אחרי שעזב את דאלאס: ריק קרלייל מונה למאמן אינדיאנה

ריק קרלייל | אינדיאנה פייסרס, רשמי

המאמן המוערך שהוביל את הטקסנים לאליפות ב-2011 והדריך אותם במשך 13 עונות הגיע לתחנה חדשה - ישנה. בן ה-61 שב לקדנציה שנייה בקבוצה אותה אימן בין 2003 ל-2007 וירוויח 29 מיליון דולר

(גודל טקסט)

כאשר ריק קרלייל, אחד המאמנים המוערכים ביותר ב-NBA, עזב את דאלאס מאבריקס, רבים ציפו כי יהיה לו ביקוש רב וכי הוא ימצא תחנה חדשה תוך זמן קצר. היום (חמישי) התחזיות אכן התממשו לאחר שאינדיאנה פייסרס הודיעה על מינויו של קרלייל לארבע עונות במהלכן ירוויח 29 מיליון דולר. המאמן החליף על הקווים באינדיאנפוליס את נייט ביורגקרן, שפוטר לאחר עונה אחת בלבד בפייסרס, בה הקבוצה כשלה להגיע לפלייאוף לראשונה מאז 2015.

אחרי ששימש כעוזר מאמן במשך 11 שנים בשלוש קבוצות שונות, ביניהן הפייסרס, קרלייל מונה למאמן דטרויט פיסטונס בשנת 2001, ואף זכה בתואר מאמן העונה ב-2002. אחרי שנתיים בדטרויט, קרלייל חזר לפייסרס, הפעם כמאמן ראשי. המאמן הוביל את הפייסרס לגמר המזרח בעונתו הראשונה בקבוצה, והוא עזב את התפקיד ב-2007. בן ה-61 קיבל את משרת האימון בדאלאס מאבריקס בשנת 2008, והוא אימן אותה במשך 13 עונות, עד הקיץ האחרון. קרלייל הוביל את המאבריקס לזכייה היסטורית באליפות בשנת 2011, אך מאז הקבוצה לא הצליחה לעבור הסיבוב הראשון בפלייאוף.

קרלייל, שהיה שחקן בעברו ואף זכה עם בוסטון סלטיקס באליפות ב-1986, ביסס את עצמו כאחד המאמנים הטובים בליגה, בעיקר בזכות אותה אליפות ב-2011. עם זאת, הוא עזב הקיץ את המאבריקס שחווים הקיץ שינויים דרמטי בדרג המקצועי, כאשר גם המנהל המקצועי דוני נלסון עזב לאחר יותר משני עשורים במועדון. כזכור, הטקסנים הודחו בסיבוב הראשון אחרי שנכנעו 3:4 ללוס אנג'לס קליפרס על אף יכולת מופלאה של לוקה דונצ'יץ' במהלך הסדרה. כעת קרלייל מגיעה לתחנה חדשה- ישנה, והוא יקווה להוביל את הקבוצה בחזרה לפלייאוף. שחקניה הבולטים של הפייסרס הם דומנטאס סאבוניס, מלקולם ברוגדון ומיילס טרנר – אך ייתכן כי הסגל יעבור מתיחת פנים בקיץ הקרוב לאור הכישלון בעונה החולפת.

ריק קרלייל | Kevork Djansezian/Getty Images
עוד באותו נושא: ריק קרלייל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי