קובי בריאנט דחה הצעה לרצח המתלוננת נגדו תמורת 3 מיליון דולר

קובי בריאנט לצד אשתו ונסה בריאנט | GettyImages

בארה"ב נחשף כי אדם הציע לכדורסלן לחסל את הצעירה שהאשימה אותו באונס ב-2003. הכוכב דיווח על כך לרשויות, שטמנו פח לפושע והכניסו אותו לשלוש שנות מאסר

(גודל טקסט)

הכתם הגדול ביותר על המורשת של קובי בריאנט כספורטאי היו ההאשמות באונס נגדו ב-2003, אותן הכדורסלן המנוח דחה בתוקף ובהמשך יישב מחוץ לכותלי בית המשפט. אתמול (רביעי) דווח בארצות הברית כי 18 שנים לאחר המקרה, ה-FBI חשף כי אדם הציע לבריאנט 3 מיליון דולר כדי לרצוח את המתלוננת ולהעלים את הפרשה.

בדו"ח של סוכנות הביון תוארו כל הפרטים על אותו אדם, פטריק גרייבר שמו, הוא בעל אזרחות שווייצרית והיה אז בן 31, עסק בפיתוח גוף ושהה בארצות הברית עם אשרה שפג תוקפה. גרייבר שלח לבריאנט את ההצעה באמצעות מעטפת דואר שהגיע לידי אחד המאבטחים של כדורסלן לוס אנג'לס לייקרס, ומשם הועברה ישירות לרשויות.

קובי בראיינט
קובי בראיינט | MediaNews Group/Pasadena Star-News via Getty Images / Contributor

אנשי משרד השריף בלוס אנג'לס הפלילו את גרייבר בכך ששלחו בלש סמוי למספר פגישות עמו על מנת לתכנן את הרצח. גרייבר הוקלט בזמן שאמר כי ביכולתו "להוציא להורג את המתלוננת מבלי להשאיר ראיות". בנוסף, הוא השתמש בשם הבדוי "יורי" וטען שהוא מקושר עם המאפיה הרוסית, דבר שבהמשך הופרך במהלך חקירתו.

הרשויות טמנו לפושע פח כאשר קבעו זמן ומקום למסירת התשלום עבור הרצח. כשגרייבר הגיע למקום וניגש לאסוף את התיק המלא בכסף, הוא מיד הוקף על ידי שוטרים.

על פי הדיווח, גרייבר התאמן באותו חדר הכושר עם בריאנט, אך עד אחד אמר שהסיכוי שהוא פגש את כוכב הלייקרס קלוש. בהמשך, התביעה ביטלה את האישומים נגדו בשידול לביצוע רצח, הרשיעה אותו בשוד והוא נידון לשלוש שנת מאסר, שאחריהן גורש מארצות הברית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי