לברון ג'יימס התחסן, מאמני ה-NBA רותחים על המתנגדים

לברון ג'יימס, מדיה דיי של לוס אנג'לס לייקרס | GettyImages, Harry How

כ-40 עד 60 סרבנים ממשיכים לעורר הדים. אחד המאמנים: "שני ההורים שלי חולים מאוד. לא רוצה להגיע למצב שאגרום למותם". בלייקרס אישרו שכל השחקנים קיבלו חיסון, הכוכב: "זו ההחלטה הנכונה"

(גודל טקסט)

עונת 2021-22 ב-NBA תיפתח בשבוע הבא, אבל בליגת הכדורסל הטובה בעולם עוסקים כרגע פחות בצד המקצועי ובעיקר בכ-40 עד 60 השחקנים שמסרבים להתחסן נגד קורונה. אתמול (שני) בראדלי ביל סיפר בגאווה על הסירוב שלו והמצב מתקרב לנקודת רתיחה.

כרגע הנהלת ה-NBA לא מתכוונת לפעול בדרכים משפטיות כדי לנסות להכריח שחקנים להתחסן, אבל הפרוטוקולים של המדינות השונות בארה"ב עלולים למנוע משחקנים להופיע בערים מסוימות. קיירי אירווינג, למשל, לא מחוסן ולא יכול להגיע לאירועים במדינת ניו יורק – בה משחקת כמובן ברוקלין נטס שלו.

שחקני וושינגטון וויזארדס בראדלי ביל, אנתוני גיל חוגגים
סיפר בגאווה על הסירוב. בראדלי ביל | רויטרס

ב-ESPN פרסמו הלילה ציטוטים של לא מעט חברים בצוותי אימון בליגה, שאמנם נשארו בעילום שם, אבל הביעו כעס רב על סרבני החיסונים. "כל מי שהתחסן צריך להיות מאוד עצבני על אלו שמתנגדים", אמר עוזר מאמן בליגה, "לא לדרוש משחקני NBA להתחסן זה חתיכת בולשיט".

אחד המאמנים סיפר ל-ESPN: "מבחינתי זו בעיה. שני ההורים שלי מאוד חולים ואני מאוד קרוב אליהם. אני לא רוצה שיהיה אפילו סיכוי קטן שאדביק אותם והם ימותו מקורונה".

חבר בצוות האימון של אחת הקבוצות הוסיף: "נגיד שיש לך ילד עם אסתמה ואתה עושה הכול כדי לשמור עליו מוגן בתקופת הקורונה. אבל אתה עובד עם אנשים לא מחוסנים ואז מביא את הנגיף הביתה, למשפחה שלך. הדברים האלה אמיתיים, זה אמיתי".

בשעות הערב נודע כי מי שכן החליט להתחסן הוא לברון ג'יימס. במהלך היום הפתוח לתקשורת של לוס אנג'לס לייקרס, הכוכב הבכיר בקבוצה סיפר כי בהתחלה הוא היה סקפטי בנוגע לכך, אולם לאחר שחקר את הנושא, הוא החליט שזו ההחלטה הנכונה: "לא רק עבור משפחתי וחבריי, גם בשבילי – לכן החלטתי לעשות זאת".

לאחר מכן אישרה הקבוצה כי כל השחקנים כבר קיבלו חיסון נגד קורונה.