צפו: שער נהדר ללבנדובסקי בפולין, ניצחון ראשון ליפן

שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים | Gettyimages

כוכב האדומים-לבנים השלים צמד ב-0:4 על ליטא אחרי כדור חופשי נפלא שבוע לפני המשחק מול סנגל, קגאווה וחבריו מחקו יתרון מוקדם של פרגוואי בדרך ל-2:4 בהכנה האחרונה למונדיאל

(גודל טקסט)
המונדיאל ממש בפתח והערב (שלישי) נערכו משחקי ההכנה האחרונים, כאשר בראשון שבהם ניצחה נבחרת יפן את פרגוואי 2:4 במשחק משוגע ולאחר מכן הביסה פולין 0:4 את ליטא במשחק אותו אירחה בוורשה, רגע לפני יציאתה לגביע העולם ברוסיה.


פולין – ליטא 0:4

רוברט לבנדובסקי סיים עם 16 שערים בקמפיין מוקדמות המונדיאל, מלך השערים של אירופה כמובן, והערב חלוץ נבחרת פולין ובאיירן מינכן הוכיח שלמונדיאל הוא מגיע חד מתמיד. הוא כבש צמד כבר בדקות 19 ו-32 (מכדור חופשי נפלא) במשחק ההכנה האחרון של פולין למונדיאל שנערך בוורשה וירד להפסקה במחצית, כדי לשמור עליו לקראת המשחק הראשון ביום שלישי הבא מול סנגל. עם פולין בבית נמצאות גם קולומביה ויפן.


GOAL! Robert Lewandowski scores for #POL against Lithuania.pic.twitter.com/NR22ta4Kik

— Bayern & Die Mannschaft (@eMiaSanMia) June 12, 2018

GOAL! Lewandowski scores again. This time from a direct free kickpic.twitter.com/Bd89zifjDa

— Bayern & Die Mannschaft (@eMiaSanMia) June 12, 2018

למרות שינויים רבים שביצע המאמן אדם נבאלקה בהפסקה ובמהלך המחצית השנייה, פולין לא התקשתה מול ליטא ולחגיגת השערים הצטרפו דויד קובנאקי (71) ויאקוב בליז'קובסקי בפנדל (82). 


יפן – פרגוואי 2:4
דווקא הדרום אמריקאים, שלא יהיו במונדיאל, פתחו חזק יותר ובדקה ה-32 עלו ליתרון משער של אוסקר רומרו. המחצית הראשונה היתה שקטה ולא רמזה על מה שהולך להתחולל בהמשך. צמד של טקאשי אינוי (51, 63) החזיר את יפן למשחק בעוצמה מלאה, כשהם נעזרים גם בשער עצמי של פדריקו סנטנדר בדקה ה-77. ריצ'רד אורטיז ניסה לתת מעט תקווה לתיקו דרמטי כשצימק בדקה ה-90, אבל קשר דורטמונד שינג'י קגאווה, שגם בישל את שני השערים של אינוי, הרס אותה עם שער דקה לאחר מכם וחתם את התוצאה.


יפן תפתח את המונדיאל בעוד שבוע כשתפגוש את נבחרת קולומביה בבית ח' בו משחקות גם סנגל ופולין, ותנסה להפתיע עם העפלה שלישית בתולדותיה לשמינית הגמר. אחרי שלא הצליחה לנצח בארבעת משחקי ההכנה הקודמים, עם הפסדים לשווייץ, גאנה ואוקראינה ותיקו נגד מאלי, הניצחון הזה משמעותי עבור הנבחרת שכעת תגיע לרוסיה עם מצב רוח טוב יותר.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי