"בשביל זה קוואי הגיע לכאן": בקליפרס חוגגים ניצחון בסדרה

שחקני קליפרס חוגגים | Kevork Djansezian/Getty Images

לאחר הניצחון הגדול על דאלאס ודונצ'יץ' והעלייה לחצי גמר המערב, בלוס אנג'לס מרוצים מהאופי החזק אותה הפגינה הקבוצה גם כשהייתה בפיגור 2:0. לאונרד רשם הישג מטורף, לו נכנס לרשימה אקסקלוסיבית במיוחד

(גודל טקסט)

כולם כבר הספידו אותה, אמרו שהיא שוב מפשלת ברגע האמת ושהיא לא מסוגלת להופיע במאני טיים. אז אמרו. לוס אנג'לס קליפרס הוכיחה הלילה (בין ראשון לשני) לכל המבקרים כי היא קבוצה שונה מזו שהייתה בשנים האחרונות, כאשר גברה בביתה על דאלאס מאבריקס ולוקה דונצ'יץ', ניצחה 3:4 בתום סדרה נהדרת והעפילה לחצי גמר המערב, שם תפגוש את יוטה ג'אז החזקה.

אבל עוד לפני שנגיע ליריבה הבאה של הקליפרס, ראוי להתמקד בקאמבק הנפלא שהם ביצעו בסדרה שזה עתה הסתיימה. לאחר שהפסידו את שני משחקי הבית הראשונים ונקלעו לפיגור 2:0, בלוס אנג'לס ידעו כי רק ארבע קבוצות בכל ההיסטוריה חזרו ממצב שכזה לניצחון בסדרה. כעת, הם הפכו לקבוצה החמישית שחתומה על ההישג המרשים.

ומי שצריך לקבל את מירב הקרדיט על כל הוא ללא ספק קוואי לאונרד. הסופרסטאר של טיירון לו סיפק תצוגות ענק שהזכירו לכולם באיזה שחקן מדובר, כאשר במשחק האחרון הוא רשם שורה סטטיסטית מטורפת של 28 נקודות, 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 4 חטיפות ו-0 איבודים (!). בכך, הוא הפך לשחקן השני בהיסטוריה (אחרי קובי בראיינט שעשה זאת ב-2002) שרושם במשחק שבע 25 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ללא אף איבוד כדור.

לאונרד גם התייחס להתמודדות עצמה, והסביר את הגישה שלו לקראת משחקים מסוג זה: "עבורי, מדובר בסיטואציה שנמצאת מולך. רק מפני ששיחקת נהדר בתשעה משחקי שבע, לצורך העניין, לא אומר שאתה תשחק טוב גם במשחק העשירי, וכך גם להפך. הכל קשור לאותו הרגע". כשנשאל האם ההתרסקות בפלייאוף שנה שעברה ב"בועה" השפיעה, ענה: "אני לא חושב על שנה שעברה, אלא מה קורה עכשיו ומה הצעד הבא לקראת מחר. אני שמח שבמשחק מספר שלוש הגענו לדאלאס בפיגור 2:0 והראינו איזון ושיווי משקל מנטלי".

אגב, הקליפרס שברו הלילה שיא כשקלעו 20 שלשות, שזו הכמות הגדולה ביותר שקבוצה קולעת במשחק מספר שבע בכל ההיסטוריה של ה-NBA. שבע מתוך 20 השלשות צלף מרכוס מוריס, שהשתווה לסטף קרי בכמות השלשות הגדולה ביותר במשחק מספר שבע עבור שחקן אחד.

גם טיירון לו רשם היסטוריה פרטית משלו. מאמן הקליפרס עלה הלילה למאזן 0:4 מחמיא במשחקי שבע, כאשר הוא השני שעושה זאת אי פעם והראשון מאז רד אאורבך האגדי, שהגדיל לעשות וסיים את קריירת האימון שלו במאזן 0:8 מדהים. "רצינו את הרגע הזה", אמר לו, "זה היה מבחן נהדר עבורנו, נאלצנו להילחם כדי לעלות לסיבוב השני. זה ניצחון גדול של הקבוצה"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי