קייד קאנינגהאם הוא הפרס הגדול של דראפט 2021

קייד קאנינגהאם
קייד קאנינגהאם | C. Morgan Engel / Contributor

הרכז המוכשר ייבחר על ידי דטרויט, יוסטון צפויה ללכת על ג'יילן גרין - והשאר לא ידוע. מי האירופאי הבכיר ואיך ייראה הסיבוב הראשון?

(גודל טקסט)

דראפט 2021 ייערך הלילה (בין חמישי לשישי) בברקלייס סנטר בברוקלין, ולפי כל התחזיות אמור להביא לליגה הטובה בעולם לא מעט כשרונות גדולים.

לא מעט סימני שאלה מרחפים מעל הדראפט הזה, אך בכל הנוגע לקייד קאנינגהאם הכל די ברור. קונצנזוס של ממש קיים סביב הרכז של מכללת אוקלהומה סטייט, שנחשב לכישרון הגדול ביותר במחזור ולמועמד כמעט וודאי להיבחר ראשון על ידי דטרויט. קאנינגהאם, שסיים את עונתו היחידה במכללות עם ממוצעים של 20.1 נקודות (43 אחוז מהשדה, 40 אחוז ל-3, 84 אחוז מהקו), 6.2 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים, הושווה בשנה האחרונה לשלל שחקנים – מלוקה דונצ'יץ' וג'ימי באטלר, דרך ג'ייסון טייטום ובן סימונס, ועד שיי גילג'ס אלכסנדר.

יוסטון אמנם ערכה אימונים אישיים גם לאוון מובלי (שאמור להיבחר שלישי) ולג'יילן סאגס (שאמור להיבחר רביעי), אך ג'יילן גרין שוויתר על המכללות ושיחק אשתקד בליגת הפיתוח (17.9 נקודות, 46 אחוז מהשדה, 36 אחוז ל-3, 82 אחוז מהקו, 4.1 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים למשחק) אמור להיות זה שיילקח שני. גרין נחשב למכונה התקפית משומנת ולאתלט ענק, ובשנה שעברה דורג ראשון ברשימת 100 התיכוניסטים הטובים בארצות הברית של ESPN.

בעוד דטרויט ויוסטון צפויות לשמור על בחירות 1 ו-2, בקליבלנד שוקלים לשלוח בטרייד את הבחירה השלישית כחלק מהבנייה מחדש שעוברת על המועדון. אם תשמור עליה היא ככל הנראה תבחר בסנטר של USC אוון מובלי, שחקן פנים ורסטילי שכבר נחשב לשומר מצוין. קיים גם סיכוי שהקאבס יישארו במקום השלישי וישתמשו באחד הנכסים שלהם – אולי קולין סקסטון – כדי להשיג בחירה נוספת בתוך הטופ 10.

בניגוד לשנים עברו, הפעם השחקן האירופי היחיד שצפוי להיבחר בטופ 10 לא מגיע מאירופה כי אם מליגת המכללות – פרנץ ואגנר הגרמני, שעשוי להילקח על ידי גולדן סטייט. אירופאי נוסף שאמור להיבחר בלוטרי הוא אלפרן שנגון (19, 2.08 מ'), שחקן הפנים המגוון של בשיקטאש, שהעמיד אשתקד ממוצעים מצוינים של 23 נקודות, 7.3 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים למשחק ביורופקאפ.

מלבד הטורקי המסקרן, גם היהלום החדש של ריאל מדריד עוסמאן גארובה (19, 2.03 מ') עתיד להיבחר באמצע הסיבוב הראשון. הפורוורד/סנטר השתדרג משבוע לשעבר אשתקד ובסדרת ההצלבה מול אנאדולו אפס התפוצץ עם משחק של 24 נקודות ו-12 ריבאונדים. רגע לפני האולימפיאדה אף פגש את נבחרת ארצות הברית במשחק הכנה וסיים עם 4 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-12 דקות.

כך אמור להיראות הסיבוב הראשון, לפי ESPN

1. דטרויט – קייד קאנינגהאם
2. יוסטון – ג'יילן גרין
3. קליבלנד – אוון מובלי
4. טורונטו – ג'יילן סאגס
5. אורלנדו – סקוטי בארנס
6. אוקלהומה סיטי – ג'יימס בוקנייט
7. גולדן סטייט – פרנץ ואגנר
8. אורלנדו – ג'ונתן קאמינגה
9. סקרמנטו – מוזס מודי
10. ממפיס – ג'וש גידי
11. שארלוט – קורי קיספרט
12. סן אנטוניו – אלפרן שנגון
13. אינדיאנה – דביון מיטשל
14. גולדן סטייט – כריס דוארטה
15. וושינגטון – טריי מרפי
16. אוקלהומה סיטי – קיאון ג'ונסון
17. ניו אורלינס – ז'ייאיר וויליאמס
18. אוקלהומה סיטי – ג'יילן ג'ונסון
19. ניו יורק – אוסמאן גארובה
20. אטלנטה – קמרון תומאס
21. ניו יורק – קיי ג'ונס
22. לוס אנג'לס לייקרס – ג'ארד באטלר
23. יוסטון – שאריף קופר
24. יוסטון – אייזאה ג'קסון
25. לוס אנג'לס קליפרס – דיירון שארפ
26. דנבר – קוונטין גריימס
27. ברוקלין – טרה מאן
28. פילדלפיה – ג'ושוע פרימו
29. פיניקס – בונס היילנד
30. יוטה – ג'יידן ספרינגר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי