קלופ: אני ודי פרנצ'סקו דומים? לשנינו יש משקפיים

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול משועשע לקראת חצי גמר האלופות: "לשתי הקבוצות יש סיכוי להגיע לגמר". על סלאח: "אני גאה בו". רומא חתמה על הסכם החסות הגדול בתולדותיה, די פרנצ'סקו: "אי אפשר להשוות אותם לאף קבוצה באיטליה"

(גודל טקסט)
חצאי גמר ליגת האלופות ייפתחו מחר (שלישי, 21:45), וליברפול מחכה לרומא במשחק הראשון. רומא אולי הופיעה רק פעם אחת בחצי גמר האלופות, כאשר בעונת 1983/4 היא עלתה לגמר והפסידה לליברפול בפנדלים באצטדיון הביתי, אבל היא אנדרדוג מסוכן לאחר שהדיחה את ברצלונה ברבע הגמר ולליברפול תמיד קשה נגד קבוצות כאלה.


שתי הקבוצות שיחקו חמש פעמים ביניהן במפעל וליברפול הפסידה פעם אחת, ניצחה פעמיים ועוד פעמיים סיימה בתיקו. רומא הפסידה לאנגליות בשישה מפגשי נוקאאוט. האדומים רוצים לעלות לגמר ולזכות בתואר בפעם השישית, כאשר האחרונה היתה ב-2005 באיסטנבול עם רפא בניטס.


ליברפול ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ומאמנה יורגן קלופ אמר: "לא אכפת לי מה אנשים חשבו על רבע הגמר. אני מניח שהרבה חשבו שזה הולך להיות ברצלונה נגד מנצ'סטר סיטי. אבל לשתי הקבוצות מגיע להיות כאן. כשמישהו אמר לי שרומא ניצחו את ברצלונה 0:3 חשבתי שזה לא יכול להיות".


"גם ליברפול וגם רומא נמצאות במצב דומה", הוסיף קלופ. "לשתי הקבוצות יש אתגרים ותחרות חזקה בליגות שלהן. גם לנו וגם להם יש סיכוי להגיע לגמר. זה הרבה לחץ, אבל זה אפשרי וזה נחמד. אני לא רוצה לדבר על זכייה בגביע עוד לפני שנגענו בגמר. אנחנו צריכים להתרכז ברומא, לא על מה נעשה אם נעבור אותם". בשאלה על הדברים המשותפים לו ולמאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו, גרם המאמן הגרמני לפרצי צחוק גדולים כשאמר: "לשנינו יש משקפיים! וגילוח גרוע, אני חושב. אני באמת לא יודע אם יש לנו אותו סגנון אימון. שנינו מאורגנים וההתחלות שלנו היו דומות, זה הכל".


שחקני רומא חוגגים העפלה לחצי הגמר.
שחקני רומא חוגגים העפלה לחצי הגמר. "לא חשבתי שזה אפשרי" (Gettyimages)


איך האוהדים יתמכו בקבוצה: "אני סומך עליהם שיביאו את האווירה הטובה ביותר באצטדיון ויתנהגו מחוצה לו בכבוד. אנחנו יריבים רק על המגרש. אני לא חייב להגיד לאוהדים מה אני מצפה מהם, אני יודע בדיוק מה הם יעשו.


על מוחמד סלאח, שזכה בתואר "שחקן השנה" של ארגון השחקנים באנגליה: "פנטסטי, מאוד שמח בשבילו. הוא בלונדון אז לא דיברתי איתו אישית אחרי זה, ואת מה שיש לי להגיד לו אני אגיד לו פנים אל פנים, אבל הוא יודע שאני גאה בו. ועוד לעשות את זה בעונה בה קווין דה בריינה משחק כמו שהוא משחק, השחקנים כנראה יודעים כמה זה קשה להבקיע כל כך הרבה שערים. איך הוא ישחק מול קבוצתו לשעבר? זה דווקא לטובתנו, הוא מכיר אותם. הייתי במצב דומה נגד דורטמונד לפני כמה שנים".


סלאח.
סלאח. "קשה להבקיע כל כך הרבה שערים" (AFP)


סלאח הוא אחד משישה שחקנים ששיחקו גם ברומא וגם בליברפול. לטקס "שחקן השנה" של איגוד השחקנים אתמול הוא הביא את ג'ורדן הנדרסון כנציג הקבוצה, לאחר שיורגן קלופ נתן לקשר האנגלי אישור להשתתף בטקס. הנדרסון אמר על חברו לקבוצה: "הוא ממשיך להשתפר מרגע לרגע. ציפינו לשחקן טוב, אבל הוא מעל ומעבר לכל הציפיות. ללא ספק המנג'ר עזר לו והשחקנים סביבו נפלאים וזו התוצאה". קווין סטרוטמן, ששיחק עם סלאח בשנה שעברה, אמר: "אני לא מופתע שהוא משחק טוב בליברפול, אבל אני מופתע שהוא כבש כל כך הרבה". מי שינסה לעצור אותו הוא שוער נבחרת ברזיל אליסון, ששמו הוזכר גם בליברפול כמו גם שוער אתלטיקו מדריד יאן אובלק.


וירג'יל ואן דייק אמר שאין מה להילחץ מהבעיות שהיו בהגנת ליברפול מול ווסט ברומיץ'. אין ספק ששחקני רומא צופים שוב ושוב בדקות האחרונות של המשחק האחרון, בו ספגה ההגנה של יורגן קלופ שני שערים והניצחון ברח לה בין האצבעות. בליברפול צפויים לחזור להרכב דיאן לוברן, טרנט אלכסנדר-ארנולד, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, רוברטו פירמינו ואנדי רוברטסון.


אגדת רומא פרנצ'סקו טוטי אמר בראיון לאתר המועדון שכשהוא שומע את המילה ליברפול, הוא חושב על כבוד: "ליברפול היא מודל שאנחנו צריכים לנסות להיות כמוהו. זה מועדון ענק, קבוצה גדולה ואוהדים גדולים. בגלל שסלאח משחק איתם אני עוקב אחריהם מתחילת העונה". בינתיים, הנהלת רומא הודיעה על הספונסר החדש שלה: החברה הקטארית שנותנת חסות גם לקבוצה אותה הדיחה, הלוא היא ברצלונה. הלוגו יופיע על חולצות רומא עד עונת 2020/21.


L'#ASRoma è lieta di annunciare @qatarairways come Main Global Partner e nuovo sponsor di maglia#GoingPlacesTogetherpic.twitter.com/VJatNteRew

— AS Roma (@OfficialASRoma) April 23, 2018


הגיבור של רומא הוא ללא ספק המאמן שלה, אוזביו די פרנצ'סקו, שהכין את הקבוצה בצורה מושלמת מול בארסה ואחרי הפסד 4:1 במשחק הראשון ניצח באולימפיקו 0:3. "אני מכיר מצוין את מו סלאח וגם רוב השחקנים שלנו", אמר די פרנצ'סקו. "אל תשכחו שכמאמן סאסולו בשנה שעברה הכנתי את הקבוצה למשחקים נגדו כששיחק ברומא".


רומא ניצחה השבוע את ספאל 0:3 בליגה, והיו לה רק 24 שעות להתכונן בטריגוריה למשחק. שחקני הג'יאלורוסי עייפים לאחר ששיחקו שמונה משחקים ב-25 הימים האחרונים, אבל המאמן משוכנע שזה לא יפריע להם להילחם: "העונה עשינו התקדמות בכך שהצלחנו בכמה מפעלים במקביל, מה שלא היה לנו בעבר. אנחנו עדיין נלחמים על הכרטיס לליגת האלופות בעוד שליברפול כבר הבטיחה אותו".


Club captain Daniele De Rossi lays a wreath at the Hillsborough memorial on behalf of the #ASRoma squad in remembrance of the 96 fans who lost their lives in 1989. pic.twitter.com/RrgYhIK18j

— AS Roma English (@ASRomaEN) April 23, 2018


על סוד ההצלחה שלו אמר המאמן, שזכה באליפות הסרייה A עם רומא כשחקן ב-2001: "אנחנו רוצים שכדורגל יהיה הנאה ולא רק עבודה קשה". די פרנצ'סקו סיפר שהוא זוכר מהתקופה ההיא שהשחקנים נהגו לבלות הרבה ביחד מחוץ למגרש.


במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן: "אנפילד אצטדיון מדהים. באיטליה הקהל לא נמצא קרוב כל כך למגרש. האוהדים של ליברפול יעודדו אותם אבל לנו יהיו את האוהדים שלנו. לליברפול יש קצב שונה מאשר לברצלונה ונצטרך לשחק הכי טוב שאפשר כדי לנצח. אי אפשר להשוות את ליברפול לשום יריבה באיטליה". האיטלקי פרגן לקלופ: "אני מאוד אוהב את הפילוסופיה שלו. מדאיג אותי שנשחק מול קבוצה עם מאמן כל כך טוב. אבל אני גם מאמין בפילוסופיה שלי".


די פרנצ'סקו.
די פרנצ'סקו. "כדורגל זה הנאה ולא עבודה קשה" (AFP)


בשנה שעברה אדין דז'קו כבש 39 שערים בכל המסגרות, הרבה בזכות סלאח, והעונה ירד ל-20 שערים. "זה קרה בגלל שהיו לו משחקים טובים וגם רעים. פפ לא רצה אותו כי הוא רצה חלוץ מהיר יותר, אבל הוא מתאים מאוד עבורנו", אמר די פרנצ'סקו.


על פי ה"גאזטה", המאמן ימשיך לשחק עם שלושה בהגנה. פרשנים שיבחו אותו על כך שעבר לשחק לראשונה העונה עם שלושה בלמים נגד ברצלונה והפתיע את ארנסטו ואלוורדה, אבל הוא אומר: "כדורגל הפך למשחק דינמי. אתה יכול לפתוח עם ארבעה בהגנה ולמצוא עצמך משחק עם שלושה במהלך המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי