סימונס חוטף: אמביד וריברס סימנו את הרכז כאשם בהדחה

בן סימונס | Tim Nwachukwu/Getty Images

פילדלפיה שוב נכשלה בפלייאוף, הרכז לא זרק לסל ברבע האחרון בארבעת המשחקים האחרונים ורשם את אחוזי העונשין הנמוכים בהיסטוריה, מה שגרר ביקורות קשות מצד הכוכב והמאמן

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

פילדלפיה מתפוררת אחרי ההדחה בחצי גמר המזרח. הסיקסרס סיימו עונה נוספת בכישלון חרוץ, אחרי שהפסידו הלילה (בין ראשון לשני) 103:96 לאטלנטה הוקס לעיני הקהל הביתי ונכנעו 4:3 בסדרה. מיד אחרי המשחק, הכוכב הבכיר ג'ואל אמביד והמאמן דוק ריברס לא היססו לסמן את האשם העיקרי בהדחה: בן סימונס. שלוש דקות וחצי לסיום, הרכז הגיע לעמדה נוחה להטבעה, אך ויתר על האפשרות לקלוע ומסר למאטיס ת'ייבול, כנראה מתוך פחד להישלח לקו העונשין.

סימונס סגר את הסדרה עם רצף מביך של ארבעה משחקים שבהם לא לקח זריקה ברבע האחרון. אמביד, שהגיב למהלך המדובר בתסכול, אמר לעיתונאים לאחר ההפסד: "אהיה כן, לא יודע איך לומר את זה – אבל לדעתי נקודת המפנה הייתה כשוויתרנו על זריקה פנויה ובמקום זה קלענו רק נקודה מהקו. טריי יאנג קלע שלשה בצד השני ואז ירדנו לפיגור ארבע, אני חושב שזה היה רגע המפנה".

הסנטר הקמרוני, שסיפק עונת MVP וסחב את פילי למקום הראשון במזרח בסיום העונה הסדירה, סבל מקרע חלקי במניסקוס במהלך הפלייאוף. אחרי ההדחה הוא שלח מסר לאוהדי הקבוצה דרך הטוויטר: "מצטער לאכזב אתכם שוב, רק תדעו שנתתי כל מה שהיה לי בנסיבות הקיימות. אם יש משהו שלמדתי כאן, זו הקשיחות שיש בעיר הזו ולכן שיחקתי עם קרע במניסקוס. תודה על התמיכה לאורך כל השנה!".

ריברס, שהוריד את סימונס לספסל עד סוף המשחק לאחר המהלך, הצטרף לביקורות כלפי השחקן: "אני באמת לא מבין למה הוא ויתר על הזריקה הזו. זה היה רגע קריטי במשחק". כשנשאל האם הוא חושב שהאוסטרלי יכול לשמש כרכז פותח בקבוצה ששואפת לאליפות, המאמן השיב: "אני לא יודע את התשובה לשאלה הזאת כרגע".

לא בכדי המאמן בחר להפנות אצבע מאשימה לעברו של הרכז. ריברס סופר כעת 29 הפסדים במשחקים שבהן קבוצתו הייתה יכולה להכריע סדרת פלייאוף – יותר מכל מאמן אחר בהיסטוריה של הליגה. עוד שיא מביך מבחינתו של המאמן מצביע על תשעה הפסדים במשחקי 7 לאורך הקריירה, כולל בכל הארבעה האחרונים, כאשר בעונות האחרונות הוא חתום על מספר הדחות סנסציוניות בפלייאוף בקבוצות השונות שאותן הדריך.

סימונס סיים את הפלייאוף עם אחוזי העונשין הנמוכים בתולדות ה-NBA, מבין השחקנים שזרקו לפחות 70 פעמים: 34.2% משפילים במיוחד. ב-11 המשחקים נגד וושיגנטון ואטלנטה הוא רשם ממוצע של 12.5 נקודות, כאשר הלילה הוא קלע 5 בלבד ואפילו שמסר 13 אסיסטים והוריד 8 ריבאונדים, הסיקסרס לא יכולים להרשות לעצמם שהכוכב השני בחשיבותו בקבוצה יתרום כל כך מעט בכל הנוגע לצבירת נקודות.

נתוני הרכז והסיטואציה סביבו מדאיגים אף יותר כשלוקחים בחשבון כי הוא חתום לארבע שנים נוספות בפילדלפיה, בהן הוא אמור להרוויח סכום עתק של 146,684,160 מיליון דולר, שכר שהוא ממש לא מצדיק עד כה, ולכן השאלה הראשונה שחייבת להישאל בקבוצה היא האם הגיע הזמן לחפש טרייד עבורו. סימונס קיבל את הביקורות בהבנה וניסה לקחת אחריות: "לא קלעתי טוב מהקו בסדרה הזו. מבחינה התקפית, לא הייתי שם. לא עשיתי מספיק בשביל החברים שלי לקבוצה. יש המון דברים שאני צריך לעבוד עליהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי