מוריניו: יש פרשנים שמתייחסים למלאכת ההגנה כמו לפשע

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

מאמן מנצ'סטר יונייטד ענה לביקורת על הסגנון של קבוצתו לאחר ה-0:1 על בנפיקה ליסבון. שחקני המפסידה ניחמו את השוער הצעיר שלהם, נדמה שפציעת ראשפורד לא רצינית

(גודל טקסט)
זה לא היה יפה, אבל ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד שלו רשמו אמש (רביעי) 0:1 על בנפיקה ליסבון, שמרו על מאזן מושלם בשלב הבתים בליגת האלופות וניצחון בעוד שבועיים על הקבוצה הפורטוגלית באולד טראפורד יעניק להם את הכרטיס לשמינית הגמר.


הדמות הטראגית במשחק הייתה של השוער הצעיר מילה סבילר. הבלגי שנרכש מאנדרלכט בקיץ שבר את שיאו של איקר קסיאס כשהפך לשחקן הצעיר ביותר שפותח בין הקורות של קבוצה כלשהי בצ'מפיונס (18 ו-52 ימים) והפגין יכולת טובה כשמנע מהשדים האדומים לכבוש עד הדקה ה-64 כשלא אמד נכון את הבעיטה החופשית של מרכוס ראשפורד ונכנס עם הכדור לשער.




בסיום המשחק דמעות מלאו את עיניו של סבילר הצעיר, וכל חבריו הגיעו לנחמו. גם מוריניו ידע לחבק: "הוא פנומנלי. רק שוערים גדולים סופגים שערים כאלה בגלל שהם לוקחים סיכונים גדולים. רואים שיש לו פוטנציאל אדיר". למרות המחמאות הודה המיוחד שלמד את העובדה שסבילר נוטה לקחת סיכונים והורה לשחקניו לנסות לכבוש מולו בבעיטות חופשיות מרחוק, מה שכאמור קרה בסופו של דבר.


ראשפורד קיבל את הציון הגבוה במשחק ב"דיילי מייל" – 7, אבל לרוע מזלו הוחלף בגלל פציעה בדקה ה-76. מוריניו דיווח שהחלוץ ספג מכה בברכו. "זה משהו בברך. חשבתי שהוא סובל מהתכווצויות בגלל שהוא רץ הרבה, אבל זה בברך. מקווה שזה לא משהו רציני". אחרי המשחק ראשפורד צייץ שהוא מרוצה מהתוצאה, ולא התייחס לפציעה. ביונייטד מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית.


Happy with the 3 points @ManUtd ❤️ pic.twitter.com/ZzPeY1onyd

— Marcus Rashford (@MarcusRashford) October 18, 2017


השער של ראשפורד למעשה הציל את מוריניו מעוד ביקורות על לילה שבלוני של כדורגל. "דיילי מייל" כתב: "יונייטד הייתה מאורגנת, אבל חסרת מעוף ורעיונות. כל זה לא הזיז למאמן שטען: "התקשורת מזלזלת באומנות של ההגנה שהיא חלק חשוב של הכדורגל. דויד דה חאה אפילו לא נזקק להצלה אחת. יש פרשנים שתופסים את מלאכת ההגנה בקבוצה כאילו זה היה פשע. ב-12 משחקים ניצחנו עשרה, פעמיים סיימנו בתיקו ושמרנו על תשע רשתות נקיות. מה רע בזה? איזה קבוצה בעולם לא הייתה קונה סטטיסטיקה כזאת.


כמה משחקני יונייטד כמו אנדר הררה, דויד דה חאה כריס סמולינג הסכימו שיונייטד לא הציגה משחק גדול, אבל ציינו שהעיקר הנקודות וזה ניצחון חוץ חשוב. לעומת זאת, קרייג בלאמי, חלוץ העבר של מנצ'סטר סיטי, עקץ את מוריניו: "נדמה שיונייטד מאבדת את הזהות שלה כקבוצה המשחקת כדורגל יפה. תמיד ליונייטד הייתה חשובה גם הדרך ולא רק התארים. זה כבר לא ככה".


מאטיץ' מנחם את סבילר (gettyimages)
מאטיץ' מנחם את סבילר (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי