דונצ'יץ' לא התרגש מהמספרים: "לא הוכחתי כלום עדיין"

לוקה דונצ'יץ' | Kevork Djansezian/Getty Images

למרות שרשם ממוצעים מדהימים, הסלובני נותר לבד במערכה מול הקליפרס ודאלאס שוב הודחה: "משלמים לנו כדי לנצח ולא עשינו את זה". קרלייל יישאר המאמן, שאלת המפתח: עתידו של פורזינגיס

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' הלילה (בין ראשון לשני) שיא קריירה לנקודות במשחק פלייאוף והשווה את שיאו האישי בעונה הסדירה, כשקלע 46 נקודות נגד לוס אנג'לס קליפרס. הסלובני גם מסר 14 אסיסטים ובסך הכל ייצר 77 נקודות עבור דאלאס מאבריקס – אף שחקן בתולדות ה-NBA לא ייצר כמות גדולה יותר במשחק שביעי בסדרת פלייאוף. ועדיין, זה לא הספיק לקבוצה מטקסס, שהפסידה 126:111 ושוב הודחה בסיבוב הראשון על ידי קוואי לאונרד וחבריו.

דונצ'יץ' פתח את המשחק בסערה, כאשר ב-12 הדקות הראשונות הוא קלע 19 נקודות ואת הרבע השני סיים עם 29, אלא שבמחצית השנייה לאונרד תופקד בשמירה עליו לאורך יותר דקות והגנת הקליפרס מיקדה את כל תשומת הלב שלה בכוכב המאבריקס, שהתקשה לסחוב את הקבוצה כולה על הכתפיים ונכנע לעייפות ככל שעברו הדקות. דאלאס ירדה מנוצחת כשהשורה התחתונה ברורה לכולם: לוקה זקוק לעזרה כדי להתקדם לשלבים המכריעים בפלייאוף.

דונצ'יץ' סיים את הסדרה עם ממוצעים של 35.7 נקודות, 10.3 אסיסטים ו-7.9 ריבאונדים, כשהוא מדייק ב-49% מהשדה ו-40.8% לשלוש. הוא הפך לכדורסלן הצעיר ביותר שקולע מעל 40 במשחק 7 והשני בלבד שחוצה את רף ה-45 כשהוא מוסיף לפחות 10 אסיסטים, אך הנתונים המדהימים הללו לא אומרים כלום מבחינתו: "לא הוכחתי כלום עדיין. הגענו לפלייאוף פעמיים מאז שאני כאן והפסדנו בשתיהן. בסופו של יום, משלמים לנו כדי לנצח ולא עשינו את זה", אמר דונצ'יץ' לאחר ההדחה.

לפי טים מקמהון מ-ESPN, החלטה אחת כבר התקבלה בדאלאס לקראת העונה הבאה: הבעלים מארק קיובן לא מתכוון לפטר את המאמן ריק קרלייל. קרלייל בן ה-61, שמדריך את המאבריקס מאז 2008, הוליך את הקבוצה לאליפות לפני עשור אך מאז לא ניצח בסדרת פלייאוף. "הוא לא הולך לשום מקום. אני אגיד לכם איך אני מסתכל על אימון: אתה לא עושה שינוי כדי לעשות שינוי. אלא אם כן יש לך מישהו שאתה יודע שהוא הרבה, הרבה יותר טוב, בדרך הכלל הדשא לא ירוק יותר אצל השכן", הסביר קיובן ל-ESPN.

קרלייל, מצדו, התייחס להופעה האדירה של דונצ'יץ' ולעתיד הקבוצה עם הסלובני ככוכב הבכיר: "הוא בין חמשת השחקנים הכי טובים בעולם. אנחנו רק צריכים להמשיך לבנות את הקבוצה סביבו, הפגרה הקרובה תהיה חשובה מכמה בחינות".

קרלייל ימשיך על הקווים | Kevork Djansezian/Getty Images

אם מדברים על הצוות המסייע סביב לוקה, מי שסופג את מרבית הביקורות על היכולת שלו בפלייאוף השנה הוא קריסטאפס פורזינגיס. לצד ממוצעים מכובדים בעונה הסדירה, הלטבי בן ה-25 שמרוויח את השכר הגבוה ביותר בדאלאס נוטה להיפצע לעיתים קרובות ובעונה החולפת החמיץ 29 משחקים. בסדרה נגד הקליפרס, כאמור, הוא סיפק מספרים של שחקן משלים לכל היותר: 13.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים, בנוסף ל-29.6% בלבד מחוץ לקשת.

פורזינגיס לא משכנע את ראשי דאלאס ואת אוהדיה שהוא כינור שני מספיק טוב לדונצ'יץ' והמאבריקס יצטרכו להחליט האם להעניק לו צ'אנס נוסף או לחפש את הדרך להיפטר משכרו הכבד (כ-65 מיליון דולר בשנתיים הקרובות), בייחוד לאור העובדה שדונצ'יץ' זכאי להארכת חוזה בשכר של 195 מיליון דולר לחמש עונות בקיץ הקרוב.

אגב, בסיום המשחק, כוכב הקליפרס פול ג'ורג' שוחח עם דונצ'יץ' במשך שניות ארוכות ואף הציע להחליף עמו גופיות, אולם הגארד לא נענה להצעה. לאחר מכן התברר כי לוקה לא "ייבש" את PG' אלא פשוט הסביר לו כי מאחר שהוא לא לבש כלום מתחת למדי המשחק, הוא היה מפר את חוקי הליגה אם היה מסיר את הגופיה שלו לטובת ג'ורג'. דונצ'יץ' סיפר כי מיד עם הירידה לחדרי ההלבשה, הוא ביקש לשלוח את הגופיה שלו לג'ורג'.

פורזינגיס. לא עוזר מספיק לדונצ'יץ' | AJ Mast/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי