למרות ההתאוששות, בוושינגטון מדווחים: אבדיה עשוי להיכלל בטרייד על סאבוניס

play
יחליפו קבוצות? סאבוניס ואבדיה | GettyImages, Will Newton
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, שומר על שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר 00:10

הישראלי קיבל מחמאות מהמאמן הזמני של הוויזארדס אחרי היכולת המשופרת מול ברוקלין ("ידעתי שהוא יתאים למצ' אפ עם הארדן"), אבל השמועות נמשכות: בעקבות לחץ של בראדלי ביל, וושינגטון "מתכננת ללכת בכל הכוח" על כוכב אינדיאנה ואבדיה עשוי להיות חלק מרכזי בעסקה

(גודל טקסט)

דני אבדיה לקח הלילה (בין רביעי לחמישי) את ההזדמנות המחודשת שקיבל מוושינגטון בשתי ידיים. 48 שעות אחרי שיובש על הספסל בניצחון על פילדלפיה, הישראלי חזר לרוטציה של הוויזארדס בהפסד 119:118 לברוקלין, והוכיח את עצמו עם 13 נקודות (4 מ-7 מהשדה, 2 מ-3 מהשלוש ו-3 מ-3 מהעונשין), 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, חטיפה וחסימה ב-23 דקות.

אבדיה חזר לקבל מטלות מאתגרות בהגנה, והפעם הוצב ברוב הדקות על ג'יימס הארדן וקיירי אירווינג. את הראשון הוא הצליח לסכל בהצלחה לא מבוטלת, בעוד השני קלע עליו סלים קשים פעם אחר פעם, ולהט לאורך כל הערב. כך או כך, אבדיה קיבל בסיום מחמאות מהמאמן הזמני ג'וזף בלייר.

"חשבתי לפני המשחק שדני יהיה מצ' אפ טוב מול הארדן וכך היה. הוא עשה עבודה טובה", אמר בלייר, וגם כתבי וושינגטון הצטרפו לתשבוחות. "משחק התאוששות נהדר של דני אבדיה", צייץ הכתב זאק רוזן, וברשת NBC ציינו: "לפני המשחק, ג'וזף בלייר הסביר שהרוטציה של הוויזארדס תיקבע בהתאם למצ' אפים. ואכן, הרוטציה שונתה הלילה ואבדיה שיחק הרבה יותר ממה ששיחק נגד פילדלפיה. הוא נכנס למשחק בשלב מוקדם והציג יכולת טובה, למרות שנקלע לבעיית עבירות אחרי שג'יימס הארדן סחט ממנו כמה פאולים בחדירות".

שחקן ברוקלין נטס ג'יימס הארדן נשמר על ידי שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
ככה מנצלים הזדמנות. אבדיה שומר על הארדן | אימג'בנק GettyImages, Scott Taetsch

אבדיה קלע מספר נקודות דו ספרתי לראשונה אחרי שמונה משחקים, נראה מלא בביטחון ובאגרסיביות, אבל גם היכולת המשופרת לא עוצרת את השמועות, הספקולציות והדיווחים על עתידו. כתב הוויזארדס קווינטון מאיו טוען שאבדיה עדיין מועמד בולט לעבור בטרייד לקבוצה אחרת, ומסביר שהישראלי עשוי להיות חלק מרכזי מטרייד עם אינדיאנה על דומנטאס סאבוניס.

שחקן הפנים הליטאי המצוין נחשב למועמד מספר 1 מבחינת הוויזארדס, ולפי הדיווח בראדלי ביל אף שוחח איתו כדי "לפתות" אותו להגיע. לפי מאיו, "סאבוניס מתאים בצורה מושלמת לסגנון המשחק של ווס אנסלד ג'וניור, ויכול להשלים נהדר את ביל". להערכתו, "דני אבדיה ו/או רוי האצ'ימורה יהיו חייבים להיות חלק מרכזי בעסקה כזאת".

דומנטאס סאבוניס, אינדיאנה פייסרס, נשמר על ידי דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
יחליפו קבוצות? סאבוניס ואבדיה | GettyImages, Will Newton

במקביל, טוען מאיו שג'רמי גרנט שהוזכר כמועמד נוסף להגיע לוושינגטון בטרייד, נמצא כעת בעדיפות נמוכה יותר בשל הסכום הגבוה שהוא דורש לקבל בהארכת חוזהו בקיץ הקרוב. הוויזארדס החלו בשיחות ראשוניות עם דטרויט על האפשרות להעביר את גרנט לשורותיהם, אבל בימים האחרונים המשא ומתן לא מתקדם.

יש לציין שמופעל על ג'נרל מנג'ר הוויזארדס טומי שפרד לחץ גדול לעשות מהלך שיביא לקבוצה כוכב נוסף. מנוף הלחץ העיקרי מגיע מכיוונו של בראדלי ביל, שאמנם חתם בקיץ שעבר על חוזה מקסימום לחמש שנים, אבל מבהיר לאחרונה בשיחות פנימיות וגם בריאיונות לתקשורת האמריקאית, שעתידו תלוי במידת התחרותיות של וושינגטון בשנים הבאות.

גם הבוקר אחרי הניצחון ביל לא הסתיר את העובדה שהוא לא מרוצה מהאיכות של הסגל שסביבו. "אני לא יודע מה קרה עד סוף חלון הטריידים, אבל אין ספק שאיכנס בקרוב למשרד של טומי כדי לרחרח ולבדוק", אמר. "בכל מקרה, אנחנו צריכים להישאר מקצוענים. יהיו עכשיו הרבה שמועות, יכול להיות שיהיו גם שינויים בסגל, אבל אין לנו שליטה על זה, אז כולנו צריכים לשמור על אווירה חיובית למרות כל מה שקורה. עד שהסוכן שלך לא אומר לך שום דבר אחר, אתה שחקן הקבוצה וצריך להישאר חיובי. ככה זה בליגה הזאת – שחקנים עוברים ממקום למקום כל הזמן – אבל אנחנו צריכים לשמור על קור רוח עד שהדדליין יעבור. בכל מקרה, יש שחקנים שפחות משחקים עכשיו, אבל אם אתה לא משחק אצלנו, יש עוד 29 קבוצות שיכולות לרצות אותך. יש הרבה שחקנים שנראים הרבה יותר טוב אחרי שהם עוברים בטרייד, אז הכל אפשרי כרגע".