פוגבה לקראת בלגיה: המטרה היא לא החצי, אלא הגמר

הוגו לוריס עם דידייה דשאן
הוגו לוריס עם דידייה דשאן | AFP

התקשורת בצרפת בטירוף מהעלייה לחצי גמר המונדיאל וכתבה: "הבלוז לא השאירו שום סיכוי לאורוגוואי. שדים". במדינה שיבחו את השוער הוגו לוריס שהדף את ההזדמנות הטובה ביותר של המפסידה ובכך השאיר את הניצחון כחול

(גודל טקסט)
צרפת בחצי גמר המונדיאל נגד בלגיה לדו קרב של שתיים מהנבחרות הכי טובות בטורניר. עהתקשורת בצרפת חוגגים את הניצחון הגדול 0:2 על אורוגוואי. הל'אקיפ כתב מילה אחת על המשחק בשער העיתון: "שדים" והוסיף: "הבלוז לא השאירו שום סיכוי לאורוגוואי. אין כמו האדרנלין של משחקי המונדיאל. אחרי הניצחון על ארגנטינה 3:4 השחקנים השקיעו במשחק מול אורוגוואי וניצחו 0:2 בדרך לחצי הגמר. זו היתה הדרך לנקמה על ההפסד במראקנה במונדיאל 1:0 ורפאל וראן שילם את חובו למשחק ההוא בו הפסדנו ברבע הגמר לגרמניה משער של מאטס הומלס שדחף אותו וכבש. אז האשימו אותו בהפסד ועכשיו הוא סגר מעגל. אין ברזיל בחצי הגמר, אבל השכנים שלנו לא פחות חזקים".


העיתון שיבח את העצירות של הוגו לוריס: "היו ביקורות על יכולתו, אבל הוא הראה שכאשר צריך אותו הוא נמצא שם והדף את ההזדמנות הכי טובה של אורוגוואי אחרי בעיטה חופשית של לוקאס טוריירה. לוריס היה בשיאו לעומת עמיתו לנבחרת אורוגוואי פרננדו מוסרלה שהראה יכולת חלשה מאוד". הוגו לוריס, אנגולו קאנטה ורפאל וראן קיבלו ציון 8 בל'אקיפ והשאר 6. פול פוגבה בלט בחולשה שלו עם ציון 5.


פוגבה אמר בסיום: "המטרה שלנו היא לא חצי הגמר. אנחנו רוצים לעלות לגמר. אנחנו ממשיכים את החלום שלנו. זה מדהים שעשינו צעד אחד יותר מאשר בגביע העולמי הקודם. אתה צריך להינות מהרגע ולשמור עליו ולהמשיך הלאה. אנחנו צריכים להישאר חזקים מנטלית. אנחנו צריכים להיות מאושרים שיש לנו שחקנים עם טכניקה מצוינת. אני לא רוצה לחלק לעצמנו יותר מדי פרחים כי זה הולך להיות קשה בהמשך". על השוער הוגו לוריס אמר: "הוא אחד המנהיגים שלנו. הוא שוער מעולה ויש לו מנטליות מאוד חזקה. הוא לא הקפטן שלנו סתם. הוא חזק על המגרש".


Les Bleus n'ont laissé aucune chance aux Uruguayens.

Téléchargez le journal ▶️ https://t.co/B23reSSlQVpic.twitter.com/BDWbMW9L4K

— Л'ЭКИП – L'ÉQUIPE (@lequipe) July 6, 2018


המאמן דידיה דשאן הוציא את קיליאן אמבאפה בדקה ה-88 בגלל שחשש שהוא יספוג צהוב שירחיק אותו מחצי הגמר בגלל הפרובוקציות של שחקני אורוגוואי. "אני מרוצה שאמבאפה הוא צרפתי", התלוצץ המאמן. בדקה ה-67 זה היה נראה שהחלוץ נפגע אחרי ששחקני הסלסטה החליטו לנקום בו. החלוץ אמר אחרי המשחק: "המאמן אמר לי להימנע מכל מעורבות בפרובוקציות. אמרתי לו שאני רגוע מאוד וידעתי מה אני עושה".


רפאל וראן שכבש את השער הראשון אמר: "זו הייתה הנאה אדירה. זה היה נפלא". רדיו מונטה קרלו ציין שלמרות ש-וראן שחקן הרכב בריאל מדריד הוא היה צריך עדיין להטביע חותמו על הגביע העולמי וגם ביקרו אותו על השער השלישי שספגה צרפת בניצחון על ארגנטינה 3:4. בדקה ה-40 הכל נשכח כשהוא העלה את צרפת ל-0:1. דשאן אמר עליו: "אני שמח עבור וראן. הוא צבר ארבע שנים של ניסיון מאז המונדיאל הקודם. אמרתי לו את זה בסיום המשחק. תמיד כשאתה עובר מצבים קשים כמו מה שקרה במונדיאל הקודם אתה לומד מהם".


וראן כובש את הראשון של צרפת (AFP)
וראן כובש את הראשון של צרפת (AFP)


המאמן האורוגוואי, מרטין לאסרטה, שהיה המנטור של גריזמן כשהגיע לסוסיאדד אמר עליו: "הוא מגיע לשיאו פיזית וטקטית". בראיון ל'לפריזיאן אמר: "הוא משחק בנבחרת ובמועדון כדורגל בכיר. פגשתי אותו כשהיה צעיר ואני שמח שהוא התקדם כל כך. הוא עשה החלטות כבוגר והיה לו רצון גדול לנצח".


מאמן אורוגוואי אוסקר טאברס המאוכזב לא הסכים להבהיר את עתידו. בגיל 71 ועם מחלה ייתכן שיפרוש למרות שההתאחדות האורוגוואית הודיעה עוד לפני המשחק שהיא רוצה שהוא ימשיך. טאברס אמר: "הפסדנו כי היינו פחות טובים מצרפת. נתנו הכל, אבל צרפת שלטה במשחק. אחרי השער השני היה פער גדול בין הנבחרות. אנחנו מתוסכלים, אבל בואו נראה את חצי הכוס המלאה. הצלחנו להגיע די רחוק בטורניר הזה. יש מעצמות כדורגל שהודחו יותר מוקדם". על עתידו: "יש לי חוזה, אבל אני לא קובע". על הטעות של השוער מוסלרה: "אלה שלא עושים כלום גם לא טועים"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי