מפיגור 25 נקודות לגמר המערב: לוס אנג'לס קליפרס הדיחה את יוטה

לוס אנג'לס קליפרס | Kevork Djansezian/Getty Images

מוליכת המערב הייתה בדרכה הבטוחה להשוואת הסדרה והעברת ההכרעה לביתה, אבל ג'ורג' (28 נק') וטרנס מאן בשיא קריירה (39 נקודות) קבעו 119:131 והבטיחו מקום בגמר אזורי היסטורי עבור הקבוצה גם ללא קוואי הפצוע

(גודל טקסט)

אין מילים למה שקרה הלילה (בין שישי לשבת) בלוס אנג'לס. במשחק השישי בסדרה. כשלוס אנג'לס קליפרס ביתרון 2:3 על יוטה ג'אז, מי שסיימה במקום הראשון במערב, היא כבר מצאה את עצמה בשיא המשבר בפיגור של 25 נקודות וכשהיא ללא קוואי לאונרד הפצוע. למרות כל זאת, הצליחה לחזור מפיגור כה גדול לכדי ניצחון ענק בתוצאה 119:131, לסיים את הסדרה עם 2:4 מרשים ולהעפיל לקרב מול מי שסיימה שנייה בתום העונה הסדירה, פיניקס סאנס. למעשה מדובר בהישג כביר כי זהו יהיה הגמר האזורי הראשון בתולדות לוס אנג'לס קליפרס.

יוטה ג'אז עשתה לקליפרס צרות מן הפתיחה, אבל אם הרבע הראשון עוד הסתיים ב-31:33 בלבד, את הרבע השני האורחים ניצחו 19:39, כך שהם עצרו את הקליפרס על 50 נקודות בלבד בהפסקה והוליכו 50:72 מבטיח, אבל ספק אם ביוטה ציפו להתפוצצות כזו מצד הקליפרס במחצית השנייה.

המארחת אמנם השלימה את המהפך רק בפתיחת הרבע הרביעי, אבל קיזזה כמעט את כל ההפרש ב-12 הדקות אחרי ההפסקה כאשר קלעה 41 נקודות מול 22 בלבד של הג'אז. גם ברבע הרביעי היא אפשרה לג'אז לקלוע 25 נקודות בלבד, ניצחה למעשה את 24 הדקות האחרונות בהתמודדות בתוצאה 47:78 ועם פער כזה אסטרונומי היא לא יכלה שלא לחגוג בסיום.

טרנס מאן ופול ג'ורג' | Kevork Djansezian/Getty Images

בהיעדרו של קוואי לאונרד, פול ג'ורג' כהרגלו לקח אחריות וקלע 28 נקודות, רג'י ג'קסון סיים עם 27 נקודות ו-10 אסיסטים וניקולה באטום קלע 16, אבל מעל כולם – משום מקום כמעט – הגיע טרנס מאן הצעיר, שחקן רוטציה די שולי שיותר מהכפיל את שיא הקריירה שלו ונעצר על 39 נקודות (15 מ-21 מהשדה, 7 מ-10 משלוש) כדי להיות חתום על מחצית שנייה מושלמת וניצחון היסטורי עבור הקליפרס! סדרת הגמר מול פיניקס תחל מחר, בלילה שבין ראשון לשני.

את קלעי יוטה ג'אז, כמובן, הוביל דונובן מיטשל עם 39 נקודות וגם ג'ורדן קלארקסון תרם 21 מהספסל, אבל רודי גובר תרם 12 נק' בלבד וגם בהגנה לא הצליח לסייע (ויעיד על כך מינוס 21 במדד) ו-21 נקודות היו לרויס אוניל. ג'ו אינגלס קלע 5 נקודות בלבד ב-18 דקות על הפרקט.

כריס פול | Kevork Djansezian/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי