אמביד שלח קריצה למי שהחל בתהליך: "סם הינקי ידע"

ג'ואל אמביד | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

חמש שנים אחרי שסיימה עונה עם 10 ניצחונות בלבד, פילדלפיה הבטיחה את המקום הראשון במזרח והסנטר נתן קרדיט למנהל המקצועי. סימונס: "עכשיו הדבר האמיתי מתחיל". ריברס: "צריכים להיות גאים"

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

חמש שנים אחרי שסיימה עונה במאזן עלוב של 10 ניצחונות מ-82 משחקים, פילדלפיה 76' הבטיחה הלילה (בין שישי לשבת) את המקום הראשון בטבלת החוף המזרחי לראשונה מאז 2001, אחרי שניצחה 97:122 את אורלנדו מג'יק. זו אמנם לא זכייה באליפות ובפלייאוף הסבנטי-סיקסרס עדיין טעוני הוכחה, אולם בכל זאת מדובר בסגירת מעגל מסוימת עבור מועדון שבאמצע העשור הקודם החליט להציב מטרות לטווח הארוך ונכנס למה שכונה "התהליך".

בעונת 2013/14, סם הינקי מונה למנהל המקצועי בפילדלפיה וקיבל את המשימה לבנות מחדש קבוצה שבעיקר הפסידה. המנג'ר ידע שעליו לספוג עוד כמה שנים כאלה כדי להנחית בסגל את הכישרונות שיחזירו את הסיקסרס לטופ, ובשלוש עונותיו הראשונות בתפקיד פילי ניצחה 47 משחקים בלבד במצטבר. אלא שבמבט לאחור ממאי 2021, זה היה שווה: התוצאות העניקו לקבוצה את בחירות הדראפט הגבוהות שבזכותן צורפו שני הכוכבים הגדולים בסגל הנוכחי – ג'ואל אבמיד ובן סימונס.

עניין "התהליך" הפך לסיסמא שהושמעה באוזני האוהדים במשך השנים הקשות ואמביד אף הדביק לעצמו את אותו כינוי כדי לחזק את האמונה בפרויקט. הלילה, אחרי שהקבוצה השיגה את אחת המטרות בדרך ליעד הגדול ביותר – זכייה באליפות, אמביד לא שכח לתת את הקרדיט למנהל המקצועי, כשחזר על המנטרה בסוף הראיון ל-CBS: "סמכו על התהליך. סמ הינקי ידע", אמר הקמרוני.

הסנטר, שמועמד לתואר ה-MVP בזכות ממוצעים של 28.8 נקודות ו-10.6 ריבאונדים העונה, תיאר את הדרך שעברה קבוצתו מתחתית הליגה לצמרת והתייחס ליתרון הביתיות שהובטח, לפחות עד סדרת הגמר אם הסיקסרס יעפילו אליה: "מאז שסיימנו עונה במאזן 72:10, רק השתפרנו. להיות המדורגת ראשונה עוזר לנו המון מבחינת יתרון הביתיות, כי היינו קבוצת בית דומיננטית לאורך העונה. אנחנו בקושי מפסידים כאן, אז זה משמעותי מאוד". פילדלפיה ניצחה 27 משחקי בית מתוך 35 העונה.

סימונס דיבר גם הוא על ההישג המכובד: "בתחילת העונה הצבנו כמטרה להשיג את המקום הראשון. מעבר לזה שיתרון הביתיות אצלנו, אנחנו חייבים להתכונן לפלייאוף. יש לנו עוד משחק לפני כן ואז המשימה האמיתית תתחיל. שמנו את עצמנו בעמדה מצוינת, אבל בסופו של דבר אנחנו שואפים לזכות באליפות. לא אכפת לי מי תהיה היריבה, זו בדיוק משמעות המקום הראשון – אתה מרגיש שהקבוצה שלך הכי טובה באזור, אז היא אמורה להתמודד עם כל יריבה. אם היינו מפחדים, לא היינו ראויים להיות כאן".

המאמן דוק ריברס הוסיף: "זה הישג. אני לא רוצה להמעיט בערכו, אבל אמרתי לשחקנים שייהנו מהשנייה הזו, כי זה לא מה שאנחנו רוצים, אבל זו תחנה בדרך למה שאנחנו רוצים. בשביל קבוצה כזו צעירה, להשיג את יתרון הביתיות זה משמעותי ונחמד. אנחנו צריכים להיות גאים בזה".

פורקאן קורקמז, בן סימונס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי