אבל ביוטה: מארק איטון הלך לעולמו בגיל 64

מארק איטון וקארים עבדול ג'באר | Mike Powell/Getty Images

הסנטר האגדי של הג'אז, שזכה פעמיים בתואר שחקן ההגנה של העונה ונבחר פעם אחת למשחק האולסטאר, כבר לא בין החיים. היה שותף לקבוצה האגדית עם קארל מאלון וג'ון סטוקטון, מדורג רביעי בטבלת החוסמים בכל הזמנים

קבוצות: יוטה ג'אז
(גודל טקסט)

בשנות השמונים והתשעים, יוטה ג'אז בהובלתם של קארל מאלון וג'ון סטוקטון הפכה לאחת הקבוצות הגדולות ב-NBA באותה תקופה. היום (שבת) הגיעו מארצות הברית בשורות עצובות על כך שאחד משחקני המפתח של אותה קבוצה אגדית, מארק איטון, הלך לעולמו בגיל 64 בלבד.

איטון, שהיה ידוע בשל גובהו הרם (2.24 מ'), הגיע לג'אז בשנת 1982 ממכללת UCLA היוקרתית. אמנם במהלך הקריירה, הסנטר הענק העמיד ממוצעים צנועים של 6 נקודות ו-7.9 ריבאונדים למשחק, אך הוא נחשב לאחד השחקנים ההגנתיים הטובים של אותם ימים.

ב-11 עונות בהן שיחק בליגה, כולן ביוטה, הוא נבחר פעם אחת למשחק האולסטאר (1989), פעמיים לשחקן ההגנה של העונה (1985,1989), וחמש פעמים לחמישיות ההגנה של העונה. בנוסף, גופייה מספר 53, אותה לבש, הופרשה על ידי הקבוצה מסולט לייק סיטי לאחר פרישתו. שחקן העבר מדורג במקום הרביעי בטבלת החוסמים הגדולים של כל הזמנים, כאשר לפניו נמצאים שלושה חברי היכל התהילה: האקים אולג'ואן, דיקמבה מוטומבו וקארים עבדול ג'באר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי