ברוקלין הדיחה את בוסטון, דנבר ב-2:3 על פורטלנד, הלייקרס הובסו

ג'יימס הארדן | Sarah Stier/Getty Images

טריפל דאבל של הארדן סחף את הנטס ל-109:123 על הסלטיקס ול-1:4 בסדרה, בדרך למפגש עם הבאקס בחצי גמר המזרח. שיא NBA של לילארד לא הספיק ב-140:147 לנאגטס בתום שתי הארכות, פיניקס דרסה את האלופה ב-30 הפרש

(גודל טקסט)

סדרה אחת בחצי גמר המזרח בפלייאוף ה-NBA כבר נקבעה: ברוקלין נטס ניצחה הלילה (בין שלישי לרביעי) את בוסטון סלטיקס והשלימה 1:4 בסיבוב הראשון, בדרך למפגש עם מילווקי באקס שחיכתה לה אחרי סוויפ על מיאמי היט. בנוסף, דנבר נאגטס עלתה ל-2:3 בסדרה מול פורטלנד טרייל בלייזרס, למרות התעלות נוספת של דמיאן לילארד במאני טיים, ולאחר מכן לוס אנג'לס לייקרס ספגה תבוסה קשה אצל פיניקס סאנס, ללא אנתוני דייויס הפצוע.

ברוקלין נטס (2) – בוסטון סלטיקס (7) 109:123

המארחת עברה סיבוב בפלייאוף לראשונה מאז 2014 תוך מפגן עוצמה נוסף של טריו הכוכבים שלה. הסלטיקס הובילו בדקות הפתיחה, אך איבדו את היתרון עוד לפני סיום הרבע הראשון ולא הצליחו להשיב אותו עד סוף המשחק, על אף שהתקרבו למינוס שמונה כשנותרו פחות משמונה דקות לסיום. באותו שלב, קווין דוראנט וקיירי אירווינג צלפו שלשות שהחזירו את הפער ל-14 וסגרו עניין לטובת הנטס.

KD סיים עם 24 נקודות ואירווינג קלע אחת יותר, אך מעל כולם עמד הלילה ג'יימס הארדן שרשם טריפל דאבל עם 34 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, כשהוא חוטף שני כדורים וחוסם שתי זריקות בנוסף לכך. אצל בוסטון, שחסרה את קמבה ווקר שוב בשל פציעה, ג'ייסון טייטום עשה את העבודה עם 32 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך היתר לא תמכו בו מספיק: אוון פורנייה סיים עם 18 ורומאו לנגפורד עם 17 נקודות.

הארדן רקד בדרך לשלב הבא | Sarah Stier/Getty Images

דנבר נאגטס (3) – פורטלנד טרייל בלייזרס (6) 140:147

כמה שדנבר הייתה קרובה לבעוט בדלי בעוצמה. הנאגטס החזיקו ביתרון שהגיע ל-22 נקודות במהלך הרבע השני, אלא שפורטלנד סירבה להרים ידיים. האורחת חזרה למינוס שלוש בלבד בהפסקה ובדקות ההכרעה שמה את מבטחה במומחה שלה: דמיאן לילארד. הרכז שלח את ההתמודדות להארכה עם שלשה גדולה, 3.7 שניות לסיום הרבע הרביעי, ואחרי שהמארחת רצה ל-2:11 ועלתה ליתרון תשע, לילארד הגיב ברצף אישי של 12 נקודות ועם 6.6 על השעון קבר שלשה נוספת שכפתה הארכה שנייה. בחמש הדקות האחרונות, לבלייזרס אזלו הכוחות וניקולה יוקיץ' תפס פיקוד כדי להחזיר לקבוצתו את היתרון בסדרה.

יוקיץ' כמעט סיים עם טריפל דאבל – 38 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים היו לענק הסרבי, שנעזר ב-28 נקודות יקרות של מונטה מוריס מהספסל, כשגם מייקל פורטר ג'וניור הצטיין עם 26 ו-12 ריבאונדים. בצד השני, שימו לב לנתונים של לילארד: 55 נקודות ו-10 אסיסטים היו לגארד, שהפך לראשון שמסיים משחק עם מספרים שכאלה ושבר את שיא ה-NBA לשלשות במשחק פלייאוף עם 12 (!) מ-17 ניסיונות. כמה עצוב מבחינת פורטלנד שזה לא הספיק לניצחון.

ניקולה יוקיץ' | Matthew Stockman/Getty Images

פיניקס סאנס (2) – לוס אנג'לס לייקרס (7) 85:115

זה לא נראה טוב מבחינת האלופה. אנתוני דייויס, שנפגע במפשעה במשחק הרביעי בסדרה, עלה לחימום ובדק האם ביכולתו לשחק, אך נמצא לא כשיר ב-100% וצפה מהצד בקבוצה שלו חוטפת מהלומה ונשארת במרחק הפסד אחד מהדחה כואבת בסיבוב הראשון. אחרי פתיחה של 5:10 לטובת הלייקרס, פיניקס הגיבה בריצת 0:16 שהעניקה ליתרון ומשם לחצה על הדוושה בדרך להגדלת הפער ל-30 (!) הפרש בתום מחצית אחת. 24 הדקות הנותרות הפכו לגארבג' טיים מוחלט ואין ספק שהקבוצה של פרנק ווגל בצרות.

לברון ג'יימס, בהיעדר שותפו הטוב AD, סיים עם 24 נקודות ו-7 אסיסטים אך לא נהנה מעזרה של שאר חבריו. קייל קוזמה עם 15 וטיילן הורטון טאקר עם 11, היו הקלעים היחידים בספרות כפולות אצל הלייקרס מלבד "המלך". הסאנס נהנו מ-30 נקודות של דווין בוקר, כאשר קמרון פיין תרם 16 מהספסל ומייקל ברידג'ס הוסיף 13.

לברון ג'יימס מודאג, ובצדק | Christian Petersen/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי