הצביעו: מי גדול יותר? העשור של מסי ורונאלדו במספרים

כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי | Philipp Schmidli/Getty Images

כל הנתונים של צמד הפנומנים ששינו את הכדורגל העולמי לנצח החל מ-2010 ועד אתמול. למי יש יותר תארים, מי כבש יותר ולמי ממוצעים טובים יותר. הכריעו: מי מביניהם שחקן העשור?

(גודל טקסט)

הכדורגל העולמי שינה את פניו בעשור האחרון, אשר נסגר אתמול (שלישי), וזה קרה בעיקר בגלל שני שחקנים (אם זו הדרך הנכונה לתאר אותם) – והם כמובן ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. צמד הכוכבים הצליחו ב-10 השנים האחרונות להציג מספרים פשוט בלתי נתפסים שנה אחר שנה, בכל מסגרת. הנתונים העצומים הללו כבר הפכו לנורמה עבורנו, הצופים, אך אם נגלוש בזיכרוננו לאחור נוכל להבין כמה השניים האלה פשוט ענקיים.

מוטב להיזכר אפילו בשנים הראשונות של העשור, שכבר הרחק מאחורינו, ולהיכנס לרגעים הגדולים של השניים כשהיו קצת יותר צעירים. 50 שערי הליגה שהבקיע מסי בעונת 2011/12, כשלרונאלדו היו 46. 17 השערים שהפציץ הפורטוגלי בקמפיין ליגת האלופות ב-2013/14 ועוד ועוד ועוד. הנתונים האלו פשוט הפכו ליבשים מדי עבורנו, אבל הם חסרי תקדים וללא ספק צמד הפנומנים ייזכר לעד כשניים מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה, אם לא הגדולים ביותר.

זה הזמן להציץ בנתונים של השניים בעשור שחלף, אחד שספק אם יחזור שוב. קשה להאמין שנזכה לראות שני כוכבים בסדר גודל שכזה משחקים בתקופה מקבילה (ורוב הזמן גם בקבוצות שביניהן יש יריבות ישירה) וללא ספק מדרבנים אחד את השני להיות טובים יותר.


כריסטיאנו רונאלדו (David Ramos/Getty Images)

אז מה היה לנו בעשור האחרון? הפרעוש סיים עם יותר תארים מרונאלדו, כשהניף לא פחות מ-23 גביעים לעומת 19 של הפורטוגלי. עם זאת, בין תאריו CR7 ישנם שניים במדי הנבחרת (יורו 2016 וליגת האומות), בעוד מסי לא הצליח לעשות זאת, למרות שהיה קרוב (הפסיד בגמר מונדיאל 2014 ובשני גמרים של הקופה אמריקה).

שחקנה של ברצלונה רשם 112 הופעות בנבחרתו בעשור החולף, בהן כבש 61 שערים. 0.54 שערים למשחק. רונאלדו בנבחרת מתגאה במאזנים נאים יותר בעשור  האחרון – 77 גולים ב-103 הופעות, ממוצע של 0.74 למשחק.

ומה לגבי הליגה? כאן רונאלדו נמצא במקום השני. השחקן רשם במדי ריאל מדריד ויובנטוס בסך הכל 329 הופעות ליגה במהלך 10 השנים שחלפו, בהן כבש 335 שערים. פשוט נתון מטורף, לכבוש בממוצע יותר משער למשחק (1.01) למשך כל כך הרבה שנים ומשחקים. וכל זה לא הספיק למקום הראשון, כי מסי לעומתו ערך 343 הופעות בליגה, כולן בבארסה כמובן, בהן הזיז את הרשת 369 פעמים. 1.07 שערים למשחק. מדהים! בנוסף, לארגנטינאי 140 בישולי ליגה, כאשר לפורטוגלי "רק" 103.


ליאו מסי (Arroyo Moreno/Getty Images)

ונסיים עם הנתונים של צמד כוכבי העל במסגרת ליגת האלופות. הממוצעים של שניהם מאוד דומים מבחינת הכיבושים פר הופעות, אך רונאלדו זכה 4 פעמים בצ'מפיונס ליג בעשור האחרון, בעוד מסי עשה זאת פעמיים. הפורטוגלי כבש 107 שערים ב-112 הופעות במפעל היוקרתי (0.95 למשחק), כאשר הפרעוש הרשית 96 פעמים ב-102 משחקים (0.94 למשחק).

לקרוא את כל הנתונים האלו ולתפוס את הראש. את ההחלטה מי גדול יותר נשאיר לכם, הקוראים, ובינתיים בואו נתענג ממה שעוד נשאר לנו מהצמד הזה. ונשאר עוד הרבה.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי