לברון ג'יימס: "הסוד ליכולת? שעות שינה והשראה מהקבוצה של בני"

play
לברון ג'יימס, שחקן לוס אנג'לס לייקרס | רויטרס
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

כוכב הלייקרס מרגיש "בריא יותר" אחרי הטריפל דאבל ושבירת השיא של בריאנט. דוראנט אחרי שקלע 51: "הבנתי שכדאי שאמשיך לזרוק"

(גודל טקסט)

שנתיים וחצי חיכו בברוקלין נטס לתצוגה כמו שהייתה הלילה. קווין דוראנט, שחתם בקבוצה מהתפוח הגדול ב-2019 ופספס את העונה הראשונה בשל פציעה, התפוצץ הלילה (בין ראשון לשני) עם 51 נקודות וסידר לקבוצתו 104:116בחוץ על דטרויט פיסטונס, שסופרת כבר 12 הפסדים רצופים.

זו הייתה הפעם הראשונה שג'יימס הארדן נח העונה, וכאשר גם ג'ו האריס, פול מילסאפ וכמובן קיירי אירווינג נמצאים ברשימת הנעדרים, דוראנט הבין שהלילה הוא צריך לקחת את המושכות יותר מאי פעם: "ידעתי שאני אצטרך לקחת על עצמי יותר מבחינת קליעה הלילה. איבדנו יותר מדי כדורים, והייתי שותף לדבר הזה, אז הבנתי שכדאי שאמשיך לזרוק".

דוראנט, שקלע לפחות 10 נקודות בכל אחד מהרבעים, ביצע את העבירה החמישית שלו כשנותרו שמונה דקות ו-46 שניות לסיום המשחק. סטיב נאש בחר שלהשאירו על המגרש, וזה הסתיים עם בריחה של האורחת לניצחון. "ראיתי בעיניים שלו שהוא לא רצה לצאת", אמר מאמן הנטס, "זה לא היה לילה קל והוא היה מדהים. לא רק שהוא קלע 51 נקודות, גם היו לו 9 אסיסטים, 7 רירבאונדים, ואפילו הוסיף שתי חסימות והגנה נהדרת ברבע האחרון".

חברו של דוראנט לקבוצה, פאטי מילס, שיבח: "זה היה מאוד מיוחד בעיקר עבורו, אבל גם לכל השאר שהיו יכולים לקחת חלק ולראות מקרוב את מה שקרה הלילה. כיף לצפות בו כשהוא משחק ככה ולהיות חלק מזה זה עוד יותר טוב. לא רואים הרבה משחקים כמו שהוא נתן הלילה".

זו הייתה הפעם השמינית שדוראנט קולע 50 נקודות ומעלה בקריירה, אך הפעם הראשונה שהוא עושה זאת במדי הנטס. בנוסף, דוראנט שבר שיא הנקודות באולם בדטרויט, שנפתח ב-2017. השיא הקודם היה שייך לבלייק גריפין, אז פיסטונס וכיום בנטס. "שברתי את השיא של בלייק? זה נהדר", צחק דוראנט, "לא ידעתי שהוא קלע 50 כאן. זה אולם חדש, אז מניח שהשיא יישבר די מהר". אגב, גריפין שקלע נקודה אחת בלבד "זכה" לשריקות בוז מהקהל המקומי בכל פעם שנגע בכדור.

בדומה לכוכב הנטס, גם לברון ג'יימס סחב את קבוצתו בהיעדר האולסטאר השני של הלייקרס, אנתוני דייויס. ג'יימס שיחגוג בסוף השבוע את יום הולדתו ה-37 כיכב עם 30 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים ב-94:106 על אורלנדו מג'יק. אחרי הניצחון באוקלהומה סיטי, זו כבר הפעם השנייה ברציפות שהכוכב הוותיק עושה את ההבדל בין ניצחון לעוד הפסד מאכזב.

ג'יימס נשאל מה הסוד ליכולת שהוא מפגין האחרונה, וסיפק תשובה מפתיעה: "ישנתי הלילה בין חצות לשמונה בבוקר. קמתי לארוחת בוקר, ואחרי חצי שעה ישנתי עוד הרבה שעות. זה די טוב, לא? המפתח זה השינה וההשראה שאני מקבל מלהיות בסביבת קבוצת התיכון של הבן שלי".

"אני עושה את מה שעשיתי כבר 19 שנה. אני מרגיש שאני משתפר בכל יום, אני נעשה בריא יותר ויותר". לברון הפך לשחקן המבוגר ביותר שרושם טריפל דאבל עם 30 נקודות, ובכך שבר את שיאו של אחד מגדולי הלייקרס, קובי בריאנט. לברון הוא היחיד בהיסטוריה שרושם ארבעה טריפל דאבלים עם 30 נקודות ומעלה אחרי גיל 35, ולמעשה הוא היחיד שעושה זאת יותר מפעם אחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי