הפועל חולון עם קרשיאקה, ברינדיזי וטופאש בורסה בטופ 16

שחקני הפועל חולון | ברני ארדוב

החבורה של סטפאנוס דדאס הוגרלה עם שתי הטורקיות והקבוצה האיטלקית, עמן תתמודד על המקום לרבע גמר ליגת האלופות של פיב"א. האקס ג'יימס בל, דיאנג'לו האריסון וטאריק פיליפ, שפתח את העונה בירושלים, יחזרו לביקור

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון קיבלה היום (שלישי) הגרלה מאתגרת בשלב הטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א, לאחר שהעפילה משלב הבתים מהמקום הראשון באופן מרשים ועלתה שלב במפעל לראשונה בתולדותיה. הקבוצה של סטפאנוס דדאס התבשרה כי היריבות הבאות שלה יהיו טופאש בורסה וקרשיאקה מטורקיה, וברינדיזי מאיטליה. על פי הפורמט 16 הקבוצות שהעפילו מהבתים הוגרלו כך שבכל בית יהיו שתי קבוצות שעלו מהמקום הראשון ושתיים מסיימו כסגניות בבתים שלהן, כאשר טופאש היא הקבוצה השנייה שעלתה כראש בית.

טופאש הקדימה בבית שלה עם נימבורק של אורן עמיאל ודיז'ון הצרפתית, כששלושתן ניצחו ארבעה מתוך ששת המשחקים, בנוסף לקראבנוס הקפריסאית שסיימה אחרונה. בקבוצה מהעיר בורסה, שנמצאת במקום השישי בטבלת הליגה הטורקית, ישנם מספר פרצופים מוכרים לחובבי הכדורסל בישראל: מלך הסלים הוא דבון אקון-פרסל, שחקן הפועל תל אביב לשעבר, שעד כה רושם 18.3 נקודות למשחק ואף מוביל את הקבוצה בריבאונדים עם 7.3 בממוצע. בנוסף משחקים בה סמאג'ה כריסטון, אקס הפועל באר שבע, וטאריק פיליפ שפתח את העונה בהפועל ירושלים ושוחרר לטובת כריס קרמר. בשלושה משחקים במדי טופאש, פיליפ קלע 15.7 נקודות והוריד 6.3 ריבאונדים בממוצע.

בקרשיאקה, שמדורגת שנייה בליגה הטורקית אחרי אנאדולו אפס, חולון תמצא את מי שנבחר למצטיין חודש ינואר בליגת האלופות, ריימאר מורגן שמשחק בעמדות הפורוורד/סנטר ועד כה קלע 19.5 נקודות בממוצע, ב-70.8% מרשימים למדי בזריקות לשתי נקודות. אמאת' אמבאייה הצרפתי שמשחק בעמדה 4 וטוני טיילור הרכז נמנים גם הם בין הבולטים בקבוצה, עם ממוצעי נקודות של 15.2 ו-12.8 בהתאמה. את הקבוצה מדריך אופוק סאריצ'ה, שאימן את נבחרת טורקיה במשך שלוש שנים עד 2020. קרשיאקה סיימה שנייה בבית ו' מאחורי באמברג המושלמת והקדימה את בילבאו ופורטיטודו בולוניה.

פיליפ שומר על מגי. הפעם יפגוש אותו במדים אחרים | ברני ארדוב

באשר לברינדיזי, המדורגת שלישית באיטליה, ההגרלה נגדה סידרה להפועל חולון מפגש עם האקס ג'יימס בל, שהצטיין במדים הסגולים בעונת 2016/17 לפני שדיוויד בלאט החתים אותו בדרושפאקה. האיטלקים עלו מהמקום השני בבית ח' בו עקפה אותם האלופה הנוכחית, סן פאבלו בורגוס. אוסטנד ודרושפאקה דורגו מאחורי ברינדיזי. השחקן הטוב ביותר בקבוצה מוכר מאוד בכדורסל הישראלי: מדובר בדיאנג'לו האריסון, ששיחק בהפועל גלבוע/גליל ובמכבי ראשון לציון, במדיה שבר בעונה שעברה את שיא הנקודות למשחק בפיינל פור, כשקלע 38 בהפסד למכבי תל אביב בגמר. האריסון רושם העונה 19.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים בממוצע.

ג'יימס בל
ג'יימס בל במדי הפועל חולון | צילום: באדיבות מנהלת הליגה
דיאנג'לו האריסון | דני מרון
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי