אובי טופין זכה בתחרות ההטבעות המאכזבת, טאונס הפתיע בתחרות השלשות

פורוורד הניקס היה נקודת האור בתחרות הדאנקים, כוכב מינסוטה עשה היסטוריה, שחקני הקאבס חגגו בתחרות הכישורים לעיני הקהל הביתי

(גודל טקסט)

סופ"ש האולסטאר בקליבלנד נמשך הלילה (בין שבת לראשון) עם מנת הביניים של התחרויות האישיות. אובי טופין זכה בתחרות ההטבעות ששוב לא התעלתה לרמה גבוהה, קארל אנתוני טאונס הפתיע עם זכייה בתחרות השלשות ובתחרות הכישורים זכו שחקני הקאבס, לעיני הקהל הביתי.

שחקן ניו יורק ניקס אובי טופין מטביע, אולסטאר 2022
מספיק בקושי. טופין מטביע | אימג'בנק GettyImages, Jason Miller

תחרות ההטבעות

גם השנה התחרות שהייתה בעבר אחד מרגעי השיא של העונה ב-NBA לא התעלתה לרמה גבוהה, ואיבדה עוד קצת מיוקרתה. אובי טופין מהניקס זכה בתחרות בסופו של דבר אחרי שגבר על חואן טוסקנו אנדרסון מגולדן סטייט, קול אנתוני מאורלנדו וג'יילן גרין מיוסטון.

בסיבוב הראשון השלימו המשתתפים 7 דאנקים מוצלחים בלבד מתוך 21, וגם הדאנקים שנכנסו לא הציגו רמת קושי חדשה או מיוחדת. נקודת האור היה טופין, שהציג כמה דאנקים יפים כולל הטבעה אחורית אחרי שהעביר את הכדור בין הרגליים, והטבעת סיום בעזרת הלוח, אחרי עוד העברה של הכדור בין הרגליים. טופין קיבל ציון 44 בסיבוב הראשון וסיים אותו בשוויון עם טוסקנו-אנדרסון, ובסיבוב הגמר קיבל 46 – 3 יותר משחקן גולדן סטייט ואחד יותר מג'יילן גרין, שקיבל את הניקוד הכי נמוך בסיבוב הראשון אחרי סדרת דאנקים מפוספסים.

שחקן מינסוטה טימברוולבס קארל אנתוני טאונס בתחרות השלשות, אולסטאר 2022
סיבוב אחרון כמעט מושלם. טאונס | רויטרס

תחרות השלשות

בין המשתתפים נכללו כמה צלפים מדופלמים כמו טריי יאנג, לוק קנארד, סי ג'יי מקולום, זאק לאבין ואחרים, אבל המנצח הגדול היה דווקא קארל אנתוני טאונס. כוכב מינסוטה הפך לביג-מן הראשון שהופך למלך השלשות, בעיקר בזכות ניקוד שיא בסיבוב הגמר עם 29 נקודות.

את הסיבוב הראשון הוא סיים עם 22 נקודות, מה שהספיק לו בקושי כדי לעלות לגמר יחד עם טריי יאנג (22) ולוק קנארד (28). פאטי מילס (21), סי ג'יי מקולום (19), דזמונד ביין (18), פרד ואנווליט (16) וזאק לאבין (14) נותרו מחוץ לסיבוב הגמר, בו טאונס כאמור התעלה והשאיר מאחור את יאנג וקנארד שדווקא הציבו רף גבוה עם 26 נקודות כל אחד.

שחקני קליבלנד קאבלירס דריוס גארלנד, אוון מובלי, ג'ארט אלן אחרי שזכו בתחרות הסקילס, אולסטאר 2022
חביבי הקהל. מובלי, גארלנד ואלן אחרי הזכייה בתחרות הכישורים | רויטרס

תחרות הכישורים

הפורמט של התחרות היה שונה משנים עברו, כששלוש קבוצות של שלושה שחקנים ניסו לקחת את הפרס – קבוצת רוקיז שכללה את סקוטי בארנס מטורונטו, קייד קנינגהאם מדטרויט וג'וש גידי מאוקלהומה סיטי, קבוצה של האחים יאניס, אלכס ות'נאסיס אנטטוקומפו וקבוצה של שחקני קליבלנד ג'ארט אלן, דריוס גארלנד ואוון מובלי.

הרוקיז ניצחו בתחרות השליחים, האחים אנטטוקומפו סיימו ראשונים בתחרות המסירות, אבל שחקני קליבלנד זכו בתחרות הקליעה, לא מעט בזכות שלשה של אוון מובלי מקו מחצית המגרש, וקיבלו את הניקוד הכולל הגבוה ביותר, בדרך לניצחון לעיני הקהל הביתי.