עדיין לא מספיק יעיל, עדיין לא שומר בכיר: מה המספרים אומרים על אבדיה?

play
מקבל יותר צ'אנסים. אבדיה | אימג'בנק GettyImages, G Fiume
דני אבדיה אחרי הניצחון על הלייקרס 00:32

הישראלי אמנם במגמת שיפור, אבל ניתוח הסטטיסטיקות המתקדמות מגלה: יש מקום לשיפור גדול לפני שיהפוך ל"שחקן NBA איכותי באמת"

(גודל טקסט)

דני אבדיה ממשיך להציג יכולת טובה בחלק האחרון של העונה, למרות שההפסדים של וושינגטון נערמים. בהפסד 114:102 הלילה (בין חמישי לשישי) למילווקי סיים הפורוורד הישראלי עם 12 נקודות, 4 ריבאונדים ושני אסיסטים ב-32 דקות, ושוב נראה פעיל, יוזם ואגרסיבי יותר.

מתוך ששת המשחקים האחרונים, בארבעה אבדיה סיים עם מספר נקודות דו ספרתי, הוכחה לאקטיביות המשודרגת שלו בצד ההתקפי. אבל איפה אבדיה נמצא באמת בהשוואה לשחקנים צעירים אחרים ב-NBA?

בבלוג Bullets Forever ניתחו את הסטטיסטיקות המתקדמות של אבדיה, כדי לנסות להבין היכן בדיוק הוא עומד כשהוא כמעט מסיים את עונתו השנייה ב-NBA. הכותב השתמש במדד הסטטיסטי PPA, שאמור לשקף את התרומה של שחקן מסוים לקבוצה בשני צידי המגרש, והגיע למסקנה שבהשוואה לבני מחזור הדראפט שלו, אבדיה מדורג קרוב למקום התשיעי בו נבחר. שמונה שחקני שנה שנייה תורמים לקבוצות שלהם יותר ממנו.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
שומר איכותי, ומה עוד? אבדיה בפעולה, הלילה | אימג'בנק GettyImages, John Fisher

בכתבה עולות השאלות האם אבדיה אכן לא מנוצל מספיק בהתקפה ולא נוגע מספיק בכדור, כפי שטוענים מפעם לפעם. לפי הסטטיסטיקות המתקדמות, אבדיה אמנם לא מרבה לגעת בכדור, אבל גם היעילות ההתקפית שלו נמוכה במעט ההזדמנויות שכן. "אחוזי הקליעה שלו נמוכים משל רוב השחקנים ב-NBA, גם משלוש, גם משתיים וגם מהעונשין. זה עשוי להיות מקום לדאגה עבור הוויזארדס, משום שלרוב אבדיה מקבל זריקות נוחות, בגלל התפקיד ההתקפי המוגבל שלו", מציינים.

כמו כן, המספרים לא מראים שאבדיה בולט במיוחד במסירות או באסיסטים ביחס לפורוורדים אחרים בליגה. מבין השחקנים בעמדות 3 ו-4, הוא מדורג במקום ה-53 באסיסטים. "אבדיה מדורג אחרון בקבוצה בנקודות פר נגיעה בכדור. זה מוכיח שהוא עדיין לא מספיק מלוטש או יעיל כשהכדור אצלו בידיים".

ההגנה היא הצד החזק של אבדיה גם כשמדובר בסטטיסטיקות מתקדמות. לפי אתר הסטטיקטיקה 538, אבדיה הוא אחד הסמול פורוורדים הכי טובים בליגה בהגנת אחד על אחד. כמו כן, המדד ההגנתי הקבוצתי של הוויזארדס משתפר ב-5.6 נקודות כשאבדיה נמצא על המגרש. "ההגנה היא ללא ספק החוזקה של אבדיה כרגע. יחד עם זאת, עדיין אי אפשר להגדיר אותו בתור שומר בכיר".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן לוס אנג'לס קליפרס רג'י ג'קסון
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן לוס אנג'לס קליפרס רג'י ג'קסון | רויטרס

לסיכום, טוענים בכתבה, "אבדיה נמצא מעט מאחור ברמת ההתפתחות שלו, אבל זה בהכרח אומר שמדובר במגמה מתמשכת. הוא עדיין צעיר, ובהחלט ייתכן שיהפוך לשחקן NBA איכותי לאורך זמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי