ההחלטה הגדולה של קוואי לאונרד: יישאר בלוס אנג'לס קליפרס?

קוואי לאונרד | Alex Goodlett/Getty Images

הכוכב בחר לא לממש את האופציה לחתום לחמש שנים נוספות וכבר "איבד" 50 מיליון דולר, אבל האם ההדחה מול פיניקס סאנס בגמר המערב והפציעה בברך יובילו לפרידה מפתיעה? תמונת מצב

(גודל טקסט)

לוס אנג'לס קליפרס הייתה אחת המועמדות המוביליות לזכות העונה באליפות, בוודאי אחרי שלוס אנג'לס לייקרס סיימה את דרכה ולא הייתה הטוענת לכתר היחידה שהודחה בשלב מוקדם, אבל בגמר המערב היא נכנעה לפיניקס סאנס ועל אף שהגיעה לראשונה בתולדותיה לגמר אזורי, לא הצליחה לעשות את הצעד הבא ולהתמודד מול מילווקי באקס או אטלנטה הוקס על האליפות.

במהלך הפלייאוף הצליחה לוס אנג'לס קליפרס להדיח את דאלאס מבאריקס ויוטה ג'אז, בסיבוב הראשון נגד המאבריקס זה הסתיים ב-3:4 מטורף בו קוואי לאונרד חילץ את הקבוצה מפיגור 3:2 ובסיבוב השני היא מחקה שני הפסדים בתחילת הסדרה נגד הג'אז בדרך ל-2:4 מרשים וברור שעד לפני זמן קצר סומנה כטוענת לכתר, אבל ללא לאונרד הפצוע ועם סגל שחוק למדי, נגמר לה האוויר מול כריס פול, דווין בוקר, דיאנדרה אייטון וכוכבי הסאנס בדרך להפסד 4:2 בסדרה.

לקראת העונה הבאה, השאלה הגדולה היא סביב עתידו של קוואי לאונרד וכשירותו. בדצמבר האחרון התייחס לאונרד בפעם האחרונה לעתידו כשאמר: "כמובן שאם אהיה בריא, ההחלטה הכי טובה תהיה לא לממש את האופציה, אבל זה לא אומר שאני אעזוב את ל.א קליפרס וגם לא אומר שאשאר". לכוכב הייתה אופציה שלו אם להאריך את ההתקשרות בחמש שנים נוספות תמורת 217.5 מיליון דולר בסך הכל, אבל היא היא לא מומשה, האפשרות פגה והוא בימים אלה כלל לא כשיר וסובל מפציעה בברך.

קוואי לאונרד | Kevork Djansezian/Getty Images

למרות הכל ובייחוד לאור הפציעה שספג, נראה שהחוזה יוארך בארבע שנים נוספות והוא ימשיך בלוס אנג'לס קליפרס בחוזה משתלם לא פחות, במהלכו ירוויח 176.2 מיליון דולר. אם היה בוחר לממש את האופציה הוא אמנם היה משתכר קצת פחות כסף בכל עונה, אבל בשנה האחרונה (2025/26) היה מרוויח 50 מיליון דולר נוספים.

גם ללוס אנג'לס קליפרס יש אינטרס להמשיך עם הפורוורד. כשהיא צירפה אותו ואת פול ג'ורג' לפני שנתיים, היא ויתרה על בחירות דראפט בסיבוב הראשון ב-2022, 2024 וב-2026 ובנוסף לשכרו של ג'ורג' – 226 מיליון דולר בחמש השנים הבאות לאחר שהאופציה מומשה מוקדם יותר העונה – המשמעות היא שלארגון לא יהיו את האמצעים לצרף מחליף ברמה הגבוהה ביותר ללאונרד. מכאן שלשני הצדדים יהיה אינטרס להמשיך יחד לארבע שנים נוספות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי