דה חאה: לא הגבתי טוב לכדור, אבל לא רצחתי אף אחד

דויד דה חאה
דויד דה חאה | AFP

שוער נבחרת ספרד מאוכזב בעצמו אחרי ששניים משלושה השערים שספג ב-3:3 מול פורטוגל היו באשמתו, אבל מרים את הראש: "יש לנו עוד משחקים ואם ננצח נעלה". פיקה : "לרונאלדו יש נטייה לזרוק את עצמו"

(גודל טקסט)
בספרד אומנם מאוכזבים שלא ניצחו את פורטוגל במשחק הראשון שלהם במונדיאל אתמול (שישי) למרות שהובילו בדקה ה-88, אבל לוקחים את התוצאה בפרופורציות ובעיקר שמחים שלא הפסידו כפי שקרה להם במשחק הראשון של שני גביעי העולם הקודמים.


פרננדו היירו לא עשה הרבה טעויות במשחק הראשון שלו כמאמן ספרד. הוא פעל לפי הספר וספרד הפגינה משחק מצוין בדקות רבות, אבל היו לו שני אוייבים. האחד היה כריסטיאנו רונאלדו המדהים והשני היה אויב מבית, דויד דה חאה ששתי טעויות שלו גרמו לכיבוש שערים של רונאלדו. ההופעה שלו היתה מתחת לרמה הרגילה, אבל התקשורת הספרדית לא ממש יצאה נגדו. היירו המשיך את המסורת של ז'ולן לופטגי ושל כל המאמנים האחרונים של ספרד מאז לואיס סוארס ולא הפסיד במשחק הפתיחה שלו ב-3:3 נגד פורטוגל.


דה חאה עצמו אמר אחרי המשחק: "אני חושב שהגיע לנו יותר מהתיקו. כדורגל הוא כזה והכל יכול לקרות. היתה לי טעות, אבל זה יכול לקרות לכל אחד. הבעיטה של רונאלדו היתה חזקה. כשלבשתי את הכפפות וירדתי למגרש ידעתי עד כמה קשה זה יכול להיות, אבל סמכתי על התמיכה של החברים שלי ושל המאמן. עכשיו אנחנו צריכים לקום. התגובה של הנבחרת לשער הראשון שספגנו היתה טובה. הגיע לנו לנצח ונשארנו עם התיקו". השוער הוסיף: "המאמן תומך בי ויש לנו עכשיו משחק חשוב נגד איראן. אם ננצח זה יהיה צעד גדול לעלייה. שיחקנו נגד נבחרת גדולה. איחרתי להכניס את הברך והכדור פגע בי לא טוב, אבל לא הרגתי אף אחד".


ראמוס מנחם את דה חאה.
ראמוס מנחם את דה חאה. "כשלבשתי את הכפפות ידעתי שזה הולך להיות קשה" (AFP)


מאמן ספרד, פרננדו היירו, אמר אחרי המשחק: "דה חאה הוא איש שלנו ואנחנו לא משאירים אף פעם שחקן שלנו מאחור. אנחנו צוות ומשפחה ממספר 1 עד 23. דייגו קוסטה עשה עבודה נפלאה. גם הוא שייך לצוות".


ז'וזה מוריניו אמר על דה חאה שהוא כמובן השוער שלו במנצ'סטר יונייטד: "הוא הבחור שלי והוא יודע שזה כואב לי לומר את זה, אבל הוא עשה טעות גדולה. אלה טעויות שהוא לא עשה איתנו במנצ'סטר יונייטד כי הוא זכה בשוער השנה בגלל יכולת פנטסטית, אבל זה יכול לקרות לטובים ביותר. אני מאמין שהוא יתאושש מהר ויראה שהביקורות נגדו מוטעות".


ג'רארד פיקה שגרם לפנדל ובעקיפין לשיוויון אמר: "רונאלדו נוטה תמיד לזרוק את עצמו. התוצה מטעה. לנו היו יותר הזדמנויות. הם הגיעו לשלושה מצבים וכבשו משלושה. אחרי שפיגרנו 1:0 כבר בדקה השנייה אנחנו צריכים להיות מרוצים מאיך שהמשחק התפתח". על דה חאה אמר: "בחדר ההלבשה כולם יודעים שהוא השוער שלנו. אנחנו בוטחים בו. הוא הראה את היכולת שלו כבר הרבה שנים. הפרשה של ז'ולן לופטגי לא היתה טובה בגלל שאנחנו מועמדים לזכות בגביע העולמי, אבל כעת אנחנו חותרים כולם באותו כיוון ולאותה מטרה. הגביע העולמי התחיל אז העברנו דף. אולי בעתיד עוד נחזור אליו".


"מארקה" כתב: "השער של רונאלדו הצליח למרר לנו את פתיחת המונדיאל":

#LaPortada Cristiano nos amarga el debut pic.twitter.com/jvV1ZdJeWI

— MARCA (@marca) June 15, 2018


Buenos días, aquí tenéis la portada de AS del 16 de junio de 2018 pic.twitter.com/XToUuQ1KnX

— AS (@diarioas) June 16, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי