פיניקס ב-0:1 על הלייקרס, פילדלפיה גברה על וושינגטון

לברון ג'יימס | Michael Gonzales/NBAE via Getty Images)

לברון הגיע לאריזונה במטרה לגנוב את יתרון הביתיות, אך נתקל במשחק גדול של בוקר (34 נק') ונכנע 99:90 לסאנס הנהדרים. הראשונה במזרח עלתה ל-0:1 על הוויזארדס בזכות 118:125 ביתי, הצגה של האריס ואמביד

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA נמשך הערב (ראשון), כאשר במוקד קיבלנו את הסדרה שלדעת רבים נחשבת למעניינת ביותר, כשפיניקס סאנס אירחה את האלופה לוס אנג'לס לייקרס וניצחה אותה 90:99 שהעניק לה יתרון 0:1 בפתיחת הסדרה. במשחק נוסף, הראשונה במזרח, פילדלפיה 76', שמרה על הביתיות לאחר 118:125 במשחק הראשון של הסדרה נגד וושינגטון וויזארדס.

פיניקס סאנס – לוס אנג'לס לייקרס 90:99

המדורגת שנייה במערב נגד המדורגת שביעית. האלופה המכהנת נגד הקבוצה שלא הגיעה לפלייאוף 11 שנה. הקבוצה בה משחק הכדורסלן הטוב בעולם נגד קבוצה שמרוכבת ברובה מצעירים ומרכז ותיק בן 36. נכון, על הנייר קשה להבין מה הם יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות הנהדרות הללו, אך לפחות לפי המשחק הראשון של הסדרה, מצפים לנו עוד מספר מפגשים מרתקים בין הצדדים. הערב, המארחת יצאה עם ידה על העליונה ועלתה ל-0:1 חשוב בפתיחת הסיבוב הראשון של הפלייאוף.

דווין בוקר הוביל את הסאנס עם מחצית ראשונה נהדרת בה הוא סיפק כמה מהלכים וירטואוזיים, 45:53 מקומי אחרי שני רבעים. למחצית השנייה פיניקס עלתה חדה אפילו יותר, והיתרון תפח עד ל-15 נקודות. למרות ניסיונות קאמבק של האלופה בראשות לברון ג'יימס, הפער נותר בעינו ודיאנדרה אייטון שם חותמת סופית על ה-W של הביתיים. את רשימת קלעי המנצחת הוליך כאמור בוקר עם 34 נקודות, אייטון תרם דאבל דאבל גדול של 21 ו-16 כדורים חוזרים. מנגד, 18 ו-10 אסיסטים של ג'יימס לצד 14 של שרודר לא הועילו לפרנק ווגל, שסבל מערב חלש של אנתוני דייויס שקלע 13 נקודות בלבד באחוזים חלשים. המשחק הבא: בלילה בין שלישי לרביעי.

כריס פול, דניס שרודר | Christian Petersen/Getty Images

פילדלפיה 76' – וושינגטון וויזארדס 118:125

המארחת פתחה נהדר את המשחק לעיני הקהל הביתי, לאחר פחות משבע דקות עלתה ליתרון דו ספרתי. מהרגע הזה, הקבוצה שנכנסה ברגע האחרון לפלייאוף נכנסה לעניינים, ושתי שלשות רצופות של דאוויס ברטאנס העבירו לקבוצתו את היתרון. סל של ראסל ווסטברוק בשניות הסיום של הרבע הראשון קבעו 27:28 לוויזארדס אחרי 12 דקות. המשחק המשיך להיות צמוד ברבע השני, ומי שהוביל את פילדלפיה הוא טוביאס האריס, שלהט במחצית הראשונה עם 28 נקודות עד הירידה להפסקה, אליה הגיעה קבוצתו בפיגור 62:61.

סלים חשובים של סת' קרי העניקו לקבוצה מעיר האחווה יתרון ברבע השלישי, ואל הרבע האחרון קבוצתו ירדה ביתרון 93:99. ברבע המכריע האורחת לא הצליחה ליצור מומנטום ואף נקלעה שוב לפיגור דו ספרתי. סלים של רוי האצ'ימורה ובראדלי ביל הקטינו את ההפרש לחמש והלחיצו את המארחת, אך חניכיו של סקוט ברוקס לא הצליחו להשלים את הקאמבק. טוביאס האריס הוביל את רשימת הקלעים של המנצחת עם 37 נקודות, בעוד ג'ואל אמביד הוסיף 30 משלו. בן סימונס הסתפק ב-6 נקודות בלבד, אך ליקט 15 ריבאונדים ומסר 15 אסיסטים. אצל המפסידה, ביל קלע 33 והוסיף 10 ריבאונדים, כאשר גם ראסל ווסטברוק רשם דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-15 ריבאונדים.

ג'ואל אמביד. רוצה ללכת עד הסוף | Tim Nwachukwu/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי