וושינגטון הדועכת הובסה 118:98 בפיניקס, אבדיה המשתפר קלע 14

המגמה נמשכת: הוויזארדס ספגו הפסד שביעי בשמונת המשחקים האחרונים וממשיכים להידרדר במזרח, אבל הפורוורד הישראלי המשיך להציג יכולת משופרת וסיים עם 4 אסיסטים. 26 של ביל לא הספיקו מול העומק של סגנית האלופה

(גודל טקסט)

וושינגטון לא מצליחה לעצור את כדור השלג. הוויזארדס ספגו הלילה (בין חמישי לשישי) הפסד רביעי ברציפות ושביעי בשמונת המשחקים האחרונים, כשנכנעו 118:98 לפיניקס באריזונה. בעקבות ההפסד, הוויזארדס ירדו למאזן של 15 הפסדים לעומת 15 ניצחונות, והם קרובים לצאת מהשמינייה הראשונה במזרח על אף פתיחת העונה המרשימה.

אם יש נחמה אחת לוושינגטון בתקופה הקשה, זו היכולת של דני אבדיה. 24 שעות אחרי שקלע 15 נקודות מול סקרמנטו, הפורוורד הישראלי הגיע לספרות כפולות משחק שני ברצף, ושוב הראה לצד ההגנה הטובה שהוא מציג מתחילת העונה, גם יכולת התקפית משופרת. אבדיה קיבל 26 דקות וסיים עם 14 נקודות באחוזים מצוינים (5 מ-6 מהשדה כולל 1 מ-2 מהשלוש, 3 מ-3 מהעונשין), לצד 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, שתי חטיפות וגם 3 איבודים. למרות שחלק ניכר מהנקודות של אבדיה הגיעו ברבע האחרון שהיה כולו גארבג' טיים, הוא ממשיך לאותת למאמנו ווס אנסלד ג'וניור שהוא מוכן לקבל תפקיד נרחב ומשמעותי יותר בהמשך העונה.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול ג'יי קראודר, פיניקס סאנס
אחת מנקודות האור היחידות של הוויזארדס בתקופה האחרונה. אבדיה | GettyImages, Christian Petersen

למרות חסרונו של דווין בוקר, סגנית האלופה שלטה בעניינים מהרגע הראשון, כשהיא עושה ככל העולה על רוחה מול ההגנה החלשה של הוויזארדס. הרבע הראשון הסתיים ב-23:31 לזכות הקבוצה הביתית, כשאבדיה שוב עולה טוב מהספסל וקולע 5 נקודות מהירות. יחד עם אבדיה ובעזרת התעלות התקפית של בראדלי ביל, הוויזארדס הצליחו להישאר במרחק נגיעה מהסאנס ברבע השני, אבל אחרי שהישראלי הוחלף – במקרה או שלא – הגיעה ריצה נוספת של פיניקס שנתנה לה יתרון דו ספרתי עם הירידה להפסקה.

וושינגטון לא הצליחה לאיים על הניצחון ולו לרגע אחד, כשהעומק והקבוצתיות של פיניקס עושים את ההבדל, וגם שחקני הספסל לא מורידים רגל מהגז ולא מאפשרים לאורחת לעשות קולות של קאמבק, כל הדרך לניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים.

מיקל ברידג'ס, פיניקס סאנס, מול בראדלי ביל, וושינגטון וויזארדס
לא כוחות. ברידג'ס מול ביל | רויטרס

ג'בייל מגי הוביל את רשימת הקלעים המאוזנת של הסאנס עם 17 לצד 8 ריבאונדים, לנדרי שאמט הוסיף 16 ולדיאנדרה אייטון עם 15, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. מנגד, בראדלי ביל היה שחקן החמישייה היחיד שסיפק תפוקה התקפית, כשסיים עם 26 ו-5 אסיסטים. חוץ ממנו ומאבדיה, גם מונטרז הארל (12) וראול נטו וארון הולידיי (11 כל אחד) קלעו בספרות כפולות.