עד מתי ההגנה תספיק? דאגה בוושינגטון: בצורת ינואר של אבדיה מחריפה

play
הופך להיות שחקן של צד אחד? אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Patrick Smith
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, שומר על שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר 00:10

בתקשורת המקומית מנתחים: הגיוון של הישראלי כשומר מאפשר לו להתאים להרכבים שונים למרות העומס בעמדות שלו, אבל היריבות כבר "מזמינות אותו לזרוק, והוא בולע את הפיתיון בכל פעם מחדש"

(גודל טקסט)

דני אבדיה הודה לאחרונה שהרגיש שהוא "נתקע בקיר" ככל שהעונה מתקדמת, אבל למרות שטען שהוא מוכן לשים את התקופה הפחות טובה מאחוריו, המספרים עדיין לא מגבים את זה. דווקא אחרי שהציג יכולת משופרת בשני צידי המגרש בחודש דצמבר, ינואר הרבה פחות מאיר פנים לפורוורד של הוויזארדס: הוא לא הגיע בשבעת המשחקים האחרונים לספרות כפולות בטור הנקודות, והאחוזים שלו ממשיכים לצנוח.

כאמור, המספרים לא משאירים מקום לספק: ב-14 משחקים בחודש דצמבר אבדיה לא רק קלע 9.1 נקודות לעומת 6.6 ב-8 משחקים בינואר, אלא גם ירד משמעותית באחוזים – מ-49 אחוז מהשדה ו-36 אחוז מהשלוש, ל-35 אחוז מהשדה ו-20 אחוז בלבד מחוץ לקשת.

בבלוג Bullets Forever המסקר את הוויזארדס, ציינו את החשש מכך שאבדיה הופך לשחקן הגנה בלבד, עם יכולת מינימלית לתרום להתקפה. "דני נמצא בבצורת התקפית חריפה. הקבוצות היריבות נותנות לו לזרוק מחוץ לקשת, והוא מתפתה בכל פעם מחדש. האם יש לו את היכולת להשפיע על ההתקפה מבלי לעשות בדיוק את מה שההגנה של היריבה מזמינה אותו לעשות?", כתבו.

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס
הופך להיות שחקן של צד אחד? אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Patrick Smith

יחד עם זאת, ההגנה ממשיכה לסדר לאבדיה מקום של קבע ברוטציה, גם בתקופה הנוכחית, כשהחזרה של רוי האצ'ימורה הופכת את העומס בעמדות הפורוורדים לגדול. ב-NBC ניתחו את הרוטציה החדשה בקבוצה ואת הקומבינציות השונות, והסבירו שהאצ'ימורה דווקא מרבה לשחק לצד אבדיה, ולא בהכרח פוגע לו ישירות בכמות הדקות. "החמישייה הכי נפוצה שבה האצ'ימורה משחק כוללת את אבדיה. בכלל, אבדיה 'מככב' בחמישיות נפוצות של הרבה שחקנים. זה קורה בזכות הגיוון ההגנתי שלו והיכולת שלו לשמור על שחקנים בכמה עמדות. זה הופך אותו למתאים לשחק לצד שחקנים שונים בקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי