חומסקי אחרי ההדחה: "נכשלנו, צריך לעשות בדק בית. אין תירוצים"

אייל חומסקי | דני מרון

יו"ר הפועל ירושלים הגיב לסיום דרכם של האדומים בליגת האלופות: "צריכים להסתכל במראה ולראות איפה טעינו". המנכ"ל הראל: "זה נראה רע מתחילת העונה. מרוצים מהעונות האירופיות האחרונות. השנה אקורד הסיום מאכזב"

(גודל טקסט)

רק לפני כארבעה חודשים, הפועל ירושלים הודחה באופן מביש מטורניר הפיינל אייט בליגת האלופות של פיב"א, לאחר שהובסה על ידי סן פאבלו בורגוס, וכבר אתמול (שלישי) האדומים הספיקו לרשום מבוכה נוספת כשסיימו את דרכם במפעל כבר בשלב הבתים של העונה הנוכחית. אחרי ההפסד 88:82 ללימוז' שגמר את העונה האירופית של מחזיקת גביע המדינה, היו"ר אייל חומסקי והמנכ"ל גיא הראל סיפקו את ההסברים עם נחיתת הקבוצה בחזרה מצרפת.

חומסקי דיבר ראשון ואמר: "לא הצבנו מטרות גבוהות מדי, הפועל ירושלים תמיד שואפת להכי גבוה. נכשלנו, לא עברנו שלב. זה לא מתאים לנו, אנחנו צריכים לעשות בדק בית. אני יודע שאנחנו באיזשהו רצף של דברים שלא בשליטתנו, שקרו לנו מאז הקורונה, אבל זה לא תירוץ. אנחנו צריכים להסתכל במראה, לראות איפה טעינו ומה צריך לעשות שונה. יש על השולחן גם את הגביע וגם את האליפות, נילחם עליהם עד הסוף".

הבטיח לאוהדים שיפיקו לקחים אחרי ההפסד לבורגוס: "הפקנו חלק מהלקחים אני חושב. היו משחקים שהדברים עבדו יותר טוב, כרגע הקבוצה לא נראית ולא משחקת מספיק טוב. אנחנו לא צריכים להסתיר את הדברים, אלא להתמודד איתם ולחשוב מה צריך לתקן. נעשה את זה ואני בטוח שנצליח. הפועל גם בטוב וגם ברע".

איזה צעדים יינקטו: "זה מוקדם מדי, אנחנו בתחושה מאוד קשה אחרי אתמול. שינויים ומחשבות וגישה אחרת, אלה דברים שצריכים להיעשות בשיקול דעת, צריך לתת לדברים לשקוע ולהבין איזה אמצעים יש לנו כדי לשנות. בטוח שמשהו בגישה צריך להשתנות ונעשה את זה".

חומסקי והראל. כישלון אירופי לאדומים | דני מרון

לאחר מכן, הראל סיפר על התחושות מההדחה: "לא דיברנו עם השחקנים כי אין יותר מדי מה להגיד. היה בעיקר שקט. בשנים האחרונות עשינו קמפיינים יפים מאוד באירופה והתרגלנו לעבור שלב בצורה מאוד משכנעת. השנה זה היה נראה לא טוב מההתחלה. לא הפסדנו את העלייה אתמול, מהמשחק הראשון ועד האחרון נראינו לא טוב רוב הזמן. ניסינו לתקן ולשפר, אבל אקורד הסיום מאכזב מאוד".

מה לא עבד ומתי הבינו שיש בעיה: "מתחילת העונה רואים שיש לנו קבוצה טובה, שלא משחקת כדורסל טוב. אנחנו מנסים לתקן ולשפר, אין לזה שום קשר לעזיבה של עודד קטש. כבר היינו במצב של גב לקיר והיינו צריכים להבטיח את העלייה הרבה קודם. זה בטח ובטח לא קשור לאדומייטיס, שזה לא יכול להידבק אליו בשום צורה. העונה קרה לנו משהו שפחות התרגלנו אליו בתקופה האחרונה. אם בדרך כלל היינו במציאות שאנחנו יוזמים כדי לשפר את הקבוצה, השנה כל הזמן היינו צריכים להגיב לאירועים. התירוצים והנסיבות כלל לא משנות, אלה העובדות".

"אם בשנה שעברה התחזקנו בשלווין מאק ובג'ון הולנד ובעמנואל טרי כי רצינו לחזק את הקבוצה והיו הזדמנויות, השנה כל הזמן רק עבדנו בלייצב את הקבוצה. הסיבות לא מעניינות, זו השורה התחתונה. יש את הליגה שהיא מאוד חשובה, יש כמובן את גביע המדינה וצריך להתאפס מהר ולחזור לעבוד כדי לעמוד ביעדים שלנו".

גיא הראל
גיא הראל. "אקורד הסיום מאכזב" | עדי אבישי

הקבוצה לא רשמה הישגים באירופה בשנים האחרונות: "לא יודע מה אתם מגדירים כהישג, אני חושב שמועדון בסדר גודל שלנו, שבעונה שעברה עד הקורונה היינו מקום ראשון ועברנו שלב והיינו עם יתרון ביתיות מובטח, עד שבאה הקורונה. שנה לפני הפסדנו לטנריפה, אני לא יודע בראש של מי זה נחשב לכישלון, כי מישהו צייר לעצמו סרט שטנריפה קבוצה נחותה מאיתנו. זה מחמיא מאוד, אבל לא מתכתב עם המציאות. שנה לפני זה עשינו חצי גמר יורוקאפ, נכון שהשנתיים לפני זה היו חלשות, אנחנו יודעים את זה ותיקנו. והשנה זה באמת כישלון. כלומר, כשמסתכלים על כל שבע השנים, זה שקבוצות לא עומדות ביעדים שלהן – אתם יודעים כמה קבוצות מתחילות את העונה בביטחון שהן יהיו אלופות, ובסוף יש רק אלופה אחת? אז גם פה, אנחנו תמיד רוצים להיות אלופים בכל מפעל בתחילת כל שנה, לא תמיד זה קורה. בסך הכל השנה הזו היא קמפיין באמת כואב, בשנתיים שלפני אני לא חושב שכך היה ובשבע השנים האחרונות באירופה, היו עונות כאלה וכאלה. בסך הכל אנחנו מרוצים ממה שקורה בקמפיינים האירופיים שלנו, חוץ מהיום".

הצורך בחיזוק הקו הקדמי: "אין פה עניין של הפקת לקחים. בסוף בא מאמן עם שיטת כדורסל שהוא מאמין בה, עם סגל שהוא מאמין בו. אומרים 'גבוה דומיננטי', לא חושב שבשנה שעברה הרגשנו חוסר באחד כזה. אם היו שואלים כל אחד במפעל שלנו, אנחנו היינו פייבוריטים ללכת מאוד רחוק. שנה לפני זה כשסיימנו את הבית הראשון עם 12 ניצחונות ושני הפסדים ועברנו את השלב שאחרי, לא היה צורך בגבוה דומיננטי. יש כל מיני דרכים לשחק כדורסל ולנצח בו, בכל הרמות בעולם. בסוף הולכים לפי הפילוסופיה של המאמן, והייתה לו אחת כזו שהצליחה מאוד בקבוצות הקודמות שבנינו. בהמשך? עוד מוקדם לדעת, כרגע מתמקדים בעונה הזו".

הדרישות של אדומייטיס לגבי הסגל: "עוד לא התחלנו לדבר על הסגל לעונה הבאה, יש לנו עוד מספיק זמן ומטרות. נשב איתו כשיהיה הזמן ונתחיל לבנות את העונה הבאה. הוא מאוד מרוצה מהסגל, ישבנו איתו הבוקר והוא מאוד לא מרוצה מאיך שאנחנו משחקים, באופן טבעי, הוא חושב שאפשר להוציא הרבה יותר מהקבוצה הזו. נלך לעבוד. המאמן מאמין בסגל ובקבוצה, הוא רוצה שדברים ייעשו אחרת אבל זה נכון לכל מי שרואה אותנו, זה לא סוד".

שחקני הפועל ירושלים. עונה אירופית עגומה | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי