סוכם: ווסטברוק בלייקרס, קוזמה, הארל וקולדוול פופ בוושינגטון

ראסל ווסטברוק | Maddie Malhotra/Getty Images

טרייד ענק ב-NBA: הרכז הוותיק יחבור ללברון ודייויס בלוס אנג'לס, הוויזארדס יקבלו שלושה שחקנים אבל עשויים להשתמש בהם לטרייד נוסף על ספנסר דינווידי. אבדיה ירוויח?

(גודל טקסט)

מדי שנה, ערב הדראפט ב-NBA מביא עמו לא רק כישרונות חדשים לליגה, אלא גם טריידים משמעותיים בין הקבוצות ונראה ש-2021 לא תהיה יוצאת דופן: ראסל ווסטברוק עובר ללייקרס בעסקת ענק, וחובר ללברון ג'יימס ואנתוני דייויס בקבוצת הכוכבים בלוס אנג'לס. הרכז הוותיק ביקש מוושינגטון להעבירו בטרייד, וקיבל את מבוקשו כשחזר לעיר נעוריו וקיבל צ'אנס לזכות באליפות עם לברון ו-AD. הוויזארדס יקבלו בתמורה את קייל קוזמה, מונטרז הארל, קנטביוס קולדוול פופ והבחירה ה-22 בדראפט הלילה. כמו כן, במסגרת הטרייד וושינגטון תעביר ללייקרס גם בחירות עתידיות בדראפט 2024 ו-2028.

עם החתמתו של ווסטברוק בן ה-33, הלייקרס השיגו את הכוכב שרצו כחלק ממלחמת החימוש של קבוצות הכוכבים בליגה, וכעת יוכלו להעמיד טריו סופרסטארים משלהם, תשובה לקווין דוראנט, ג'יימס הארדן וקיירי אירווינג בברוקלין. הלייקרס היו במקביל במשא ומתן עם סקרמנטו על טרייד שיכול היה לשלוח את באדי הילד ל-LA, אבל העדיפו בסופו של דבר את העסקה על ווסטברוק, שיחליף את דניס שרודר בתור הרכז המוביל בסגל.

וושינגטון, מצידה, מקווה שהעסקה תסלול את הדרך לחוזה חדש שיקבל הכוכב השני של הקבוצה, בראדלי ביל. לפי הדיווחים בארצות הברית, ביל העביר מסרים חיוביים לוויזארדס בנוגע לעתידו במועדון, וכעת אחרי העברתו של ווסטברוק הוא יוכל לקבל חוזה סופר-מקס מקסימלי, וכן תהיה לקבוצה את הגמישות הנדרשת כדי להחתים שחקנים איכותיים לצידו.

השחקן הראשון שנמצא על הכוונת הוא ככל הנראה ספנסר דינווידי. לפי דיווחים בארצות הברית, קייל קוזמה ומונטרז הארל שהועברו לוויזארדס כחלק מהטרייד עם הלייקרס, עשויים לעבור לברוקלין כחלק מעסקה נוספת שבסופה דינווידי יהפוך לרכז הבכיר של וושינגטון.

קוזמה. ישפיע על אבדיה אם יעבור לוויזארדס? | Copyright 2021 NBAE

בארצות הברית משוכנעים שהטרייד על ווסטברוק מאותת על כוונות חיוביות של הוויזארדס בנוגע לדני אבדיה, שייתכן שיקבל יותר הזדמנויות לגעת בכדור בהיעדרו של הרכז הדומיננטי. הפרשן הוותיק דייויד אולדריג' צייץ ש"העסקה על ווסטברוק משנה את כל כללי המשחק מבחינת וושינגטון. היא נותנת לה גמישות עתידית, שורה של שחקנים ותיקים סולידיים, ואמורה לעזור להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל של דני אבדיה כמוביל כדור משני וכפליימייקר".

ואבדיה יאבד את אחד המנטורים העיקריים שלו בוושינגטון, בעוד צירופו של סנטר כמו הארל, שכבר הוכיח את עצמו במדי לוס אנג'לס קליפרס, בהחלט עשוי לתרום לקבוצה מעיר הבירה, אך בו זמנית הגעתו של קוזמה מאיימת במידה מסוימת על כמות הדקות של אקס מכבי תל אביב. קוזמה הוא אמנם פאוור פורוורד, אך העובדה שרוי האצ'ימורה תופס את העמדה הזו בחמישיית הוויזארדס עלולה להזיז אותו לעמדה מספר 3, בה משחק אבדיה. יחד עם זאת, סביר להניח שלקבוצה יהיה לא פחות חשוב לקדם את מי שבחרה במקום התשיעי בדראפט 2020 ונחשב משמעותי יותר לעתיד המועדון, בהיותו צעיר מקוזמה בשש שנים.

טריידים נוספים

בשולי עסקת הענק בין הלייקרס לוויזארדס, ריקי רוביו, שבימים אלה מככב במדי נבחרת ספרד בטורניר הכדורסל האולימפי, עבר לקליבלנד קבאלירס שקיבלו גם סכום כספי ובחירת סיבוב שני בדראפט 2022 (אותה קיבלו מוושינגטון), כאשר טוריאן פרינס נשלח למינסוטה טימברוולבס.

בנוסף, ברוקלין העבירה את לאנדרי שאמט לפיניקס סאנס בתמורה לג'בון קארטר והבחירה ה-29 בדראפט הלילה, ולפי דיווח של צ'ראניה, פילדלפיה 76' שילמה 2 מיליון דולר לניו אורלינס פליקנס כדי לקבל את הבחירה ה-53 בדראפט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי