האלופה בחוץ: פיניקס הביסה את לייקרס ותפגוש את דנבר בסיבוב הבא

לברון ג'יימס | Harry How / Staff

דייויס שיחק חמש דקות עד שנכנע לכאבים ונטש את הפרקט, לברון ג'יימס לבדו לא יכול היה לעצור את דווין בוקר והסאנס ניצחו 100:113 בדרך ל-2:4 בסדרה. יוקיץ', שלהט ב-115:126 על פורטלנד, ממתין בחצי גמר המערב

(גודל טקסט)

באוקטובר זכתה לוס אנג'לס לייקרס באליפות הראשונה שלה אחרי עשור ולברון ג'יימס זכה בטבעת הרביעית שלו בקריירה, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) הסתיים חלום האליפות השנייה ברציפות בעיר המלאכים. אנתוני דייויס היה בספק רב, עלה למשחק ונטש אחרי חמש דקות בלבד, "המלך" לבדו לא יכול היה לעצור את דווין בוקר ופיניקס סאנס ניצחה 100:113, כל הדרך ל-2:4 בסדרה ולהשגת הכרטיס לחצי גמר המערב.

העולה השנייה מהמערב לסיבוב השני בפלייאוף ומי שתהיה יריבתה של לוס אנג'לס בסיבוב הבא היא דנבר נאגטס, שהלילה גברה 115:126 על פורטלנד, תוצאה שחתמה סדרה נפלאה עם 2:4 לנאגטס.

לוס אנג'לס לייקרס – פיניקס סאנס 113:100 (4:2 בסדרה)

בשיא משבר הקורונה ובפלייאוף שנערך במתכונת של "בועה" בדיסניוורלד, הצליחה לוס אנג'לס לייקרס לזכות באליפות הראשונה שלה אחרי עשור וה-17 בסך הכל. לברון ג'יימס, הכוכב הגדול, זכה בטבעת הרביעית שלו ועשה צעד משמעותי לעבר מייקל ג'ורדן – בידיעה שהוא עוד יכול להשתוות אליו.

הלילה התנפצו כל החלומות של הצהובים-סגולים מעיר המלאכים וגם לברון ג'יימס חווה לראשונה בקריירה הדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף. אנתוני דייויס, שהיה בספק רב למשחק, עלה לאור מצב הקבוצה מול מי שסיימה שנייה במערב, אבל כבר אחרי חמש דקות הכאבים הכריעו אותו, נטש את הפרקט ולא חזר אליו עד הסיום. הוא קיווה אולי לשוב למשחק שביעי ומכריע או לשלב הבא, אבל כעת ישוב לשחק רק בעונה הבאה.

דייויס נאנק מכאבים. כבר לא חזר לשחק | Harry How / Staff

דייויס אפילו לא הספיק לזרוק לסל בחמש הדקות שלו על הפרקט ועד שקבוצתו הספיקה לצאת מההלם, האורחת ירדה מהרבע הראשון ביתרון אדיר של 14:36 – הפרש שלמעשה נשמר כמעט לכל אורך המשחק, להוציא דקות טובות ברבע השלישי שאפשרו ללייקרס לקזז את הפער, שעדיין נותר דו ספרתי.

לוס אנג'לס לייקרס נשענה על לברון ג'יימס ששיחק 41 דקות ובהן קלע 29 נקודות, לקח 9 ריבאונדים וגם מסר 7 אסיסטים, אבל הוא זכה לסיוע משמעותי רק מדניס שרודר (20 נקודות), קנטביוס קלדוול-פופ (19 נק') ומהספסל תרמו ווסלי מת'יוז וטיילן הורטון-טאקר 12 נקודות כל אחד, מספרים שהיו רחוקים מלהספיק כדי להישאר קרובים לסגנית מוליכת המערב בתום העונה הסדירה.

פיניקס נהנתה ממשחק ענק של דווין בוקר, שקלע הלילה בלוס אנג'לס 47 נקודות (15 מ-22 מהשדה, 8 מ-10 לשלוש) וגם קטף 11 כדורים חוזרים כדי להשלים דאבל-דאבל. ג'ו קראודר בלט עם 18 נקודות ו-10 קלעו מיקל ברידג'ס וקמרון ג'ונסון כדי להבטיח לסאנס את המקום בחצי גמר המערב, שם יפגשו את דנבר.

דווין בוקר מול דייויס וג'יימס | Harry How / Staff

פורטלנד טרייל בלייזרס – דנבר נאגטס 126:115 (4:2)

סדרה מרתקת הגיעה לסיומה בתום המשחק השישי. היא לא הייתה רחוקה מלהגיע למשחק שביעי, שכן פורטלנד הובילה לאורך רוב המשחק הצמוד, אך ברבע האחרון דנבר הצליחה מעט לברוח ולסגור את הסיפור. ניקולה יוקיץ' הנפלא שוב היה האיש של הנאגטס, עם משחק גדול שכלל 36 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מנגד, דמיאן ליליארד, שסיפק יכולת מפלצתית במשחק הקודם בסדרה, סיים עם 28 נק' ו-13 אסיסטים.

הרבע הראשון היה הפכפך, היתרון עבר מצד לצד, והוא הסתיים ב-29:33 לבלייזרס. פורטלנד המשיכה להוביל גם לאורך כל הרבע השני (פעמיים דנבר הייתה זמנית בשוויון), הצליחה אפילו לעלות ליתרון דו ספרתי בן 10 נקודות, וירדה למחצית ב-61:68. ברבע השלישי הייתה כבר הרגשה שזה הולך לכיוון שלה, כשהובילה מעט לאורך כולה בדו ספרתי, אך ריצה מצוינת של דנבר לקראת תום הרבע צימקה את ההפרש לשלוש בלבד בסיומו – 98:101 לפורטלנד. במצב של 108:108 ברבע האחרון, הנאגטס סיפקו ריצת 0:9, ברחו מעט והצליחו עד לסיום להחזיק ביתרון – ולהעפיל לסיבוב השני.

דמיאן לילארד, ניקולה יוקיץ' | Steph Chambers/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי