בעלי פיניקס מואשם בהטרדות מיניות וגזענות, ה-NBA תפעל להדחתו?

play
בעלי פיניקס סאנס רוברט סארבר | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen
יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס עם גביע ה-MVP של סדרת הגמר 01:13

לקראת טלטלה אצל סגנית האלופה? תחקיר גדול שטרם פורסם חושף שורה של מקרי התעללות, גזענות וסקסיזם מצד הבעלים האקסצנטרי

קבוצות: פיניקס סאנס
(גודל טקסט)

בדיוק כשנראה היה שפיניקס סאנס סוף סוף מתברגת בצמרת ה-NBA אחרי שנים של כישלונות, ייתכן שהסיפור הבא יזעזע את הפרנצ'ייז מחדש. לפי דיווחים בארצות הברית, בעלי הקבוצה רוברט סארבר הוא מושא תחקיר גדול שעומד להתפרסם בתקופה הקרובה, שחושף שורה של מקרים חמורים בהם היה מעורב.

בתחקיר מואשם סארבר במקרים רבים של הטרדות מיניות, התבטאויות גזעניות, מיזוגניות וסקסיסטיות, וחלק מהחומרים כבר הועברו לידי ה-NBA, שתחליט כיצד להגיב. אם הליגה תקבל הוכחות מוצקות להאשמות כנגד סארבר, היא עשויה לפעול להדחתו ולהוציא את הקבוצה משליטתו – מוצא אחרון שלרוב היא נמנעת מלהשתמש בו.

כזכור, בשנת 2014 נלקחה השליטה בלוס אנג'לס קליפרס מידיו של דונלד סטרלינג, אחרי שנחשפו התבטאויות גזעניות ומיזוגניות שלו. עדיין לא ברור אם סארבר יילך בדרכו, אבל בכל מקרה צפויות התפתחויות משמעותיות בימים הקרובים.

סארבר, שעשה את הונו בעיקר מעסקי נדל"ן, רכש את הסאנס בשנת 2004 תמורת 401 מיליון דולר ותוך זמן קצר נחשב לאחד הבעלים הגרועים ב-NBA. הוא נודע גם בשיטותיו האקסצנטריות, שבאו לידי ביטוי בעיקר בסיפור מפורסם שהופץ לפני כמה שנים, לפיו הכניס למשרדי הקבוצה עיזים כדי להבהיר לג'נרל מנג'ר ריאן מקדונו שהוא מצפה ממנו להפוך לטוב בכל הזמנים (GOAT).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי