אבדיה חזר אחרי חצי שנה וקלע 4 בהפסד לניקס: "צעד ראשון טוב"

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן ניו יורק ניקס אוון פורנייה | GettyImages, G Fiume

הפורוורד הישראלי קיבל 16 דקות מהספסל במשחקו הראשון מאז הפציעה באפריל והוסיף 3 ריבאונדים ב-117:99 של וושינגטון: "הגוף צריך להתרגל"

(גודל טקסט)

קצת יותר מחצי שנה אחרי הפציעה המתסכלת שגדעה את עונת הרוקי שלו באיבה, דני אבדיה חזר למגרשים. הפורוורד הישראלי של וושינגטון וויזארדס ערך הלילה (בין שבת לראשון) את הופעת הבכורה שלו העונה, כשלקח חלק בהפסד 117:99 של הוויזארדס לניקס במסגרת קדם העונה.

למרות שמדובר במשחק ראשון אחרי זמן רב, אפשר היה להסיק מסקנות ראשוניות מההופעה של אבדיה ומהשימוש שהמאמן החדש ווס אנסלד ג'וניור עושה בו: כפי שנרמז לא פעם על ידיו וגם על ידי הג'נרל מנג'ר טומי שפרד, אבדיה אכן עלה מהספסל, כשאת משבצת הסמול פורוורד הפותח ממלא קנטביוס קולדוול פופ שערך הופעת בכורה בקבוצתו החדשה.

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
מסיר חלודה. אבדיה בפעולה הלילה | רויטרס

אבדיה עלה לפרקט לראשונה כשנותרו חמש דקות וחצי לסיום הרבע הראשון, וקלע את 4 הנקודות שלו ברבע השני, כולל דאנק יפה במתפרצת. במחצית השנייה הוא ראה את הניקס בורחים בעזרת מפגן צליפות – הקבוצה מהתפוח הגדול סיימה עם לא פחות מ-24 שלשות – שעזר להם לברוח ולהבטיח את הניצחון יחסית בקלות כשאר ג'יי בארט מוביל את רשימת הקלעים של המנצחת עם 18, דרק רוז תורם 15 ו-8 אסיסטים והמצטרף החדש אוון פורנייה מוסיף 14.

את הוויזארדס הוביל מונטרז הארל עם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים מהספסל, ובראדלי ביל הוסיף 14, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות ב-25 דקות.

אבדיה, שתרומתו הסתכמה ב-4 נקודות (2 מ-4 מהשדה כולל 0 מ-2 מהשלוש), 3 ריבאונדים ואסיסט ב-16 דקות, תופקד לאורך כל הזמן שלו על הפרקט בעמדת הסמול פורוורד, כשבניגוד לחלק מההערכות הוא לא מוביל את החמישייה השנייה של הוויזארדס אלא שוב משחק בעיקר לצד גארדים דומיננטיים כמו ביל וספנסר דינווידי, וממעט לגעת בכדור בהתקפה.

מאמן וושינגטון וויזארדס ווס אנסלד ג'וניור
עדיין בשלב הגישושים. ווס אנסלד ג'וניור | אימג'בנק GettyImages, G Fiume
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"זה צעד ראשון טוב בשבילי". אבדיה | GettyImages, G Fiume

"מרגיש טוב לחזור. רציתי להתרגל מחדש לקצב, לאנרגיות של משחק NBA", סיכם אבדיה את המשחק. "זה לא קל, הגוף שלי צריך להתרגל. זה צעד ראשון טוב בשבילי – זה בטוח. היו לנו כמה טעויות בהגנה אבל אני לא מודאג. יש לנו שומרים טובים, ניסיון ומאמנים מעולים. צריך לתת להם קרדיט – הם קלעו טוב".

אבדיה והוויזארדס יחזרו לפרקט למשחק נוסף בקדם הענוה מול טורונטו בלילה שבין שלישי לרביעי.