"אבדיה איבד את הביטחון בזריקה מבחוץ, יכולותיו ייעלמו אם לא יזרוק"

play
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס | GettyImages, Kevin C. Cox
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס 00:28

ב-ESPN מודאגים מפתיחת העונה של הישראלי: "ההגנות מתרחקות ממנו, זורק רק כאשר נשאר פנוי בצורה מביכה, מוותר על שלושת בשביל זריקות קשות בצבע"

(גודל טקסט)

דני אבדיה אמנם רשם הלילה (בין חמישי לשישי) שיא עונתי של 12 נקודות בניצחון המרשים של דאלאס, אך גם זה לא מסתיר את העובדה שפתיחת העונה שלו בוושינגטון היא בעייתית בלשון המעטה. במקום לעשות את קפיצה המדרגה בעונתו השלישית בליגה, הפורוורד הישראלי לקח צעד אחורה כמעט בכל נתון סטטיסטי, ואף איבד את המקום בחמישייה של ווס אנסלד ג'וניור.

פרט לניתוחים הרבים שיש בבירה אודות הישראלי, היכולת שלו משכה גם את תשומת הלב ברמה הארצית, כאשר העיתונאי הבכיר מ-ESPN, זאק לואו, הקדיש סעיף מהטור שלו לאבדיה והביע דאגה מפתיחת העונה שלו.

שחקן אינדיאנה פייסרס טייריס האליברטון מול שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
הגארד שנבחר אחריו מרשים הרבה יותר. האליברטון מול אבדיה | רויטרס

"המצב נעשה לא נוח עם דני אבדיה", פתח לואו, "השחקן שנבחר שתי בחירות לפני דווין ואסל ושלוש לפני טייריס האליברטון (שני שחקנים שעומדים העונה על ממוצע של יותר מ-20 נקודות למשחק) מעמיד ממוצע של 5.2 נקודות בלבד ואיבד את המקום בחמישייה לאנתוני גיל. זה לא טוב.

"הוא איבד את כל הביטחון בזריקה מבחוץ. ההגנות מתרחקות ממנו, הוא זורק רק כאשר שעון הזריקות מתקרב לסיום, או כאשר ההגנה משאירה אותו חופשי בצורה מביכה. אבדיה מוותר על שלשות פנויות כדי לחדור ולזרוק לשתיים כשהוא תחת שמירה".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
פתיחה מדאיגה. אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Scott Taetsch

"אבדיה שומר טוב, הוא חודר חכם לסל ומניע את הכדור, אבל היכולות האלו ייעלמו אם הוא לא יזרוק. ההגנות יפסיקו לבצע עליו חילופים, וישאירו אותו לחדור לקיר שימתין בתוך הצבע".

לואו סיכם עם ניתוח כולל על השחקנים שהקבוצה מהבירה בחרה בדראפט בשנים האחרונות וקבע: "ארבע הבחירות האחרונות של הוויזארדס בטופ 15 תורמים מעט מאוד. קורי קיספרט החמיץ משחקים, רוי האצ'ימורה רק בסדר, ג'וני דייויס שנבחר השנה בכלל לא משחק. אם כל השחקנים הללו יהפכו לפספוסים ברמה כזו או אחרת, לוויזארדס תהיה דרך ארוכה קדימה, אלא אם הם ייפלו למאבק על ויקטור וומבניאמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי