ווסטברוק עלה מהספסל לראשונה מאז 2008, ונפצע בתבוסת הלייקרס

play
ראסל ווסטברוק, לוס אנג'לס לייקרס | GettyImages, Ethan Miller
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס 00:28

הרכז מתח שריר חמש דקות אחרי שנכנס כמחליף: "זו לא הורדה בדרגה, אלא שיבוץ מחדש", הסביר המאמן האם, לפני שחטף 47 הפרש מסקרמנטו

(גודל טקסט)

מאז עונת הרוקי שלו ב-2008 לא עלה ראסל ווסטברוק כמחליף במשחק NBA, עד הלילה (בין שישי לשבת). מאמן לוס אנג'לס לייקרס דרווין האם החליט לבצע ניסוי, מתוך מחשבה להפחית את הדקות המשותפות בין הרכז ללברון ג'יימס ולהעניק ל"ראס" את המפתחות לחמישייה השנייה, אלא שכעבור חמש דקות התכניות ירדו לטמיון – הכוכב בן ה-33 חש מתיחה בשריר הירך האחורי ברגלו השמאלית, ונטש את ההתמודדות.

בלעדיו, הלייקרס שכשלו בענק בעונה שעברה הובסו ללא תנאי מול סקרמנטו קינגס במשחק קדם העונה האחרונה, וחטפו 133:86 כואב. האם עדכן לאחר המשחק כי ווסטברוק אמר לו שהוא חושב שהוא יהיה בסדר, אך מן הסתם שהרכז יעבור בדיקות ובקבוצה יחזיקו אצבעות שהפציעה לא תשבית אותו, שכן דניס שרודר כבר פצוע וקיים חשש שהוא ייעדר לתקופה ממושכת.

לפני ההפסד, האם הסביר את החלטתו לגבי ווסטברוק: "זו לא הורדה בדרגה, אלא שיבוץ מחדש. הדלת לחמישייה הפותחת לא סגורה בפניו, אנחנו צריכים לבדוק את זה יותר לעומק. אנחנו לא בקו הסיום, אלא בצעדים הראשונים. הוא התנהג כמקצוען והבין את זה לגמרי. אמר לי 'כן, קואוץ', מה שאתה צריך'. האמון שלו בנו ובמה שאנחנו מנסים לבחון מחייב אותי להוריד את הכובע בפניו".

גם לברון, שכלפי חוץ מתבטא בחיוביות, אך מאחורי הקלעים לא ברור עד כמה הוא מרוצה מכך שווסטברוק איתו בקבוצה, דיבר על הספסול של ראסל: "זה רק היה משהו שרצינו לבדוק. זה לא חקוק בסלע. ראס יהיה חלק משמעותי בקבוצה שלנו, לא חשוב איזה תפקיד הוא יקבל".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס
לא מודאג מהתבוסה. לברון ג'יימס | רויטרס

בכל הנוגע לתבוסה הקשה במשחק עצמו, הלייקרס לא יצאו מגדרם כיוון שמדובר במשחק קדם עונה. מה שכן הדאיג את האם הייתה שפת הגוף והתגובה של חלק משחקניו להתפתחות המשחק: "אף אחד לא ירחם עליך, במיוחד כשאתה משחק בלייקרס", הבהיר המאמן במסר לשחקניו. ג'יימס התייחס יותר לתמונה הכללית: "אני אוהב איך שהקבוצה שלנו בנויה, אבל אנחנו חייבים לעבוד. אין לנו את האפשרות לא להשתפר על בסיס יומיומי. אנחנו חייבים להבין כמה כל יום חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי