הגיע ל-700 ריבאונדים ו-700 אסיסטים, עם ארבע כאלה בסך הכל. לקינוח, השורה הסטטיסטית שלו הלילה היא כזו שלא הושגה על ידי אף שחקן מאז ווילט צ'מברליין ב-1968.

לאחר המשחק, ווסטברוק סיפר לעיתונאים כי בתחילת דרכו התייעץ עם מייקל ג'ורדן ועם קובי בראיינט בנוגע לשיטות אימון, כדי להבין מה נדרש בשביל להגיע לגדולה. בנוסף, הוא הביע הכרה במי שעמד בראש טבלת הטריפל דאבלים עד הלילה: "אני רק רוצה להודות לאוסקר רוברטסון, כי הוא זה שהעמיד את הרף". הגארד החמיא לחברו לקו האחורי, בראדלי ביל שרשם הופעה אדירה משלו וקלע 50 נקודות: "התצוגה שלו לא יכולה לעבור מתחת לרדאר. אני בר מזל שיש לי אותו כחבר לקבוצה". ביל החזיר באותו מטבע: "ראס הוא אחד השחקנים הכי טובים שאי פעם הרימו כדורסל בידיים".

מג'יק ג'ונסון, השחקן הקודם שווסטברוק עקף בקטגוריה הזו ומי שהוגדר על ידי מאמן וושינגטון כרכז היחיד בהיסטוריה שיותר טוב מכוכב הוויזארדס, בירך את "ראס" על ההישג: "כשצופים בתקצירים ובמהלכים הבולטים, רואים את כל אלה שקלעו המון נקודות. ראסל ווסטברוק משיג את כל הטריפל דאבלים האלה ולא רואים אותו בתקציר, אז לא מעריכים אותו. עם הדברים שהוא מסוגל לעשות, הלוואי שנהיה מסוגלים לתת לו את האהבה והכבוד. זה ממש גדול. אפילו אני לא הייתי יכול לעשות את זה. אני יודע כמה זה גדול".

ראסל ווסטברוק | A.J. Mast/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי