אבדיה: "אהיה הרבה יותר טוב בעונה הבאה, אשמח לשחק בליגת הקיץ"

דני אבדיה | Julio Aguilar/Getty Images

הרוקי הישראלי סיכם את שנתו הראשונה ב-NBA בפודקאסט של וושינגטון וויזארדס: "היה מבאס לראות את הפלייאוף מהצד. מרגיש שיכולתי לתרום בהגנה, אבל אפשר רק לדמיין". וגם: המשך הליך השיקום והתוכניות לעתיד

(גודל טקסט)

לאחר שוושינגטון הודחה על ידי פילדלפיה בסיבוב הראשון בפלייאוף וסיימה רשמית את עונת 2020/21, דני אבדיה שעדיין מתאושש מהפציעה וראה את המשחקים המכריעים של הוויזארדס בתור צופה, סיכם היום (שישי) את שנת הרוקי שלו אצל ירון טלפז בפודקאסאט הישראלי של וושינגטון וסיפר על התוכניות לעונה הבאה.

איך היה בשבילך לראות את הפלייאוף מהצד: "לפני הפציעה הרגשתי שאני במצב טוב, שאני עוזר לקבוצה, ושהייתי בסוג של ריצה טובה עד הסוף. ואז נפצעתי, אני חושב שזו הפציעה הראשונה הרצינית שלי מאז כיתה ט'. היה לי מאוד קשה לקבל את זה בהתחלה, רציתי להיות עם הקבוצה שלי ולעלות על הפרקט".

"מצד אחד אתה שמח בשביל הקבוצה ולראות שהם מצליחים והם עולים לפלייאוף. אתה שם בכל משחק ואתה תומך בחברים שלך. מצד שני אתה רוצה להיות חלק מזה, אתה רוצה לקבל דקות פלייאוף, וזה משהו שהיה מאוד חסר לי. אבל זה חלק מהספורט, ואולי הפציעה באה בטוב. אולי זה סימן בשבילי לעבוד על הגוף יותר ולעבוד קשה יותר ולחזור שחקן יותר טוב. אני לוקח הכל לטובה".

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

זו פציעה שכנראה כל אחד היה נפצע בה: "אני יכול לומר לך שאתה צודק, אבל השבר בעצם נוצר מהעומס שלי. היה לי אי נוחות בשוקיים במשך המון זמן, שיחקתי תוך כדי והנפילה הזאת אחורה גרמה לשבר".

תסכם את הריצה שלכם: "האמנתי בקבוצה הזאת מהרגע הראשון, גם כשהאחוזים לעלות היו נמוכים וגם לא נראינו הכי טוב, אבל תמיד אמרתי שהכל עניין של כימיה וראיתם ברגע שהתחברנו שיחקנו יותר קבוצתי, החברה התעלו על עצמם והרגשתי שזו קבוצה אחת. זה למה הצלחנו להגיע לפלייאוף. יש לנו שני סופרסטארים יוצאי דופן (ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל) נלחמים ובאמת רוצים בהצלחת הקבוצה וזה משהו מאוד חשוב. מה שהיה בפלייאוף היה מאוד מבאס, אני מרגיש שיכולנו לנצח את המשחק הראשון ואז כבר הסדרה הייתה נראית אחרת. אבל השחקנים נתנו 100% על הפרקט ומשם אפשר רק ללמוד ולהשתפר".

אפילו כשראית את כל זה מהצד, הבנת את ההבדל בין עונה רגילה לפלייאוף: "בהחלט, גם האינטנסיביות, גם איך ששומרים, הקהל והאווירה זה באמת יוצא דופן. זה כיף, זה מזכיר לי את יד אליהו במשחקים חשובים. זה באמת היה כיף לראות את האווירה של הפלייאוף".

מה מתוכנן מעכשיו להמשך השיקום: "לראות שהעצם שלי מתאחה כדי שאוכל לחזור לרוץ ולחזור לכושר ואולי אפילו לקפוץ לביקור קטן לארץ ומכאן להתחיל לעבוד. אני כבר מתחיל לקלוע בלי לקפוץ ולרוץ ובינתיים אני לא ממהר".

ראסל ווסטברוק, דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

אתה רוצה להיות בליגת הקיץ: "כל מה שייתן לי ניסיון אני כמובן אשמח לעשות את זה. כמובן שזו גם ההחלטה של הוויזארדס. אני מתרגש לקראת ההמשך".

יש תוכניות גם ארוכות טווח: "אני עדיין צריך לבנות תוכנית ותהיה בטוח שאבנה את הסביבה הכי טובה כדי להשתפר, מאמין שאחזור הרבה יותר טוב בעונה הבאה".

במועדון כולם אומרים לאורך העונה שאתה עובד קשה: "פחות ששמעתי את זה, אבל זה דברים שאני יודע על עצמי. אני יודע שאני עובד קשה, אני בא חיובי ומקדיש שעות נוספות. לא צריך לומר לי את זה. אני יודע שהמוסר עבודה שלי הוא טוב ואני מניח שהם גם חושבים על זה".

אתה שמח לשמוע שבונים עלייך: "זה מצוין. אני מרגיש כל עוד הסביבה שלי אופטימית ורוצה שאצליח, אני אתן את ה-100% שלי. ורק צריך לרוץ על זה".

דני אבדיה חוסם את אינגרם | Rob Carr/Getty Images

איך אתה רואה את הקבוצה בעונה הבאה: "הרבה יותר מנוסה, אנחנו כבר שם ביחד, אנחנו מכירים אחד את השני ויודעים מה כל אחד טוב בו. אני מאמין שיש לנו הרבה פוטנציאל ועם הזמן נעבוד קשה, נשתפר ואני מאמין שנעשה הרבה דברים טובים בליגה הזאת".

חשבתם במהלך המשחקים שתוכל לתרום בסיטואציות מסוימות: "אני תמיד חושב על הקטע ההגנתי שאוכל לעזור באספקט הזה. טוביאס האריס וגם על ג'ייסון טייטום מול בוסטון. מרגיש שאני שיש את החיסרון שלי בפן ההגנתי, אבל אין מה לעשות אפשר רק לדמיין".

איך תהיה העונה הבאה שלך: "יותר טוב מהעונה הזאת זה בטוח. אהיה יותר מנוסה, מכיר יותר טוב את ה-NBA. וזהו אני רק מחכה לראות איך העונה השנייה שלי תסתכם. מבחינה אישית?  עדיין דברים לא נפתחו כל כך, עוד מעט זה יקרה, אבל תהיה בטוח שאנסה לעשות חיים בזמן שלי מחוץ למגרש".

שחקני וושינגטון וויזארדס חוגגים | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי