שינוי מגמה? "מנסים לערב את אבדיה התקפית, נדרש יותר להוביל כדור"

play
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס | GettyImages, Kevin C. Cox
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס 00:28

אחרי שקיבל פירורי זריקות כשחקן חמישייה, הישראלי השווה את ממוצע הזריקות למשחק תוך ארבע דקות בלבד בהפסד לאינדיאנה. בארצות הברית ניתחו: פציעת רייט הופכת אותו לעוד יותר משמעותי בהגנה, אך גם לשחקן נוסף שיכול לרכז

(גודל טקסט)

האם ארבע דקות יכולות לבשר על שינוי מגמה? דני אבדיה בהחלט מקווה שכן. וושינגטון וויזארדס רשמה הלילה (בין שישי לשבת) את ההפסד השני שלה העונה, בבית נגד אינדיאנה, שהיה הרבה יותר מאכזב מההפסד הראשון בקליבלנד שעוד התקבל בהבנה. אבדיה שוב פתח בחמישייה, בה הוא מיועד לתפקיד הסטופר בהגנה ופחות לפקטור בהתקפה, אך קלע חמש נקודות כבר בשתי הדקות הראשונות, אליהן הוסיף עוד שתיים בלבד ב-20 הדקות שלו על הפרקט.

ב-NBC התייחסו למעמדו של הישראלי בוויזארדס וקבעו: "התפקיד של אבדיה הוא להיות המומחה ההגנתי בחמישייה. הוא שחקן ההגנה המגוון ביותר, ובגלל שבראדלי ביל, קייל קוזמה וקריסטאפס פורזינגיס דורשים כמות מסומית של זריקות, אחת המשמעויות היא שאבדיה לא מקבל מספיק זריקות משלו".

שחקן אינדיאנה פייסרס טייריס האליברטון מול שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
תמיד שומר על כוכב היריבה. אבדיה מול האליברטון | רויטרס

הפורוורד הגיע למשחק עם ממוצע של ארבע זריקות למשחק, והלילה הגיע לממוצע הזה כבר אחרי ארבע דקות על הפרקט. "נדמה שהוויזארדס עושים מאמץ כדי לערב אותו התקפית בשלב מוקדם של המשחק", נכתב ב-NBC, "נתנו לו לרכז לפעמים והריצו תרגילים עבורו. חלק מהחשיבה היא אולי להכניס אותו לקצב, כי הוא נדרש ליותר משימות של הובלת כדור בהיעדר דלון רייט שנפצע".

כאמור, הוויזארדס התייצבו הלילה למשחקם הראשון ללא הרכז המחליף דלון רייט שייעדר בשבועות הקרובים, והמשמעות היא שנטל הובלת הכדור יתפזר בין מספר רחב יותר של שחקנים. רייט גם נחשב לגארד ההגנתי הכי טוב של הקבוצה, ובהיעדרו "הוויזארדס יצטרכו להישען עוד יותר על אבדיה. גם ביל, וויל בארטון ומונטה מוריס יצטרכו לעזור בצד זה של המגרש".

בראדלי ביל, שחקן וושינגטון וויזארדס
צריך להתחיל לעזור גם בהגנה. ביל | אימג'בנק GettyImages, Scott Taetsch

עוד לפני המשחק פורסמה כתבה נרחבת אודות הישראלי והיכולות ההגנתיות שלו. מאז פתיחת העונה שמר אבדיה על השחקנים המובילים של היריבות, ביניהם טייריס האליברטון, דמאר דרוזן, דונובן מיטשל וקייד קאנינגהאם, שחקנים בעמדות ובגדלים שונים זה מזה.

"זה די קל לאבדיה לגלות על מי הוא הולך לשמור בכל משחק, הוא רק צריך להסתכל בשם שמופיע ראשון בדו"ח הסקאוטינג. הוורסטיליות שלו כשומר מובילה למגוון רחב של מצ'אפים, הוא בחמישייה עם שחקנים שסוחבים על עצמם נטל כבד בצד ההתקפי. התפקיד שלו לא הכי נוצץ, אבל אם הוא יכול לעזור בעצירת השחקן הכי טוב של היריבה על בסיס קבוע, זה יעזור לוויזארדס לנצח משחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי