קרלייל התפטר מדאלאס, שעשתה מהלך ש"הרגיז את דונצ'יץ'"

לוקה דונצ'יץ' | Ronald Martinez/Getty Images

המאמן עזב בתום 13 שנים, לאחר שקבוצתו הודחה שוב בסיבוב הראשון בפלייאוף. בארה"ב דווח כי הסלובני לא אהב את החלטת המאבריקס להיפרד מהמנהל המקצועי דוני נלסון: הכוכב ישקול מחדש את עתידו?

(גודל טקסט)

אחרי שדאלאס מאבריקס הודחה מהפלייאוף בסיבוב הראשון, המאמן ריק קרלייל החליט הערב (חמישי) להתפטר מתפקידו בתום 13 שנים, במהלכן הוביל את הקבוצה הטקסנית לאליפות היחידה בתולדותיה. "אחרי מספר שיחות פנים אל פנים עם מארק קיובן (הבעלים) במהלך השבוע האחרון, היום הודעתי לו שלא אחזור לאמן את דאלאס מאבריקס", בישר קרלייל ל-ESPN. "זו הייתה החלטה שלי בלבד. למשפחתי ולי הייתה חוויה מדהימה בת 13 שנים, בהן עבדנו עם אנשים נפלאים בעיר נפלאה".

קרלייל, שהחזיק בקדנציה השלישית הכי ארוכה מבין המאמנים הפעילים ב-NBA, מאחורי גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ואריק ספולסטרה במיאמי, לא הצליח לעבור את הסיבוב הראשון בפלייאוף ב-10 השנים שחלפו מאז האליפות עם המאבריקס. "דאלאס תמיד תהיה הבית שלי, אבל אני נרגש לקראת הפרק הבא בקריירת האימון שלי", הוסיף קרלייל והשאיר פתח מסקרן לספקולציות בנוגע לעתידו בליגה הטובה בעולם.

כזכור, למרות שהקבוצה הודחה שוב הודחה מהפלייאוף בשלב מוקדם, קיובן הבהיר בסיום העונה כי אינו מתכוון לבצע שינויים על הקווים והבהיר כי לתפיסתו, "הדשא של השכן בדרך כלל לא ירוק יותר" בכל הנוגע למאמנים. כעת, קיובן ואנשי הניהול במועדון יצטרכו לעבוד במרץ על מנת למצוא מחליף הולם, כזה שיצליח להדריך את הטקסנים להצלחה.

קרלייל. סיים את דרכו בדאלאס | Kevork Djansezian/Getty Images

מוקדם יותר, בארה"ב דווח כי הכוכב הגדול של דאלאס – לוקה דונצ'יץ' ששוהה עם נבחרת סלובניה ומתכונן לטורניר הקדם אולימפי בתקווה להשיג דרכו את הכרטיס למשחקים בטוקיו, "התרגז" על החלטה מקצועית שקיבלו המאבס אתמול: הפרידה מהמנהל המקצועי דוני נלסון.

המאבריקס הודיעו כי הצדדים החליטו לסיים את ההתקשרות באופן הדדי, אולם לפי מארק ג'יי ספירס מ-ESPN, לא כך היה הדבר: "בואו נהיה אמיתיים. דוני פוטר. שמעתי שבחור אחד מאוד כועס על כך וזה ה-בחור שאתה לא רוצה להרגיז, לוקה דונצ'יץ'. הם היו מאוד קרובים", טען ספירס. המהלך של דאלאס עלול להשפיע על המגעים בין הקבוצה לדונצ'יץ' בנוגע לשדרוג החוזה שלו, אך ספירס הפתיע כשהתייחס לנושא הזה: "איך השיחות מתקדמות? האנשים הקרובים אליו אומרים 'איזה שיחות? איו שום שיחות כרגע'".

ייתכן כי הסיבה לכך שלא מתנהלים דיונים בין הצדדים היא שאין בשביל מה, שכן דונצ'יץ' כבר רמז כי הוא לא פוזל החוצה והוא צפוי להאריך את ההסכם. הסלובני זכאי לחוזה סופר-מקסימום של של כ-200 מיליון דולר לחמש שנים.

במסיבת עיתונאים בה שוחח עם התקשורת הסלובנית לקראת המשימה של הנבחרת הלאומית, דונצ'יץ' התייחס לפרידה של קבוצתו מנלסון ואמר: "זה היה לי די קשה. אני מאוד אוהב את דוני. אני מכיר אותו מאז שהייתי ילד והוא היה זה שבחר אותי בדראפט. היה לי קשה לראות את זה, אבל אני לא זה שמקבל את ההחלטות שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי